Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1739-1758 av 1974
-
SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN
(Bachelor thesis, 2015-10-23)I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ... -
Sponsing av idrettsutøvere som et virkemiddel for å styrke organisasjonskulturen
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Oppgaven er en studie av hvordan sponsing av en kjent idrettsutøver kan bidra internt i organisasjonen som sponser. Petter Northug jr. har vært en mye omtalt idrettspersonlighet i mediene de siste årene. Dette skyldes ... -
Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ... -
Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ... -
Sponsing i langrennssporten: Veldedighet eller markedsføring?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne oppgaven er sponsing innen langrennssporten. Formålet med oppgaven er å få en bredere forståelse for hvordan sponsingen fungerer, hva bedrifter vil oppnå med den, og hvorvidt de oppnår det. Gjennom alle ... -
Sponsing i sykkelsporten : Utfordringene ved innhenting av sponsorer
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Denne bacheloroppgaven har sponsing som hovedtema, hvor sykkelsporten er i fokus. I den forbindelse har vi tatt for oss en tidsaktuell sak som har preget sportsnyhetene det siste året. Thor Hushovd ønsker å etablere et ... -
Sponsing i sykkelsporten: En bacheloroppgave om sykkelsportens troverdighet
(Bachelor thesis, 2014-03-25)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å identifisere hvilke utfordringer sykkelsporten har opplevd, og hvordan disse utfordringene vil kunne løses ved hjelp av sponsoraktiviteter. Troverdigheten til sykkelsporten har ... -
Sponsorship-based health care programs and their impact on employees' motivation for physical activity
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Research question: This study investigates the impact of a healthcare portal and employee attitude toward a healthcare program on sponsorship-based employee motivation to do physical exercises. Research methods: Applying ... -
SS-ITS: secure scalable intelligent transportation systems
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Stability of Individuals’ Definitions of Success and the Influence of Perceived Motivational Climate: A Longitudinal Perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In the present study, we investigated the stability and malleability of cadets’ definitions of success (mastery and performance goal orientations) contextualized within a certain motivational climate (mastery and performance ... -
«Stand out of the crowd», et case om personlig merkevarebygging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)”To be in buisness today, our most important job is to be head marketer for the brand called you” (Peters 1997), med dette sitatet falt valget vårt på personlig merkevarebygging. Merkevarebygging er et tema vi begge ... -
Statisk versus dynamisk behandling av kraniale asymmetrier hos spebarn
(Bachelor thesis, 2015-09-29) -
Statistisk eksperiment på hvordan kjønnet kan påvirke i en rekrutteringsprosess
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Vårt valg av tema og problemstilling har vært likestilling mellom kjønn og om kjønn har en påvirkning på vurderinger man gjør i en rekrutteringsprosess. Vi ønsker å belyse problematikken ved å bruke kvantitativ metode ... -
Statoil Fuel & Retail
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Statoil – en ikonisk merkevare?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Innenfor merkevarelitteraturen er det to ulike teoretiske retninger - det psykologiskøkonomiske perspektivet og consumer culture theory. Disse ytterpunktene presenterer ulike retningslinjer og krav for hva som må til for ... -
Statsråder kommer og går, men embetsverket består : En kvalitativ studie om samarbeidet mellom statsråder og departementsråder.
(Master thesis, 2020-06)Denne studien tar for seg samarbeidet mellom statsråder og departementsråder, da disse stillingene er sentrale i den offentlige forvaltningen. I samarbeidet kan det oppstå ulike dilemmaer som partene er nødt til å ta hensyn ... -
Stensparken alarmplass : Bortgjemt og bortglemt
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne bacheloroppgaven vil ta for seg de forlatte rommene under Oslo, og hvordan man som interiørarkitekt kan transformere slike rom til attraktive opplevelsesrom for samtiden. Under Oslo finnes det flere tusen kvadratmeter ... -
Steve Jobs karismatiske lederstil og dets overføringsverdi
(Bachelor thesis, 2017)Temaet for denne bacheloroppgaven er karismatisk ledelse og dets overførbarhet. Med utgangspunkt i allerede eksisterende teori og litteratur ønsket vi å få en dypere forståelse for temaet. Vi vil i denne oppgaven svare ... -
Stitching Together a Greener Future: An Approach to Design Mobile Applications that Supports Sustainable Actions
(Master thesis, 2023)With an increasing amount of world-wide waste, a focus on how we can increase circular consumption is necessary. As the clothing industry is wasteful and makes up for about 10% of the world’s CO2 emissions, it is not only ... -
Stjernemerking og strategisk suksess i norsk hotellnæring
(Bachelor thesis, 2012-11-28)