Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 1127-1146 av 1149
-
”Vis leg” og kjøp alkohol En indirekte effekt relatert til en ikkekommersiell holdningskampanje
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Studiet bygger på våre antagelser om at eksponering av et ikke-kommersielt stimuli kan minne en forbruker ubevisst på et behov, som igjen kan utløse en kjøpsintensjon eller atferd som er imot avsenderens reelle formål. ... -
Vis meg din veske. og jeg skal si deg hvem du er
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Visma Exso - når visjon møter kommunikasjon og læring
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgavens overordnede problemstilling er «Hvordan opplever ledere kommunikasjon og læring i Visma Exso?» Temaet er systemlæring, med hovedfokus på å skape en delt visjon som ett ledd i å bli en lærende organisasjon. ... -
Visuell Retorikk i Reklame
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
What different types of Facebook marketing objectives are there, and what tactics can you use to reach those.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Social media is creating attractive business opportunities for brands and companies worldwide. It is because of the huge amount of businesses and costumers on Facebook, which reflects the importance of research on future ... -
What does the fox say? – En studie av viral markedsføring.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge den strategiske planleggingsprosessen av en viral kampanje, samt effekter og effektmåling knyttet til denne. Vår problemstilling er som følger: Hvordan kan bedrifter arbeide med ... -
When managers believe technological ability is fixed
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Drawing from mindset theory, we predict that managers' fixed mindset about technological ability (FM-TA) will negatively influence the developmental support they provide to their employees and, in turn, their employees' ... -
A working holiday: From home to destination with a guide dog
(Chapter, 2021) -
«Workplace incivility»: En kvalitativ undersøkelse av hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder
(Master thesis, 2021)Hensikten med studien er å undersøke hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder. Studien er basert på funn fra dybdeintervjuer, gjennomført våren 2021, med åtte informanter, ... -
YOU skateboards - til topps med visuelt design
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Young professionals forventinger til ledelse. Jobber for å leve, lever ikke for å jobbe
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om transformasjonsledelse møter forventningene til Young Professionals. Young Professionals er dagens og fremtidens arbeidstakere, og vi synes det er spesielt interessant å se ... -
Å beholde på frivillige: En kvalitativ studie om motivasjon i frivillige organisasjoner
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om motivasjon i den frivillige sektoren. Vi har definert motivasjon som en prosess som setter i gang, gir retning til, opprettholder og bestemmer intensitet i atferd. Motivasjon er drivkraften ... -
Å dulte en sniker: Hvordan kan vi bruke atferdsteori for å påvirke passasjerer som sniker til å kjøpe billett når de reiser med Ruters kollektivtransport?
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne bacheloroppgaven handler om å unngå å kjøpe billett på Ruters kollektivtransport i Oslo, eller rettere sagt – det å snike. Vi har hatt stor interesse av det å forstå hva som ligger til grunn for denne ... -
Å lede gjennom sine ansatte.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Frontlinjepersonell på hotell har ofte det første møtet med gjesten og det knyttes en del forventninger til deres prestasjoner. Forventningene kommer fra flere hold, som fra deres ledere og gjestene selv. Man kan derfor ... -
Å lede i en ny æra : Et konseptuelt studie av positivt lederskap, innovasjon og digitalisering
(Master thesis, 2020-06)Problemet: Å lede kunnskapsarbeidere til å forløse den kunnskap og kreativitet som kreves for verdiskapning i den fjerde industrielle revolusjon. Problemstilling: Hvordan kan digitalisering fremme innovasjon gjennom ... -
Å lede i møte med fremtiden: En studie om ledelse og innovasjon i organisasjoner
(Master thesis, 2021)Problemet: Å anvende ledelse på en slik måte at det dyrker organisasjoners evne og kapasitet til å bedrive innovasjon og innovasjonsaktiviteter i et moderne marked. Problemstilling: Hvordan bidrar god ledelse åpne opp ... -
Å lede i takt med stadig nye krav til ledelse
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Det forventes at dagens ledere skal utvikle interne strukturer, takle press og tidsfrister, motivere, stimulere og støtte egne ansatte, planlegge, organisere, kontrollere, fatte gjennomtenkte beslutninger på bakgrunn av ... -
Å løfte i flokk. En kvalitativ studie av prososial motivasjon i Helse- og omsorgsdepartementet.
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne bacheloroppgaven omhandler prososial motivasjon i Helse- og omsorgsdepartementet. Prososial motivasjon er her definert som motivasjonen til å bidra med noe nyttig og verdifullt for andre. Denne formen for motivasjon ...