Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1159-1178 av 1974
-
Krisekommunikasjon i teori og praksis
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Krisekompetanse i norske PR-byråer - teori eller empiri?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Temaet for denne bacheloroppgaven er krisekompetanse i norske PR-byråer. Vi har undersøkt hvorvidt de norske PR-rådgiverne tar i bruk teori når de jobber med krisehåndtering. For å ytterligere avgrense oppgaven har vi valgt ... -
Krisen som fremskyndet fremtidens arbeidsform
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med oppgaven er å belyse hvordan produktiviteten påvirkes av en hjemmekontortilværelse, som påtvunget under Covid-19-krisen. Vi ønsket å se på hva som fremmer produktivitet og om hjemmekontor er en produktiv ... -
Kroa ”Stedsutvikling i Sylling”
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Denne oppgaven er utarbeidet våren 2018 som en avsluttende prosjekt i bachelorstudiet interiørarkitektur og bærekraftig design, ved Høyskolen Kristiania i Oslo. Prosessen og utføringen av prosjektet har vært utfordrende, ... -
Kroniske svangerskapsrelaterte bekkenplager
(Bachelor thesis, 2018-10-03)Bakgrunn: Studere og sammenfatte årsaker til at noen kvinner utvikler kroniske bekkenplager etter svangerskap, etter ønske om å sette fokus på kvinnehelse. Problemstilling: Hvilke predisponerende og opprettholdende ... -
Krympflasjon eller inflasjon – Hva er mest rettferdig?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en eksperimentell studie som handler om hvordan krympflasjon påvirker forbrukernes rettsferdighetsopplevelse av pris. Med dette har vi valgt å fordype oppgaven med et forskningsspørsmål som lyder ... -
Kulinarisk och kulturell mötesplats på Tøyen: process- och projektbeskrivelse
(Bachelor thesis, 2017-09-22)Detta projekt handlar om att skapa en plats som bidrar till en ökad trygghet och sammanhållning, samt gör att folk får mer förståelse och kunskap om olika kulturer. Platsen som används för projektet är Tøyen, på grund ... -
Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge.
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ... -
Kulturelt mangfold- normalisering eller festivalisering? En kvalitativ studie av to barnehager og hvordan de arbeider med å fremme kulturelt mangfold i hverdagen
(Bachelor thesis, 2020-06-06)I denne bacheloroppgaven ønsket jeg å forske på hvordan kommunale barnehager i Oslo jobber for å synliggjøre og normalisere kulturelt mangfold i hverdagen. Problemstillingen min ble dermed: Hvordan satses det på å fremme ... -
Kundelojalitet i bilbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne utredningen er å avdekke hvilke faktorer som er avgjørende for å skape lojale kundeforhold i bilbransjen, samt vurdere hvorvidt disse faktorene kan anvendes ved bruk av lojalitetsprogrammer. Det ønskes ... -
Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi.
(Master thesis, 2014-10-01)Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ... -
Kundeverdiers paradoks : disruptiv innovasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Det finnes bedrifter som gjør alt riktig og etter boka, som innehar et sterkt konkurranseinstinkt, som nøye hører etter betydelige kunders ønsker og som investerer i nye teknologier – likevel feiler de. Hvorfor? Fordi ... -
Kunnskapens effekt: En undersøkelse av hvordan kunnskap om symbolske merkevarer påvirker vår oppfattelse av andre
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Store deler av forskningen innenfor markedsføring er rettet mot hvordan vi oppfatter oss selv og hvem vi sammen med produkter vi kjøper, er. I denne oppgaven undersøkes det hvordan individer oppfatter andre basert på ... -
Kunnskapsdeling mellom kloke hoder. “Hva fremmer deling og læring i en kunnskapsbedrift?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I oppgaven tar vi for oss hvordan Atea driver med intern kompetanseutvikling, gjennom kunnskapsdeling. De er et IT-selskap og en kunnskapsbedrift, med et mål om å bruke teknologiske løsninger og kompetanse til å forme et ... -
Kunsten å forstå mostand i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Oppgavens formål er å komme med et bidrag til det teoretiske/litterære feltet endringsledelse. Problemstillingen tar utgangspunkt i en antakelse om at norske ledere mangler kunnskap om, eller glemmer å ha nok fokus på de ... -
KUNSTEN Å KJEKLE: «OM POLITIKERE OG RETORIKKENS ROLLE TV-SENDT DEBATT»
(Bachelor thesis, 2015-10-23) -
Kunsten å kommunisere strategisk på stående fot: En kvalitativ studie av strategisk improvisasjon i reklame
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker forutsetningene for strategisk improvisasjon innen reklamebransjen i Norge. Basert på en kvalitativ studie og analyse av ti ulike reklamer som har benyttet en samfunnsaktuell hendelse i sin ... -
Kunstig intelligens i rekruttering
(Bachelor thesis, 2017-10-25) -
Kunstig intelligens i rekrutteringsprosesser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for bacheloroppgavens tematikk er vår interesse for fagområdet HR og personalledelse, med en fordypning i kunstig intelligens og rekruttering. Temaet for oppgaven er bruken av kunstig intelligente systemer i ... -
Kunstig intelligens og gode kundeopplevelser innen privat skadeforsikring i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I arbeidet med bacheloroppgaven har vi dykket ned i temaet kunstig intelligens, store data og gode kundeopplevelser i privat skadeforsikring i Norge. Oppgaven svarer på følgende problemstilling: Hvordan kan kunstig ...