• En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo 

      Grimstad, Bianca; Walberg, Nikolai (Master thesis, 2020-06)
      Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter. Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo? Hensikt: ...
    • «Hvilken av endringene?» En casestudie av hvordan lede en organisatorisk endring 

      Sjøflot, Fredrik; Stavnheim, Jorunn Tengesdal (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i en organisasjon som har gjennomført en organisatorisk endring. Den studerte virksomheten har gjennomgått en omstrukturering og nedbemanning påvirket av pandemi og hjemmekontor. Oppgaven ...
    • Hvordan ser norske ledere på digitalisering? : En casestudie i elektrobransjen 

      Storvik Jacobsen, Thea; Eilertsen, Tone (Master thesis, 2020-06)
      Denne masteroppgaven handler om norske ledere og digitalisering. Det snakkes mye om den fjerde industrielle revolusjon og digitaliseringen både i media og i vitenskapelige artikler. Den fjerde industrielle revolusjon bygger ...
    • Kjønnsbalanse i ledelse i 2020 

      Walstad, Helene; Enge Jørgensen, Caroline (Master thesis, 2020-06)
      Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ...
    • Kommunikasjon som verktøy i endringsprosesser - hvorfor og hvordan? - Et casestudie av Rolls Royce Marine i Norge 

      Kvalsund, Lars Bussesund; Haffner, Dennis (Bachelor thesis, 2015-10-21)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet av to studenter ved Markedshøyskolen Campus Kristiania sitt HR og Personalledelse-studieprogram i Oslo våren 2015. Oppgaven inneholder en bearbeidelse av to, på det tidspunkt, pågående og ...
    • Lederutvikling : En kvalitativ studie om virkningen av lederutvikling 

      Holm Knutsen, Karoline; Fiedler, Fam Helene (Master thesis, 2020-06)
      Fenomenet lederutvikling har vist seg å være av stor verdi, ikke bare for den enkelte leder, men også for medarbeidere og organisasjoner som helhet. I vår masteroppgave forsøker vi å gi økt forståelse for virkningen av ...
    • Pins som belønning - Et casestudie i fast food-bransjen 

      Schulzki, Suzanne; Thorvaldsen, Karoline; Ahlin, Norea (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      Den overordnede problemstillingen i denne oppgaven er: Hvordan opplever ansatte i en fast-food restaurant pins som belønning? Denne besvarte vi ved hjelp av et casestudie hvor vi gjennomførte kvalitative dybdeintervjuer ...