Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 270-289 av 1149
-
Faktorer som fører til suksess ved teamarbeid.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)I denne oppgaven har vi underveis klart å avdekke ulike faktorer for at teamarbeid skal bli en suksess og hva som skal til for at teamarbeidet er vellykket. Vi har valgt å ta for oss seks ulike bedrifter fra forskjellige ... -
Faktorer som påvirker forbrukerens kjøpsintensjon i netthandel
(Bachelor thesis, 2020-05-30)Netthandel er i kontinuerlig vekst og handlemønsteret til forbrukere er i stadig endring. Hva som påvirker deres kjøpsintensjon, endrer seg i raskt tempo med den teknologiske utviklingen. Nye medier blir tatt i bruk og ... -
Faktorer som påvirker miljøbevisste valg, og mulighetene for posisjonere seg deretter fra bilbransjens perspektiv.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Farer med andres kommentarer – Merkeevaluering og smitteeffekter ved negativ vareprat på nett
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et produkt på internett. Målet med oppgaven er å finne ut om kvaliteten (høy versus lav) på elektronisk negativ vareprat påvirker evaluering ... -
Fear and loathing on Facebook? Tracking the rise of populism and platformization in viral political Facebook posts
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Adopting a longitudinal ‘demand’ perspective to the study of online political campaigning, the present study details developments in supporter engagement on party Facebook Pages during three Swedish elections — 2010, 2014 ... -
Feilansettelser - Dagens praksis fortoner seg som risikosport : En kvalitativ studie som belyser hvordan kunnskap om feilkilder i rekrutterings- og seleksjonsprosesser kan bidra til å redusere feilansettelser i mellomlederposisjoner
(Master thesis, 2020-06)Hensikten med denne studien var å undersøke hvordan virksomheter i Norge kan redusere feilansettelser i mellomlederposisjoner, samt bidra til økt kunnskap og forståelse for hvorfor feilansettelser forekommer. Studien baserte ... -
FEILREKRUTTERING - Hvordan påvirker intern feilrekruttering bedrifter i bemanningsbransjen?
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne bacheloroppgaven er skrevet rundt problemstillingen: “Hvordan påvirker intern feilrekruttering bedrifter i bemanningsbransjen?” Oppgaven sentrerer seg rundt hvordan feilansettelser kan påvirke bedrifter i bemanningsbransjen ... -
Film fra sør
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Finansialisering, kriser og langsomme transformasjoner. En kommentar til Thomas Piketty
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
«Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?»
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ... -
Fjernledelse i pandemitider: Hvordan påvirker fjernledelse medarbeidernes indre motivasjon til arbeidet?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven undersøker fenomenet fjernledelse gjennom et teoretisk rammeverk fundamentert i motivasjon og ledelse. Formålet er å undersøke hvordan utvalgte ledere jobber for å opprettholde medarbeidernes indre ... -
Flåm - en mer bærekraftig cruisedestinasjon?
(Bachelor thesis, 2020)Cruise er en av transporttypene som har fått mest kritikk. Mye av årsaken til dette er at cruiseskipenes bærekraftige utvikling får lite fokus. Cruisenæringen er i likhet med andre reiselivsaktører opptatt av bærekraft, ... -
Flerkulturell ledelse i DNV
(Bachelor thesis, 2013-12-09) -
FOR ET HERLIG HUNDELIV – ØKENDE FORBRUK TIL HUND I NORGE.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Denne oppgaven tar for seg økt forbruk til hund i Norge. Vi ser på hvilke faktorer som fører til et økt forbruk til hund hvor vi trekker inn relasjon mellom hund og eier, holdning til luksus og ulike motivasjonsteorier, ... -
For ung eller for gammel for arbeidsmarkedet?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne oppgaven har vi studert om det foregår ekskludering i rekruttering av en eller flere aldersgrupper i det norske arbeidslivet. Aldersgruppene vi har fokusert på er de unge og nyutdannede fra 21-25 og de voksne ... -
Forbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shop
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Oppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket ... -
Forbrukerens klikkatferd på søkemotorer: Betydningen av Persuasion Knowledge og merkekjennskap
(Master thesis, 2017-10-28)I denne masteroppgaven undersøker vi forbrukerens klikkatferd på søkemotorer. Vi definerer klikkatferd som valget mellom betalt plassering og ikke betalt plassering på søkemotoren. Vi har sett på forbrukerens klikkatferd ... -
Forbrukerens påvirkningskraft på fremtidens TV.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på fremtidens tv-industri og hvordan forbrukeren påvirker markedet. Det finnes noe, men lite teori på denne utviklingen, og oppgaven vil derfor, i tillegg til sekundær empiri fra ... -
Forbrukerens rasjonaliseringsstrategier : En kvalitativ studie av forbrukerens rasjonaliseringsstrategier etter kjøp fra merkevarer som har utført uetiske handlinger
(Bachelor thesis, 2019)I denne besvarelsen ønsket vi en bedre forståelse av hvordan forbrukere rasjonaliserer når de kjøper produkter fra merkevarer som har opptrådt uetisk. Uetiske handlinger begått av bedrifter er en definisjon av merkekriser ... -
Forbrukeres holdningsendring sett i lys av en bedrifts håndteringsstrategi ved en merkevarekrise, med eller uten integrering av CSR.
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Gjennom et ekstensivt design (eksperiment) ble det utformet fire eksperimentgrupper med ulik manipulasjon og stimuli. Gruppene fikk forskjellig informasjon om håndtering av en fiktiv merkevare i krise. På bakgrunn av ...