Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 593-612 av 1149
-
Kaape : Hvordan kan teknikker fra merkevarebygging og posisjonering gjøre Kaape til en sterk merkevare i Norge?
(Bachelor thesis, 2020-06)I oktober 2019 la Statistisk Sentralbyrå frem oppdaterte tall på nyetablerte foretaks overlevelse og vekst, der vi kunne lese at kun 29,8% av alle nyetablerte bedrifter fortsatt er aktive etter fem år. Vi har på bakgrunn ... -
Kaffebarer i Oslo
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kampen om dagligvarekundene
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Det er stor konkurranse blant norske dagligvarekjeder, og Norge er et av de landene i Europa med høyest butikktetthet. Likevel er nordmenn generelt ikke særlig lojale, på bakgrunn av dette har vi valgt å undersøke hvilke ... -
Kan doping føre til styrket merkeverdi? Et kvalitativ studie om påvirkning
(Bachelor thesis, 2017)Dopingsaken til Therese Johaug har blitt mye omtalt helt siden den ble kjent for offentligheten i oktober 2016. Therese befinner seg da i en situasjon hvor dette kan skade henne rykte, troverdighet og merkevare. Et annet ... -
Kan en festival bidra til destinasjonsutvikling?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Vår oppgave omhandler samspill mellom en destinasjon og en festival. Vår problemstilling er som følger: Er samspill mellom en destinasjon og en festival avgjørende for destinasjonsutvikling? Formålet med oppgaven er å ... -
Kan en verdibasert prisstrategi påvirke publikumsutviklingen for Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Bakgrunn for oppgaven kommer fra en delt interesse og lidenskap for både Revenue Management og fotball. Vi har observert den negative utviklingen blant oppmøte av tilskuere på kamper i Tippeligaen og tenkte at det var ... -
Kan et karriereutviklingsprogram bidra til å fremme kvinnelige toppledere?: Et kvalitativt studium om kvinners utvikling gjennom karriereutviklingsprogram
(Master thesis, 2021)Kjønnsforskjeller i ledelse er et stadig omdiskutert tema i dagens samfunn, og vi ser at det fortsatt er mangel på kvinnelige toppledere i Norge. Flere ledere og ansatte får i løpet av sin karriere tilbud om, eller oppsøker ... -
Kan hotellenes direkte distribusjon øke ved innføring av bedrede lojalitetsprogrammer eller teknologiske løsninger?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi valgt å se nærmere på om hotellene kan øke sin direkte distribusjon ved forbedring av deres lojalitetsprogrammer og bedring av teknologien på deres nettsider. Bakgrunnen for oppgaven er i hovedsak ... -
Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Problemstillingen i denne oppgaven er: ”Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel?”. Gjennom denne problemstillingen ønsker vi å belyse et emne det er forsket lite på i Norge. Vi ... -
Karaktersetting i norsk arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2015-10-21)I denne oppgaven har vi undersøkt hvilke holdninger de ansatte har til prestasjonsmålinger og karaktersetting i et selskap i banksektoren. Vi har valgt å legge ekstra vekt på å se etter eventuelle forskjeller mellom ... -
Karriereambisjoner – er menn og kvinner egentlig forskjellige?
(Master thesis, 2022)Formålet med studiet er å beskrive i hvilken grad det er forskjeller i karriereambisjoner mellom kjønn i det norske arbeidslivet. Tidligere litteratur hevder at det er gjort mange forsøk på å måle ambisjoner, samt å beskrive ... -
En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing?
(Bachelor thesis, 2013-12-09)SAMMENDRAG Gjennom denne besvarelsen har jeg sett på hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing med bakgrunn i problemstillingen; ”En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske ... -
Key Account Management i Atea
(Bachelor thesis, 2014-01-06)I første del av oppgaven blir problemstillingen for oppgaven presentert og det blir gjort rede for teoretiske prinsipper bak ideen om key account management. Videre følger en presentasjon av bedriften Atea, deres markedsområder ... -
Kinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Vår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår ... -
Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ... -
KJÆRE BLOGGER, KAN VI STOLE PÅ DEG? En eksperimentell studie om hvordan kongruens mellom blogger og sponsor kan påvirke leserens troverdighet til blogger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i temaene sponsing, kongruens og troverdighet. Sponsing er et markedsføringsverktøy som stadig flere bedrifter benytter seg av. Vi har observert en økende trend for ... -
Kjønnet bedrar : forventer man ulik atferd av mannlige og kvinnelige ledere?
(Bachelor thesis, 2016-02-22) -
Kjønnsbalanse i ledelse i 2020
(Master thesis, 2020-06)Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ... -
Kjønnsforskjeller i holdninger til sykefravær i Norge
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Det høye sykefraværet blant kvinner i Norge har skapt mye medieomtale, og det har vært hete debatter rundt temaet. Vi ønsket med vår oppgave å kartlegge ulike holdninger blant menn og kvinner fordi det ikke fantes nok ... -
Kjønnsforventninger fra en leders perspektiv
(Bachelor thesis, 2016-11-09)I denne oppgaven har vi valgt å studere temaene kjønn og ledelse. Fremfor å undersøke faktiske forskjeller mellom mannlige og kvinnelige lederegenskaper, ønsket vi å ta utgangspunkt i ledernes egne oppfatninger. Dette ledet ...