Browsing Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon by Title
Now showing items 1-20 of 96
-
Alt er normalt : Et spill for seksualitetsundervisningen
(Bachelor thesis, 2019)Visste du at 44% er misfornøyd med seksualitetsundervisningen i Norge? Eller at pensum som benyttes i undervisningen i dag underbygger fordommer? For dette prosjektet er det tatt utgangspunkt i den manglende og ... -
The Amazing Race to Creativity : Hur leder man för kreativitet på individ- och gruppnivå i organisationer?
(Bachelor thesis, 2020-06)I dagens näringsliv där fler processer automatiseras dagligen genom datorer, robotar och artificiell intelligens, blir mänskliga egenskaper som kreativitet mer och mer ovärderliga för företag. Som samhälle hyllar vi kreatörer ... -
Anklager om seksuell trakassering i politiutdanningen: Kommunikasjons-strategier i politietaten
(Bachelor thesis, 2021)Når en offentlig etat som politiet blir anklaget for seksuelle trakasseringer, vekkes det sterke reaksjoner. Tabloide overskrifter som «knulletorsdag» spredte seg raskt i ulike medier. Kommunikasjonsavdelingen ble stilt ... -
Blogging og salg av tjenester
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Bruk og utvikling av personas for å skape målrettet kommunikasjon for Norges Snowboardforbund
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan segmentering og bruk av personas kan bidra til å spisse kommunikasjonen mot en spesifikk gruppe mennesker. Problemstillingen er: ”Hvordan kan Norges Snowboardforbund rekruttere ... -
Brød og sirkus eller politikk og sak? : En kvantitativ studie av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i valgåret 2017.
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er et resultat av en kvantitativ undersøkelse av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i løpet av valgåret 2017.Formålet med oppgaven erå undersøke hvordan Norges to største partier benytter ... -
De nye samfunnspåvirkerne
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven tar jeg for meg hvordan sosiale medier har gitt mennesker makt til å påvirke samfunnet. Målet med reportasjen er å gi et innblikk i og en forståelse av hvordan sosiale medier kan bidra til samfunnspåvirkning. ... -
Den som ikke er med er imot? - En casestudie om håndtering av motstand mot endring på et storsykehus i Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne bacheloroppgaven er motstand mot endring og intern kommunikasjon, med et fokus rettet mot endringsprosesser i norsk helsevesen. Det virker som at endring er et økende fenomen i helsevesenet og i organisasjoner ... -
Den usynlige minoriteten
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for denne oppgaven er den samfunnsmessige endringen vi har sett de siste årene. Verdens øyne har igjen vært rettet mot en borgerrettighetsbevegelse for svarte i USA. Den har åpnet en ventil for mange minoriteter. ... -
Dom over film er dommen over mennesker
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Donald Trump – rett mann til rett tid?
(Bachelor thesis, 2016-11-10) -
EAT - en endringsagent i samfunnet? : En casestudie i hvordan EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livstil, i lys av Gunhild Stordalen og Greta Thunberg
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i en interesse for bærekraft og påvirkning, er denne oppgaven en studie i hvordan organisasjonen EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livsstil, og ta rollen som en endringsagent i ... -
Effektmåling i norsk PR-bransje
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ... -
Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling
(Bachelor thesis, 2019)Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ... -
Ekstremjentene: En digital reportasje om likestilling i ekstremsport.
(Bachelor thesis, 2021)Ekstremsport blir som regel forbundet med adrenalin, spenning og maskulinitet. Helt siden 70-tallet, da nordmenn først begynte å kaste seg ut fra fly, har ekstremsport vært en mannsdominert arena. Selv om det i 2021 er en ... -
En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk
(Bachelor thesis, 2017-10-30) -
En sammenligning av Brand Concept Maps og Sakseierskap - en studie av Arbeiderpartiets og Høyres velgere
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven setter vi markedsføringsteori inn i norsk politikk ved å undersøke assosiasjonskartene til Høyre- og Arbeiderpartivelgere. For å gjøre dette har vi tatt i bruk metoden Brand Concept Maps (BCM), som ... -
En stjålet barndom
(Bachelor thesis, 2021)Det har aldri vært så mange flyktninger som det er i dag, og den pågående pandemien har forverret tilværelsen til mennesker over hele verden, spesielt menneskene som allerede var sårbare. Hypotesen vår “barnearbeid har økt ... -
Fra salgsorientering til markedsorientering? - Fra kalkulatorparti til folkeparti - Endringer i Høyres kommunikasjon og politikk fra 2005 - 2013
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Gjennom tre år på Markedshøyskolen har vi skrevet oppgaver basert på statsvitenskap, markedsføring og laget kampanjestrategier. Vi har begge vært politisk engasjerte på hver vår side av politikken, og har stor interesse ... -
Fremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Formålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen ...