• Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet 

      Eltvik, Elise; Lund, Synnøve Ringdal (Bachelor thesis, 2021)
      I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ...
    • Smerteskalaer - En Korrelasjonsstudie 

      Skjønhaug, Marianne; Ramsfjell, Marte (Bachelor thesis, 2016-11-01)
      Smerteskalaer er et verktøy som blir brukt til å kvantifisere smertesmerteintensitet. Valget av type smerteskala blir gjort på bakgrunn av pasientens alder, kognitive tilstand og ferdigheter og hvem som skal utfører testen. ...
    • “Smi mens jernet er varmt og motivasjonen på topp” - En studie av digital læring i onboardingprosessen 

      Pedersen, Carina; Aandal, Andrea Svendsen (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Formålet med bacheloroppgaven er å undersøke hvordan learning management systems (herretter kalt LMS), i dag blir benyttet i fem bedrifter innen varehandel. Fokuset er på årsaken til benyttelse, med vekt på temaet ...
    • Smidig prosjektarbeid og utvikling i Digitaliseringsdirektoratet 

      Andersen, Cathrine Sølvberg; Bø, Idar (Bachelor thesis, 2021)
      Denne studien har som hensikt å undersøke hvordan prosjekter blir gjennomført i henhold til prosjektteori og smidig metodikk. Dette har blitt undersøkt gjennom følgende problemstilling: ● “Hvordan arbeider ...
    • Smilefjes - en merkeordning 

      Lauritzen, Preben E.; Andersen, Christoffer S.; Brevik, Jan I. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Smisker du? 

      Berner, Marthe; Josefsen, Malin Victoria; Bjørnskau, Ida (Bachelor thesis, 2014-10-08)
      Vår Bacheloroppgave tar for seg fenomenet innsmigrende adferd. Vi undersøkte innsmigrende adferd ut i fra problemstillingen: o Hvilken effekt har innsmigrende adferd for selgere i dag? Ut i fra dette fokuserte vi på to ...
    • Sneakers lika med identitet? En explorativ studie om sneakers som ett identitetsbyggande 

      Johansson, Sebastian (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Denna uppsats är den teoretiska delen av mitt projekt, där jag presenterar mina tillvägagångssätt i sökandet efter huruvida sneakers kan vara en bidragande faktor till vår självidentitet. Jag gör detta genom att metodiskt ...
    • Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet 

      Kazma, Sarah; Bergva Isaksen, Lina; Jakupi, Valjdeta (Bachelor thesis, 2020-06)
      Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...
    • Social CRM in SMEs: A Systematic Literature Review 

      Yasiukovich, Siarhei; Haddara, Moutaz (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      mall and medium-sized enterprises (SMEs) are the prime movers of economic progress. The pace of digital disruption enables SMEs to innovate and flourish by strategically combining social media use with customer engagement ...
    • Social media: Where customers air their troubles—How to respond to them? 

      Sigurdsson, Valdimar; Larsen, Nils Magne; Gudmundsdottir, Hulda Karen; Alemu, Mohammed Hussen; Menon, R.G. Vishnu; Fagerstrøm, Asle (Peer reviewed; Journal article, 2021)
    • Software Development for Mobile Computing, the Internet of Things and Wearable Devices: Inspecting the Past to Understand the Future 

      Grønli, Tor-Morten; Biørn-Hansen, Andreas; Majchrzak, Tim A. (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Currently a convergence in software development for mobile computing (including mobile devices and special technology such as wearables) and the Internet of Things (IoT) can be observed. Devices from the fields are becoming ...
    • Sosial risiko og private merker: hvordan betalingsvilligheten til forbrukerne påvirkes 

      Nyseth, Bettina Caroline; Eriksen, Ada; Teige, Mathilde Antonsen (Bachelor thesis, 2017)
      Det er viktig for bedrifter å kunne posisjonere seg riktig og ha kunnskap om hva forbrukeren er villig til å betale. Derfor forsøker denne avhandlingen å rette fokus mot hvordan sosial risiko og kvalitet kan påvirke ...
    • Sosiale epidemier - En studie av hva som leder til smittsom atferd 

      Neely, Aleksander; Lien, Tobias; Lauritzen, Tormod Berg (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Oppgavens overordnede problemstilling er: Hvordan legger norske markedsføringspraktikere opp til sosiale epidemier, og hvordan samsvarer det med eksisterende teori? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for ...
    • Sosiale medier - Genrelle suksesskriterier og fallgruver 

      Austad, Anders; Hansen, Niklas; Smestad, Anders (Bachelor thesis, 2012-01-10)
    • Sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter 

      Øyen, Eli; Lundby, Hanne (Bachelor thesis, 2015-09-30)
      Temaet for denne oppgaven er sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter med fokus på de sosiale nettverkene Facebook og Twitter. Vår oppfatning er at mange norske nyoppstartede og/eller små bedrifter har lite ...
    • Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels 

      Frøysaker, Oda; Bærø, Bernhard; Berg, Benedikte Desiree Dalaker (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ...
    • Sosiale relasjoner og jobbdebut 

      Hilton, Tor-Kristian; Fredriksen, Andrea Barbara; Maksumic, Azra (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      Inn De siste årene har det kommet mye forskning om nettverk kan påvirke din evne til å skaffe deg jobben du ønsker, og klatre opp i karrierestigene. Det viser seg at mange benytter seg av sosiale relasjoner for å finne ...
    • SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm 

      Kvernmo, Cathrine; Bjørnstad, Tina (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ...
    • Spillet om smaken 

      Seierstad, Aurora Emilie Eliesen; Arskaug, Stian Nilsen; Staines, Susan (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ...
    • “Spillifisering som HR trend i norske virksomheter” - En eksperimentell studie av læringseffekter ved spillifisering 

      Rud, Anette; Swanberg, Erik; Roen, Maren (Bachelor thesis, 2017-10-06)
      Temaet for denne oppgaven er spillifisering som HR trend for fremtiden og målet med oppgaven er å finne ut om hvordan norske virksomheter kan lære raskere ved å innføre dette i læringsprosessen. Vi hadde en antakelse om ...