Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 20-39 av 1149
-
Ansettelse ved første blikk? -en studie av «Hjem til jul», et rekrutteringsarrangement i regi av Sandefjord Næringsforening.
(Bachelor thesis, 2021)Nettverksbygging er en spennende måte å bygge en karriere og få nye muligheter på. I dagens kunnskapssamfunn, med alle sosiale medier vi har tilgjengelig, er dette mer aktuelt enn noensinne. «Hjem til jul» er et prosjekt ... -
Appeals to ‘the public interest’: How public relations and lobbying create a social license to operate
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Apple's consumer tribe i digitalt samfunn
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Applying the stakeholder relationship model as an issue management and risk communication tool
(Chapter, 2020)This chapter argues that because of the changing nature of crises, global environments, and reputation management organizations can no longer view crisis management and crisis communication as a process that begins when a ... -
ARBEIDSGIVERS HOLDNING TIL SENIORER
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne oppgaven setter fokus på arbeidsgivers holdninger til seniorene i arbeidslivet. Hensikten er å forstå hvorfor holdningene oppstår. Vi har valgt å kun intervjue arbeidsgivere i privat sektor i norsk arbeidsliv i Oslo. ... -
Arbeidsgivers styringsrett - arbeidsgivers endringsadgang
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Vår bacheloroppgave omhandler et juridisk tema innenfor arbeidsrett, og oppgaven er basert på juridisk metode. Besvarelsens problemstilling er: “Hvilken ensidig rett har arbeidsgiver til å foreta endringer i arbeidsforholdet?” ... -
Arbeidsgivers styringsrett. Styringsrett og nedbemanning - hvilket handlingsrom har arbeidsgiver?
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne avhandlingen behandler et juridisk tema innen norsk arbeidsrett. Problemstillingen som skal besvares er ”Hvilket handlingsrom har arbeidsgiver i en nedbemanningsprosess, i kraft av sin styringsrett?”. Med bakgrunn i ... -
Arbeidskraftens (etiske) betydning for salg
(Master thesis, 2014-10-01)Denne masteroppgaven er en etnografisk studie av klær. Med en produktbiografisk tilnærming er studiet modifisert til å gjelde antrekkene, “wearing wardrobe study”. Hensikten med studiet er å skape forståelse rundt plaggets ... -
Arbeidslivet Trenger Seniorene
(Bachelor thesis, 2014-10-20)I denne oppgaven har vi valgt å fokusere på seniorer i arbeidslivet, og hva som skal til for å holde denne gruppen mennesker yrkesaktive. Vi har sett nærmere på hvordan utsatt yrkeskarriere kan oppnås ved å belyse følgende ... -
Argumentation as a pathway to critical thinking
(Chapter, 2019) -
An assessment of air passenger confidence a year into the COVID-19 crisis: A segmentation analysis of passengers in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The COVID-19 crisis has become the most intense and long-lasting in the history of aviation. There is already a significant literature on the immediate impact of the outbreak, as well as on speculation on the future evolution ... -
Assosiasjonsoverføring i merkevarebygging: En studie av assosiasjonsoverføring mellom en profilert persons ekspertise, merkenavn og produktkategorier
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Hensikten med forskningsarbeidet er å undersøke bruken av en profilert persons navn som merkenavn. Helt spesifikt er dette en kvalitativ studie, som undersøker bruken av et slikt merkenavn på produktserier i to ulike ... -
Asymmetrisk medielandskap – er det tillit? En kvalitativ studie av tillit mellom annonsører og mediebyrå
(Master thesis, 2018-11-01)Mediebyråer har vokst frem som en av de viktigste strategiske rådgiveren for annonsører. De er å anse som et bindeledd mellom annonsører og mediehus/publisister. Videre går om lag halvparten av reklameomsetning i det ... -
Atferd: En studie om lederes selvinnsikt
(Bachelor thesis, 2015-10-22)Temaet for bacheloroppgaven er hvor klare ledere er over egen lederatferd, med et fokus rettet mot selvinnsikt. Oppgaven baserer seg på eksisterende teori og undersøkelser for å kunne belyse vår problemstilling. Teorien ... -
Augmented Reality (AR) - en transformerende innovasjon for netthandel i fashion industrien?
(Bachelor thesis, 2019)Netthandel har hatt en stor påvirkning i fashion industrien. Konkurransesituasjonen er intens mellom de aktørene som befinner seg i denne kanalen. For å få suksess i en slik kanal, er det essensielt å skille seg ut, og ... -
Autentisitets påvirkningskraft på merkevarer
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Litteratur belyser at forbrukeres oppfattede autentisitet på merkevarer avgjør hva de kjøper og hvem de kjøper fra. Samtidig fremlegges det at autentisitet derfor en av kjernekomponentene bak de mest suksessfulle ... -
Autentiske Opplevelser i Filmturisme
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på fenomenet filmturisme og hvordan reiselivet og filmbransjen forholder seg til og arbeider mot det å skape filmturisme rundt en bestemt film og destinasjon i Norge. Formålet ... -
Automatisering og digitalisering eller strategisk HR og relasjonsbygging; Hvordan vil HR-funksjonen se ut i fremtidens arbeidsliv?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I lys av dagens samfunnsendringer, globalisering og digitalisering ble vi nysgjerrige på hvordan disse momentene som påvirker store deler av arbeidslivet, også kan påvirke hvordan HR vil utvikle seg i tiden fremover. Tankene ... -
Autonomi i praksis. Marin IT. «På hvilken måte kan lederne i Marin IT bidra til at medarbeiderne mestrer autonomi?»
(Bachelor thesis, 2020-06-01)I denne oppgaven har vi undersøkt autonomi i en norsk IT-bedrift, og sett på hvilke utfordringer som er tilknyttet å gi medarbeiderne høy grad av autonomi. Formålet var å finne ut hva ledere kan gjøre, for at autonomi ... -
Är vi attraktiva? ”En studie om digital HR-kompetens”
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Syftet med denna uppgift är att uppmärksamma digital HR-kompetens och undersöka om utbildningen HR-og personalledelse uppfyller de förväntningar som arbetslivet har. Den teoretiska utgångspunkten för uppgiften baserar ...