• Fremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier? 

      Skaar, Lars-Fredrik; Sørli, Astrid (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Formålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen ...
    • Hvordan kan LEGO kommunisere med den voksne målgruppen? 

      Johnsson, Frida; Bekkelund, Silje (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Bakgrunnen for bacheloroppgaven er den manglende markedsføringen og oppmerksomheten rettet mot voksne LEGO-byggere. Denne gruppen står for 5% av salget til LEGO, men likevel ser man sjeldent, eller aldri, noen form for ...
    • Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner? 

      Olsen, Tora Lukkassen; Austli, Elisabeth (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i hva kvinner mente om merkevaren ...
    • Hvordan oppfatter blogglesere skjult reklame av kosmetiske inngrep på blogg? 

      Trana, Cathrine; Måløy, Anne (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      En toppblogg er ofte et enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, med opp mot hundre tusen lesere daglig. Dette resulterer i et stort inntjeningspotensial, og dermed er blogg en svært populær markedsføringskanal for å ...
    • Ikke alle har krefter 

      Garseg, Iselin; Hermansen, Joachim (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å ...
    • Implementering av kunstig intelligens på arbeidsplassen 

      Thomassen, Julian Kaare Lopez; Foss, Andreas Sortland (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Kunstig intelligens begynner å ta plass i det norske markedet, og som ny teknologi er det stor usikkerhet angående hvordan den kommer til å bemerke seg. Det er en svært allsidig teknologi som kan gjøre arbeidsoppgaver ...
    • Influensermarkedsføring – Hvordan velge ut en influenser til TINE MatCup? 

      Røysi, Thomas Kruke; Rønnes, Henrik Christensen; Frøyhaug, Kristoffer (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      På vegne av TINE SA (Fra nå av TINE) har man gjennomført en samfunnsvitenskapelig studiet med et fenomenologisk design. Studiet avdekker informasjon om fenomenene «influenser», «influensermarkedsføring» og hvorfor det ...
    • Merkevaren NRK - Skams påvirkning 

      Karlsen, Ida; Andersen, Tori; Derrick, Sara Bohlin (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ...
    • Navneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania. 

      Brevik, Stine; Kalland, Natalie (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Vi har i denne oppgaven jobbet med en induktiv tilnærming til det som var en noe uklar problemstilling. Etter hvert som vi har tilegnet oss kunnskap har problemstillingen utviklet seg og blitt mer relevant for hva vi ...
    • Seks fot foran – Hvordan bør morgendagens gravferdstjenester utformes og kommuniseres? 

      Fossmo, Sindre; Nordmarken, Mari Elvine Svebak; Christophersen, Anine Kolstad (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne studien har som hensikt å granske gravferdsbransjen fra et kommunikasjonsperspektiv. I vårt arbeid har vi forsøkt å avdekke etterspørsel og behov i henhold til gravferd, for deretter å analysere dette, og utvikle ...
    • Siste sesong av skam: Hva nå? 

      Hveding, Emilie; Fadum, Lasse th.; Solberg, Ragnhild (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ...
    • Sponsing av idrettsutøvere som et virkemiddel for å styrke organisasjonskulturen 

      Wettergreen, Vanessa Marthinsen (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Oppgaven er en studie av hvordan sponsing av en kjent idrettsutøver kan bidra internt i organisasjonen som sponser. Petter Northug jr. har vært en mye omtalt idrettspersonlighet i mediene de siste årene. Dette skyldes ...