Blar i Studentarbeider fra Institutt for ledelse og organisasjon på emneord "Casestudie"
Viser treff 1-7 av 7
-
En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo
(Master thesis, 2020-06)Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter. Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo? Hensikt: ... -
«Hvilken av endringene?» En casestudie av hvordan lede en organisatorisk endring
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i en organisasjon som har gjennomført en organisatorisk endring. Den studerte virksomheten har gjennomgått en omstrukturering og nedbemanning påvirket av pandemi og hjemmekontor. Oppgaven ... -
Hvordan ser norske ledere på digitalisering? : En casestudie i elektrobransjen
(Master thesis, 2020-06)Denne masteroppgaven handler om norske ledere og digitalisering. Det snakkes mye om den fjerde industrielle revolusjon og digitaliseringen både i media og i vitenskapelige artikler. Den fjerde industrielle revolusjon bygger ... -
Kjønnsbalanse i ledelse i 2020
(Master thesis, 2020-06)Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ... -
Kommunikasjon som verktøy i endringsprosesser - hvorfor og hvordan? - Et casestudie av Rolls Royce Marine i Norge
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne bacheloroppgaven er skrevet av to studenter ved Markedshøyskolen Campus Kristiania sitt HR og Personalledelse-studieprogram i Oslo våren 2015. Oppgaven inneholder en bearbeidelse av to, på det tidspunkt, pågående og ... -
Lederutvikling : En kvalitativ studie om virkningen av lederutvikling
(Master thesis, 2020-06)Fenomenet lederutvikling har vist seg å være av stor verdi, ikke bare for den enkelte leder, men også for medarbeidere og organisasjoner som helhet. I vår masteroppgave forsøker vi å gi økt forståelse for virkningen av ... -
Pins som belønning - Et casestudie i fast food-bransjen
(Bachelor thesis, 2015-10-09)Den overordnede problemstillingen i denne oppgaven er: Hvordan opplever ansatte i en fast-food restaurant pins som belønning? Denne besvarte vi ved hjelp av et casestudie hvor vi gjennomførte kvalitative dybdeintervjuer ...