Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 1335-1354 of 1974
-
Merkevarebygging i et kulturelt perspektiv - “Hva kan nyetablerte norske bedrifter gjøre for å skape en merkevare i et kulturelt perspektiv?”
(Bachelor thesis, 2019)Hvordan kan kultur brukes som et virkemiddel for en sterkere merkevare? Merkevarebygging er i et kulturelt perspektiv et aspekt som er lite forsket på, særlig i norsk sammenheng. Etter et dypdykk i det teoretiske rammeverket ... -
Merkevarebygging på sosiale medier - Hvordan påvirker kundene til Norwegian hverandre gjennom ”likes” og kommentarer, og hvordan påvirker dette merkevarer?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Besvarelsen tar utgangspunkt i vår interesse for sosiale medier, og påvirkningskraften disse mediene har. Sosiale medier brukes aktivt i dagens samfunn og forskning viser at fenomenet kan være et nyttig verktøy for de ... -
Merkevarelojalitet som produkt av sosiale nettverk
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan kan sosiale nettverk og asymmetrisk motivasjon brukes til å bygge sterke, kulturelle merkevarer?». Som et teoretisk bakteppe har jeg benyttet litteratur fra primært Douglas ... -
Merkevaren NRK - Skams påvirkning
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ... -
«Merkevarens betydning for valg av kaffebar»
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Kaffebarer er et fenomen som har eksistert i nærmere 500 år. De siste tiårene har det vært en høy ekspansjon, og Oslo som fikk sin første kaffebar i 1959 har siden den tid hatt en voldsom vekst i antall kaffebarer. Denne ... -
Merkevarens effekt ved betalt annonsering på søkemotorer
(Bachelor thesis, 2017)Betalt annonsering på nett har vokst til å bli en av de største formene for annonsering det siste tiåret. Teknologien medfører kontinuerlige endringer, som gjør at markedsførere stadig må holde seg oppdatert på hvordan ... -
Merking av reklameinnlegg på blogg
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Tema for denne oppgaven er markedsføring gjennom store livsstilsblogger. Problemstillingen er "Reklameinnlegg på blogg - har merkingen noe innvirkning på kjøpsintensjonen til leserne?" Med denne oppgaven ønsket vi å ... -
Mersalg - Lønnsomt, [sic] eller plagsomt?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Mersalg og kundelojalitet til IKEA.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Metabolsk syndrom og middelhavskost - en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunn: Sykdommer som skyldes vår livsstil er et økende problem både i Norge og resten av verden. Metabolsk syndrom er en samlebetegnelse på en rekke risikofaktorer, som overvekt og fedme, insulinresistens, hypertensjon ... -
MH 68° Nord som verktøy for intern merkebygging på Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Middelhavsdietten og lipidprofil – en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn: Hjerte- og karsykdommer er den nest vanligste dødsårsaken i Norge. Risikofaktorer for å utvikle disse sykdommene er blant annet alder, røyking, høyt blodtrykk, overvekt, inaktivitet og høyt kolesterol. Middelhavsdietten ... -
Middelhavskostholdet og forebygging av tykk- og endetarmskreft – en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2018-10-03)Bakgrunn: Norge er blant de land i verden med høyest forekomst av tykk- og endetarmskreft. Data viser at prevalensen av sykdommen har økt i mange tiår. Sammenliknet med andre land har Norge gode overlevelsestall for flere ... -
Middle-Class “Chavs” From Working-Class Areas? Habitus, the Attainment Gap, and the Commodification of Higher Education Among Communication Students in England
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The purpose of the article is to compare and contrast higher education and research among public relations and journalism students of middle-class and working-class origin. The paper applied Bourdieu’s theory of habitus ... -
Midlertidig ansattes affektive tilknytning til organisasjonen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Overordnet hensikt med denne undersøkelsen har vært å se om det foreligger en forskjell i den affektive tilknytningen til organisasjonen mellom midlertidig og faste ansatte. I tillegg til dette har vi sett det hensiktsmessig ... -
Mikrobryggerienes kamp mot den industrialiserte ølbransjen: En analyse av ølmarkedet i Oslo
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler det norske ølmarkedet og hvordan mindre bryggerier står ovenfor flere barrierer når det gjelder oppstart, lovverk og konkurrerende aktører. Dette spesielt være seg forbudet mod alkoholreklame, og ... -
Mikroprosesser i online samskaping - Et kvalitativt studie
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Til tross for omfattende forskning på samskapingsfeltet, ser vi hull i forskningen som omhandler forståelsen av fenomenet på et dypere nivå. Problemstillingen i denne oppgaven lyder som følger: Hvordan kan vi forstå online ... -
Miljølobbyistens valg av strategier for politisk innflytelse
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Temaet politisk påvirkning, også kalt lobbyisme, er til stadighet fremtredende både i mediene, kommunikasjonsbransjen og i det politiske landskap. Det er delte meninger rundt i hvilken grad strategisk påvirkning er ... -
Millisekunder : Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Temaet for oppgaven er det programmatiske økosystemet i Norge, med fokus på fordeler og muligheter, ulemper og farer, makt, og fremtid. Oppgavens hensikt er å skape en bedre forståelse for hvordan programmatisk annonsekjøp ...