Now showing items 1722-1741 of 1974

    • Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet 

      Kazma, Sarah; Bergva Isaksen, Lina; Jakupi, Valjdeta (Bachelor thesis, 2020-06)
      Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...
    • Social CRM in SMEs: A Systematic Literature Review 

      Yasiukovich, Siarhei; Haddara, Moutaz (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      mall and medium-sized enterprises (SMEs) are the prime movers of economic progress. The pace of digital disruption enables SMEs to innovate and flourish by strategically combining social media use with customer engagement ...
    • Social media: Where customers air their troubles—How to respond to them? 

      Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Gudmundsdottir, Hulda Karen; Alemu, Mohammed Hussen; Menon, R.G. Vishnu; Fagerstrøm, Asle (Peer reviewed; Journal article, 2021)
    • Software Development for Mobile Computing, the Internet of Things and Wearable Devices: Inspecting the Past to Understand the Future 

      Grønli, Tor-Morten; Biørn-Hansen, Andreas; Majchrzak, Tim A. (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Currently a convergence in software development for mobile computing (including mobile devices and special technology such as wearables) and the Internet of Things (IoT) can be observed. Devices from the fields are becoming ...
    • Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes 

      Nyseth, Bettina Caroline; Eriksen, Ada; Teige, Mathilde Antonsen (Bachelor thesis, 2017)
      Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ...
    • Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd 

      Neely, Aleksander; Lien, Tobias; Lauritzen, Tormod Berg (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ...
    • Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver 

      Austad, Anders; Hansen, Niklas; Smestad, Anders (Bachelor thesis, 2012-01-10)
    • Sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter 

      Øyen, Eli; Lundby, Hanne (Bachelor thesis, 2015-09-30)
      Temaet for denne oppgaven er sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter med fokus på de sosiale nettverkene Facebook og Twitter. Vår oppfatning er at mange norske nyoppstartede og/eller små bedrifter har lite ...
    • Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels 

      Frøysaker, Oda; Bærø, Bernhard; Berg, Benedikte Desiree Dalaker (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ...
    • Sosiale relasjoner og jobbdebut 

      Hilton, Tor-Kristian; Fredriksen, Andrea Barbara; Maksumic, Azra (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      Inn De siste årene har det kommet mye forskning om nettverk kan påvirke din evne til å skaffe deg jobben du ønsker, og klatre opp i karrierestigene. Det viser seg at mange benytter seg av sosiale relasjoner for å finne ...
    • SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm 

      Kvernmo, Cathrine; Bjørnstad, Tina (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ...
    • Spillet om smaken 

      Seierstad, Aurora Emilie Eliesen; Arskaug, Stian Nilsen; Staines, Susan (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ...
    • “Spillifisering som HR trend i norske virksomheter” - En eksperimentell studie av læringseffekter ved spillifisering 

      Rud, Anette; Swanberg, Erik; Roen, Maren (Bachelor thesis, 2017-10-06)
      Temaet for denne oppgaven er spillifisering som HR trend for fremtiden og målet med oppgaven er å finne ut om hvordan norske virksomheter kan lære raskere ved å innføre dette i læringsprosessen. Vi hadde en antakelse om ...
    • Spinnaktiviteter i norsk politikk - en kvalitativ undersøkelse av strategisk mediehåndtering 

      Horne, Anna Gabriella; Warner, Ida Cecilie (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      Spinn i politikken er et tema som stadig blir omdiskutert i mediene, både i og utenfor Norge. I de fleste tilfeller blir spinn beskrevet som noe negativt og forbindes ofte med manipulering, spill og tåkelegging. Vi har ...
    • Spiseforstyrrelser i idretten 

      Hauge, Ida Victoria; Træet, Rikke (Bachelor thesis, 2021)
      Innledning: Spiseforstyrrelser er en psykisk lidelse som har stor og alvorlig utbredelse innen idretten. Hensikten med oppgaven er a se narmere pa spiseforstyrrelser som er forbundet med idrett, hvordan de oppstar og hva ...
    • Spiseforstyrrelser og kroppsbilde – med fokus på sosiale medier 

      Østvold, Ann Helen; Dahlen, Anne Linn (Bachelor thesis, 2017-09-21)
      Bakgrunn: I dag er det mye press på utseende og suksess i sosiale medier. Medias fremstilling av ”idealkroppen” gir mange et feilaktig og negativt forhold til egen kropp, noe som igjen kan øke risikoen for spiseforstyrrelser ...
    • “Sponsede Snapchatinnlegg”. 

      Berntsen, Charlene Arlette; Kyte, Daniel Waage (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan sponsede Snapchatfilmer fra en influenser, påvirker mottakerens (forbrukerens) overtalelseskunnskap, og videre hvordan overtalelseskunnskapen påvirker holdningen til produktet som ...
    • SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN 

      Johansen, Kristine; Kahn, Dan Åge (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ...
    • Sponsing av idrettsutøvere som et virkemiddel for å styrke organisasjonskulturen 

      Wettergreen, Vanessa Marthinsen (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Oppgaven er en studie av hvordan sponsing av en kjent idrettsutøver kan bidra internt i organisasjonen som sponser. Petter Northug jr. har vært en mye omtalt idrettspersonlighet i mediene de siste årene. Dette skyldes ...
    • Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen. 

      Opaas, Jeanett; Langbråthen, Martin; Reithaug, Espen (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ...