• Tilbakemeldingsnettsteder – bruk eller kast? 

      Breivik, Daniel; Fon, Andreas; Nyseth, Stian Moen (Bachelor thesis, 2015-10-12)
      Besvarelsen tar utgangspunkt i en iboende interesse for hotellers digitale distribusjonskanaler. Nyere forskning fra Cornell viser at User-generated content har en stor effekt på evnen til å forsvare høyere et prisnivå ...
    • Tillitsvalgte - til hjelp eller hindring i endringsprosesser? 

      Stien, Hanna; Sevilhaug, Sirianna; Sørvik, Lise (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Tillitsvalgtes rolle som representanter og talsmenn for arbeidere er et kjent fenomen for de fleste av oss. Vi fant det imidlertid svært interessant å undersøke nettopp hvordan denne rollen fungerer i endringsprosesser ...
    • Tjener utstyrsleverandører noe på å sponse idrettsutøvere? 

      Bergem, Tina Helen (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Problematikken som blir besvart i denne bacheloroppgaven er om utstyrsleverandører tjener noe på å sponse idrettsutøvere. Jeg har sett på et spesifikt tilfelle: Karoline Bjerkeli Grøvdal blir sponset av Adidas og bruker ...
    • Too much of a good thing? Consumer response to strategic changes in brand image 

      Gaustad, Tarje; Samuelsen, Bendik Meling; Warlop, Luk; Fitzsimons, Gavan J. (Journal article; Peer reviewed, 2019-01-28)
    • Toppen av isfjellet i det norske dagligvaremarkedet. Maktspillets konsekvenser for forbrukeren. 

      Tindholm, Rebecca; Skuland, Caroline K.; Sleperud, Lene (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      I denne oppgaven har vi sett på maktkonsentrasjonen i den norske dagligvarehandelen, og hvilke konsekvenser dette har for forbrukerne. Hovedspørsmålet som reises her er hvorvidt den sterke maktkonsentrasjonen hos eierne ...
    • Trade Unions and Lobbying: Fighting Private Interests While Defending the Public Interest? 

      Valentini, Chiara; Ihlen, Øyvind; Somerville, Ian; Raknes, Ketil; Davidson, Scott (Peer reviewed; Journal article, 2020)
    • Transaksjonskostnader – effekten på mobilhandel 

      Lødrup, Sebastian; Mila, Lasse; Aaserud, Mikal (Bachelor thesis, 2015-10-12)
      Vår oppgave tar for seg forholdet mellom transaksjonskostnadsteori og sannsynligheten for økt handel på mobil. Formålet har vært å undersøke hvilke transaksjonskostnader som forbrukere anser som viktige i kjøpsprosessen ...
    • Travelling with a Guide Dog: Experiences of People with Vision Impairment 

      Rickly, Jillian M.; Halpern, Nigel; Hansen, Marcus; Welsman, John (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      There is considerable research on people with vision impairment (PwVI) in the transport, travel and tourism sectors, which highlights the significance of real-time information and consistency in services to accessibility. ...
    • Treningsmotivasjon hos Oslo-studenter. 

      Karlsen, Jeanette; Kolvig, Kamilla (Bachelor thesis, 2014-10-17)
      Oppgaven er gjort med bakgrunn i vår personlige interesse for hva som gjør at noen mennesker lykkes godt med trening mens andre føler de ikke får inn gode rutiner på det, når de har samme utgangspunkt. Problemstillingen ...
    • Troverdighet til bærekraftig kommunikasjon i dagligvarebransjen og klesbransjen 

      Arnesen, Madelén Ahlgreen; Arnesen, Per-Oskar (Master thesis, 2022)
      Dagligvarebransjen og klesbransjen blir av mange ansett som klimaverstinger, og står for store mengder klimautslipp. Denne kvantitative studien tar for seg sammenhengen mellom bærekraftig kommunikasjon og troverdighet i ...
    • Try and Hire: en oppgave om utprøving av arbeidstakere før fast ansettelse 

      Strømsnes, Rita; Meyer Remø, Julie; Van Der Meeren, Ingvild (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Formålet med denne oppgaven har vært å rette søkelyset på et område knyttet til leie av arbeidskraft som befinner seg i en gråsone i regelverket og som er gjort relativt lite forskning på. Vi har sett på hvorvidt det å ...
    • TRYNEFAKTOR 

      Einang, Oda; Braathen, Kristine (Bachelor thesis, 2017)
      At et tiltalende ytre gir mennesker fordeler i sosiale sammenhenger har gjennom forskjellige studier blitt bekreftet gang på gang. Denne tendensen til å behandle pene mennesker bedre enn de som bedømmes som mindre pene, ...
    • Turisttilfredshet på 78° nord - Den totale opplevelsen av Svalbard 

      Madsen, Sara Borchgrevink; Ellingsgaard, Lærke (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Denne oppgaven tar for seg turisters tilfredshet av opplevelser på Svalbard. Opplevelsesturisme og naturbasert turisme er temaer som går igjen i reiselivsfagene og har blitt presentert som viktige trender i den globale ...
    • Turnover - når forventninger ikke innfris 

      Sundbye, Heidi; Stesønes, Ingri; Svarttjernet, Eva (Bachelor thesis, 2014-03-25)
      I vår bacheloroppgave har vi valgt å se på turnover i Eniro Gule Sider. Med turnover menes ansatte som slutter i en gitt periode og søker jobb i en annen bedrift. Problemstillingen vår er: Hvilke faktorer har påvirkning ...
    • Turnover i Berg-Hansen Reisebureau. 

      Lie, Ståle Johannessen; Nakken, Marita; Evensen, Inger Lill (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • TURNOVER I DE SKANDINAVISKE HOTELLKJEDENE 

      Sjølie, Silje; Ruud, Kristina (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Denne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg av de skandinaviske hotellkjedene. Studiet er basert på ulike strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og hypoteser belyser temaet turnover i ...
    • Turnover, IT-bransjens økende etterspørsel etter kompetanse 

      Holen, Jarle; Ellingsen, Cathrine; Flesjø, Tormod (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Mye tyder på at det blir stadig mer etterspørsel av IT-kompetanse i næringslivet, derfor er det interessant å se på hvilke forhold som er med på å holde på de ansatte. Denne oppgaven vil ta for seg temaet gjennomtrekk ...
    • Tvungen endring. Evner de ansatte å omstille seg? 

      Luther, Emilie Karoline; Larsen, Marte Holt (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Høsten 2014 opplevde oljeindustrien et dramatisk prisfall på råolje, som medførte store nedbemanninger og omstillingsprosesser for oljeselskaper og alle underleverandører. Oljeprisene er nå på tur opp, men oljeindustrien ...
    • «Twitterkongen» På hvilke måter kan sosiale medier ha bidratt til at Trump vant valget i USA? 

      Eriksen, Martine C; Rutefjord, Anneli (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I løpet av våre tre år på Høyskolen Kristiania interessen for digital markedsføring gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under valgfagsemesteret ønsket vi å se nærmere på hvordan sosiale ...
    • Tøyen – Oslos nye motemekka? 

      Davidsen, Marlen; Blyberg, Ken Richard; Olsen, Stine Røtterud (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Vinteren 2014 satte vi oss ned for en idémyldring rundt hvilke temaer vi ønsket å fordype oss i. Valget falt på forbrukersosiologi og merkevarebygging, da dette er fag som spesielt fanget vår interesse. Etter diskusjon ...