Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1519-1538 av 1974
-
Påvirkningskraften til en influencers egenskaper og samsvar mellom influencer og produkt på forbrukerrespons
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i den stadig økende bruken av og viktigheten influencere og influencer marketing har fått. Vi ønsket å studere i hvilken grad gitte egenskaper med utgangspunkt i et gitt produkt ... -
Peak Age and Relative Performance Progression in International Cross-Country Skiers
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Pedagogiske faktorer i lederutvikling: Betydningen av pedagogiske faktorer på lederutviklingskurs
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgavens formål har vært å undersøke hvordan et lederutviklingskurs bør legges opp for at deltakerne skal få mest mulig læringsutbytte og økt kompetanse. På bakgrunn av dette utarbeidet vi følgende ... -
Peer relationships and quality of life in 11-12-year-old children: The Health Oriented Pedagogical Project (HOPP)
(Journal article; Peer reviewed, 2018-05-12) -
Peers, teachers and guides: A study of three conditions for scaffolding conceptual learning in science centers.
(Journal article; Peer reviewed, 2019-04-13) -
Pelvic Floor Disorders and Pelvic Floor Muscle Exercise: A Survey on Knowledge, Attitude, and Practice among Pregnant Women in Northwest Ethiopia
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The purpose of the study was to investigate 1: overall knowledge of pelvic organ prolapse (POP) and urinary incontinence (UI) as well as knowledge, attitudes, and practice of pelvic floor muscle exercise (PFME); and 2: the ... -
Pengebelønning og anerkjennelse - hånd i hånd? - En kvalitativ studie innen salgsbransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I innledningen av oppgaven vil vi presentere problemstilling sammen med studiens avgrensning og struktur. I den andre delen fremlegger vi vårt teoretiske rammeverk, hvor vi har tatt utgangspunkt i en hovedmodell og en ... -
People's interest in brain health testing: Findings from an international, online cross-sectional survey
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Brain health entails mental wellbeing and cognitive health in the absence of brain disorders. The past decade has seen an explosion of tests, cognitive and biological, to predict various brain conditions, such as Alzheimer's ... -
The performance and aerobic endurance effects of high-intensity versus moderate-intensity continuous running
(Peer reviewed; Journal article, 2019)The aim of the present study was to investigate the performance and aerobic endurance effects of high-intensity (HICR) versus moderate-intensity continuous running (MICR), which were nonmatched for total work. Twenty healthy ... -
Personality filters for online news interest and engagement
(Journal article; Peer reviewed, 2019-06-28)Our many online routines leave behind trails of data about our identities, habits, preferences and connections. These data serve as filters when we seek out information, yielding relevant results and content of interest. ... -
Personalledelse under en pandemi
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven har vært å finne endringene rundt utøvelsen av personalledelse i hotell under covid-19 pandemien. Pandemien har forårsaket uforutsigbarhet i hotellbransjen. Fra 1.mars 2020 har Norge hatt regler ... -
«Personifisering: tilfør verdi og relevans for å oppnå effekt» Et felteksperiment gjort i samarbeid med Vita.no
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Personifisering har, grunnet utviklingen av ny teknologi, blitt en måte for bedrifter å differensiere seg på. Slik som med tradisjonell segmentering, er personifisering en måte å nå kunder med et mer tilpasset budskap. ... -
Personifisert politisk kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017-10-16)I denne oppgaven har vi tatt for oss utviklingen i politisk kommunikasjon, som har ført til at politikken har blitt mer personifisert. Det har blitt et større fokus på person enn parti, og vi finner mer kjendiseri enn ... -
Personlig merkevarebygging for jobbsøkere fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke i hvilken grad en nyutdannet fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon kan benytte prinsippene bak merkevarebygging, til å gjøre seg attraktiv som kreatør-trainee for ... -
Personlig merkevarebygging ved bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på vår interesse for merkevarebygging. Når det er lite kunnskap om personlig merkevarebygging i Norge i dag, hadde vi lyst til å undersøke dette nærmere og se på hvilke faktorer som ... -
Personlighet og atferd som modererende effekt på konseptevaluering og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-17) -
Personlighetstrekk og opplevelse av negativt stress
(Bachelor thesis, 2016-11-11) -
Personvern og privat data, en utfordring for Google Store Visits i Norge?
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ser vi på kundeopplevelsen rundt personvern med spesifikt fokus på sporingstjenesten Google Store Visits. Forskningen i oppgaven studerer prinsippene om personvern og holdningene knyttet til ... -
Et perspektiv på lederens personlighet: fra jernhånd til silkehanske
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Problemstilling: Hvordan har oppfattelsen av en god leders personlighet endret seg i ledelsesteorier fra 1800-tallet og frem til i dag? Er det sammenheng mellom endring i ledelsesteorier og endring i verdiskapningsform? Vi ... -
Persuasion Knowledge – Forbrukernes kunnskap om påvirkning
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven har et hovedfokus på teorien Persuasion Knowledge. Persuasion Knowledge er en teori som ble utviklet av Friestad og Wright (1994). Den dreier seg om at forbrukere har kunnskap om påvirkning, noe ...