Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 573-592 av 1149
-
Internettannonsering – en eksperimentell studie på effektiviteten av innholdsmarkedsføring og bannerannonser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er internettannonsering, med spesielt fokus på innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring har fått et oppsving i popularitet i forbindelse med at vår mediehverdag har blitt mer digital i Norge. ... -
Internetthandel. Hvilke faktorer avgjør om man handler på internett og i hvilken grad klarer aktørene å skape lojalitet?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Internkommunikasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt vi vil undersøke. Videre presenterer vi Uni Micro, bedriften vi har fått bruke som case. Her forklares det kort hvor de startet og hvordan veien har blitt ... -
Internkommunikasjon av nøkkelkundeforvaltning: - en kvalitativ studie i norsk hotellbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan helhetlig nøkkelkundeforvaltning bør kommuniseres til de ansatte, og hvordan dette kan være med på å påvirke lojaliteten til kundene. Vi har i vårt arbeid benyttet oss ... -
Internkommunikasjon og endringsledelse - hvorfor er internkommunikasjon viktig i endringsprosesser?
(Bachelor thesis, 2021-01-05)Konkurranse i markedet, teknologisk utvikling, krav fra myndighetene, samfunnsøkonomien og til og med naturkatastrofer eller pandemier, gjør at virksomheter lever med et kontinuerlig endringspress om være i takt med ... -
Introduction: Playful Transgressions
(Chapter, 2018-01-11) -
En introduksjon til metodene bloggere bruker for å promotere produkter, og hvordan dette kan påvirke deres lesere.
(Bachelor thesis, 2013-12-05)I denne oppgaven skulle vi se på hvordan forbrukere blir påvirket av eksponering av en produktomtale via sosiale medier, nærmere bestemt blogg. Vi ønsket å få en forståelse av hvordan blogginnlegg er utformet på en ... -
Introduksjon: Komparative perspektiver på entreprenørskap og sosial endring
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Dette er introduksjonen til et spesialnummer om entreprenørskap. Det forteller hvordan entreprenørskapsbegrepet kom inn i antropologien på 1960-tallet og dets betydning for antropologiens kjernevirksomhet – å frembringe ... -
Introduksjon: Komparative perspektiver på entreprenørskap og sosial endring
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Dette er introduksjonen til et spesialnummer om entreprenørskap. Det forteller hvordan entreprenørskapsbegrepet kom inn i antropologien på 1960-tallet og dets betydning for antropologiens kjernevirksomhet – å frembringe ... -
Intrusive media and knowledge work: how knowledge workers negotiate digital media norms in the pursuit of focused work
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article analyses how knowledge workers experience and reflect upon intrusions from digital media in the pursuit of focused work. As a multitude of digital media technologies have become integral to working life, ... -
Investigating PostNord Logistics. En analyse av organisasjonsdrevet merkebygging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne oppgaven er bygd opp av to hoveddeler. I første delen vil det bli gjennomført en teorigjennomgang av aktuelle temaer i oppgaven. Oppgavens rammeverk er Bjerke og Inds sammenkoblingsmodell som danner utgangspunkt ... -
Involvering i endringsprosesser. Et studie av ansatte og ledelsens involveringsgrad i endringsprosesser.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Is "Doing Good" Good for Business?
(Bachelor thesis, 2020-05)I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ... -
Jakten på de skjulte faktorene: Årsakene til manglende etnisk mangfold i reklamebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)I denne masteravhandlingen utforskes årsakene til det manglende mangfoldet i Oslos reklamebransje, med fokus på minoriteters studie- og karrierevalg, og reklamebransjens rekrutteringsprosesser. En gjennomgang av tidligere ... -
Jentegram: En oppgave i å forstå Instagram og dens innvirkning på unge jenter
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår felles fascinasjon for sosiale medier og hvordan dette påvirker oss mennesker i hverdagen og vår identitet. I oppgaven vil vi derfor forsøke å forstå hvordan et av de nyeste ... -
JOB CRAFTING I PRAKSIS. En casestudie om eksistens og fasilitering av job crafting i sportskjeden XXL
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Ideen til oppgaven har vært å bidra med en studie som er dagsaktuell og til nytte for andre. Vårt bidrag er denne kvalitative undersøkelsen, med formål å studere eksistens og fasilitering av job crafting i praksis. Vi har ... -
Jobbtilfredshet og kvinners sykefravær
(Bachelor thesis, 2017)Oppgavens formål er å undersøke hvordan forhold som jobbtilfredshet og arbeidsmiljø kan påvirke kvinners sykefravær. Bakgrunnen for denne undersøkelsen var å finne ut hvorfor kvinner har høyere sykefravær enn menn. Vårt ... -
Journalism and Source Criticism. Revised Approaches to Assessing Truth-Claims
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article presents a hermeneutical epistemology for the assessment and production of truth-claims in journalism. This epistemology is based on Gadamer’s functional hermeneutics, and it advances the concept of source ... -
Journalistikk eller butikk?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Oppgaven vår tar utgangspunkt i Tekstreklameplakaten (TRP). TRP er, ved siden av Vær Varsom-plakaten etiske retningslinjer medlemmene av norsk Presses grunnorganisasjoner plikter å arbeide etter. KK, Norges eldste og ... -
Jubelåret og odelsretten: Om naturalisering av eiendomsrett og arverett
(Peer reviewed; Journal article, 2020)«Plötsligt sitter man der, i arvingen Istvans kök.» I det svenske TV-programmet Okjänd arving oppsøker to journalister arvinger som knapt har hatt en relasjon til avdøde, som ikke vet om dødsfallet og som derfor ikke har ...