Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 613-632 av 1149
-
Kjønnskvotering – et hemmende eller fremmende virkemiddel for likestilling?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Formålet med oppgaven er å kartlegge hvorvidt kjønnskvotering fremmer eller hemmer likestilling i næringslivet, og avdekke om lovbestemmelsene ikke lenger samsvarer med utviklingen i samfunnet. Er det kanskje slik at lov ... -
Kjøp av tjenester til hjemmet- Diskursiv normalisering- morlask motstand
(Journal article; Peer reviewed, 2019-12-03)Det kjøpes lite tjenester til hjemmet. Vår kvantitative undersøkelse avdekker også stor motstand mot kjøp av tjenester i hjemmet. I den offentlige diskursen, derimot, fremstilles det som om slike tjenester etterspørres i ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Klagehåndtering: Relasjonen blir ikke påvirket av en negativ hendelse, men håndteringen av den
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
”Kle deg for suksess! En studie av hvordan bekledning kan påvirke prestasjon”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Er det noen korrelasjon mellom den symbolske betydningen bak bekledning og en persons prestasjon? Dette er et spørsmål vi har forsøkt å finne svar på de siste seks månedene. Hva om noe så enkelt som et klesplagg kan ... -
Kokebok for app-utvikling
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kommersiell blogging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Tema for denne oppgaven er det økende fenomenet «kommersiell blogging», teoretisk forankret i begrepet «Content Marketing». I 1997 ble de første uavhengige bloggene publisert på internett, i dag finnes det mer enn 650 000 ... -
Kommunikasjon i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2017)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt det vi vil undersøke. Videre presenterer vi Bedrift Norway AS, organisasjonen vi har brukt i vår undersøkelse. I siste del av innledningen har vi valgt ... -
Kommunikasjon i et mangfoldig samfunn – En kvalitativ studie av koronakommunikasjon til norsksomaliere
(Bachelor thesis, 2021)Interkulturell kommunikasjon handler om hvordan en interagerer i møte med mennesker fra andre kulturer enn sin egen. Kommunikasjon kan defineres som utveksling av meningsfylte tegn (Eriksen og Sajjad 2015, 124), og hvilken ... -
Kommunikasjon og motivasjon under organisatoriske endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2020)Fokuset i denne bacheloren er på hvordan kommunikasjon kan fremme motivasjon og aksept for organisatoriske endringer. Undersøkelsen viser at kommunikasjon er viktig for motivasjon, men at det også er andre forhold som ... -
Kommunikasjon om sponsorater - Effekten av kommunikasjon om et kongruent og et inkongruent sponsorat på forbrukernes sponsorrespons
(Master thesis, 2015-11-23)Bakgrunnen for avhandlingen baserer seg på vår interesse for sponsing, samtidig som vi så et felt innenfor sponsing som manglet forskning; nemlig kommunikasjon om et sponsorat, og hvordan kommunikasjonen kan påvirke ... -
Kommunikasjon som verktøy i endringsprosesser - hvorfor og hvordan? - Et casestudie av Rolls Royce Marine i Norge
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne bacheloroppgaven er skrevet av to studenter ved Markedshøyskolen Campus Kristiania sitt HR og Personalledelse-studieprogram i Oslo våren 2015. Oppgaven inneholder en bearbeidelse av to, på det tidspunkt, pågående og ... -
Kommunikasjon: en casestudie om bedriftsblogg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kommunikasjonsstrategi for by AUMA
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Kommunikasjonsstrategi for SydVest
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept ... -
Kompetanse er ferskvare! : Reskilling som tiltak i kompetanseplanleggingen
(Bachelor thesis, 2019)I et samfunn i hyppig endring, må man anse kompetanse som ferskvare! I denne bacheloroppgaven undersøker vi temaet «reskilling», da dette kan være en mulig løsning for å imøtekomme morgendagens kompetansekrav. Vi ønsket å ... -
Kompetansemobilisering og arbeidsmotivasjon - en studie av Hordaland Fylkeskommune, seksjon OT/PPT.
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Denne studien har til hensikt å kartlegge kompetansemobilisering i Hordaland Fylkeskommune, seksjon OT/PPT. Studien undersøker hvilke faktorer som er mest sentrale for medarbeidernes opplevelse av kompetansemobilisering, ... -
Konflikthåndtering på arbeidsplassen
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler temaet oppstart av konflikter. Konflikt er et tema som ledere blir oppfordret til å håndtere på best mulig måte av blant annet Arbeidsforskningsinstituttet AS, Statens arbeidsmiljøinstitutt og ... -
Konkurranseevne – et nordnorsk caseeksempel.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Konsekvenser av opplevd risiko i reiselivet. Hvordan kan opplevd risiko påvirke turisters beslutninger? Og i hvilken grad bør norske reiselivsaktører ha fokus på dette?
(Bachelor thesis, 2020-05-27)Dette er en teoretisk oppgave som er skrevet ut fra eksisterende litteratur. Den har et teoretisk rammeverk som omfatter forskning på risiko og trygghet innen turismen fra ulike ståsteder og vinklinger. Hvordan påvirkes ...