Blar i Kristiania Open Archive på emneord "Påvirkning"
Viser treff 1-10 av 10
-
Designets rolle for salg av snus: En kvalitativ undersøkelse på påvirkningsfaktorer til snusforbruk
(Bachelor thesis, 2017)Med innføring av standardiserte tobakksemballasjer, ble vår interesse fanget av argumentasjonen bak den nye lovbestemmelsen; at unge blir påvirket til å ville prøve snus på grunnlag av snusboksens design. Vi ønsket å ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ... -
Hvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)I denne forskningen har vi undersøkt hvordan influensere har vært med på å påvirke en merkevare, hvor vi har tatt utgangspunkt i den norske gratis-appen Tise. Oppgaven er basert på teori om influensere, markedskommunikasjon, ... -
Hvordan påvirker Norges største bloggere, Caroline Berg Eriksen og Sophie Elise Isachsen, sine lesere i form av kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er skrevet som en avsluttende eksamen ved bachelorstudiet Markedsføring og salgsledelse ved Høyskolen Kristiania, våren 2017. Bacheloroppgaven tar for seg temaet bloggernes evne til å påvirke ... -
Hvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for sosiale medier. Vi ønsket å få en dypere forståelse for hvordan bedrifter som Junkyard kan påvirke sine forbrukere gjennom sosiale medier som blogg og ... -
Jentegram: En oppgave i å forstå Instagram og dens innvirkning på unge jenter
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår felles fascinasjon for sosiale medier og hvordan dette påvirker oss mennesker i hverdagen og vår identitet. I oppgaven vil vi derfor forsøke å forstå hvordan et av de nyeste ... -
Kan doping føre til styrket merkeverdi? Et kvalitativ studie om påvirkning
(Bachelor thesis, 2017)Dopingsaken til Therese Johaug har blitt mye omtalt helt siden den ble kjent for offentligheten i oktober 2016. Therese befinner seg da i en situasjon hvor dette kan skade henne rykte, troverdighet og merkevare. Et annet ... -
Merkevaren NRK - Skams påvirkning
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ... -
Påvirkes holdninger av en native annonse? En studie som tar for seg effekten av persuasion knowledge og motivasjon til involvering.
(Bachelor thesis, 2017)Studiets formål: Native advertising preges av lite sammenfallende empirisk forskning. Vi ønsket å undersøke om forbrukerens motivasjon til å reflektere over innholdselementer i en native annonse, kan overstyre den negative ... -
Unge jenters påvirkning av retusjert reklame
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Debatter i media og tidligere forskning den senere tid har gjenspeilet en bekymring for den offentlige markedsføringen i dagens samfunn. Det blir hevdet at markedsføringen har blitt preget av seksualisering og gjemte budskap ...