Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 893-912 of 1973
-
Hvordan kan LEGO kommunisere med den voksne målgruppen?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Bakgrunnen for bacheloroppgaven er den manglende markedsføringen og oppmerksomheten rettet mot voksne LEGO-byggere. Denne gruppen står for 5% av salget til LEGO, men likevel ser man sjeldent, eller aldri, noen form for ... -
Hvordan kan maritim oljeservicenæring beholde sin kritiske kompetanse i den nåværende oljekrisen?: En casestudie av Eidesvik Offshore ASA
(Bachelor thesis, 2016-11-08)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å se på hva Eidsvik Offshore ASA har gjort for å beholde sin kritiske kompetanse i den nåværende oljekrisen. Kritisk kompetanse er kunnskap og ekspertise innenfor visse funksjoner i ... -
Hvordan kan markedsføring og salg reguleres i et norsk cannabismarked
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Vi har i løpet av denne oppgaven gått igjennom hvordan et norsk cannabismarked kan bli regulert, samt sett på markedsføring og salg innenfor dette markedet. Dette har vi gjort 3 gjennom å se på ulike reguleringsmodeller ... -
Hvordan kan mellomledere fremme endringsprosesser i organisasjoner?
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven handler om endringsledelse i konsulentbransjen i Norge. Bakgrunnen for dette temaet er at endringstakten i denne bransjen er økende, dette på grunn av endringer i forbruksmønstre, digitaliseringsprosesser, ... -
Hvordan kan merkevarebygging påvirke Sarpsborg Arbeiderblad – som avis?
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Hvordan kan MOOC være en potensiell disrupsjon på campusbasert undervisning?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven vår er preget av nysgjerrighet for en potensiell endring av utdanningssektoren, etter Massive Open Online Course (MOOC) ble introdusert i USA i 2008. På svært kort tid har MOOC fått oppmerksomhet verden over, ... -
Hvordan kan Norge øke eksport og sysselsetting etter oljen ved bruk av komparrative konkurransefortrinn?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I vår oppgave skraper vi i overflaten av norsk økonomi og økonomiske samfunnsproblemer. Vi har gravet oss inn i teknologiske utfordringer for et bærekraftig Norge i framtiden. Bakgrunnen for denne innfallsvinkelen er vår ... -
Hvordan kan offentlig sektor implementere metoder og teorier fra kreative bedrifter, for å fremme motivasjon og innovasjon?
(Bachelor thesis, 2021)Dagens samfunn endres kontinuerlig. Hverdagen vår blir stadig lettere, bedre og tryggere. Gjennom flere tiår har det offentlige og private jobbet sammen om en bedre hverdag. Deler av offentlig sektor kan oppleves som tregt, ... -
Hvordan kan osteopatisk behandling muligens hjelpe tidligere brystkreftpasienter på veien mot bedring?
(Bachelor thesis, 2016-11-02)SAMMENDRAG Problemstilling: Hvordan kan osteopatisk behandling muligens hjelpe tidligere brystkreftpasienter på veien mot bedring? Vi ser nærmere på underspørsmål som: På hvilken måte kan vi redusere ødemer hos tidligere ... -
Hvordan kan pakningsdesign bidra til økt forståelse for et produkts opphav og kulturelle betydning?
(Bachelor thesis, 2017-09-01)Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med å sy en pose. Den teoretiske delen du i dette øyeblikk har startet å lese, består av et tilhørende praktisk designprosjekt. Jeg vil i denne delen, gjennom faglige valg basert ... -
Hvordan kan relasjonen mellom leder og medarbeider sikre kompetanseutvikling?
(Bachelor thesis, 2021)Tema vi har valgt for denne bacheloroppgaven dreier seg om kompetanseutvikling. Vi har valgt å undersøke en markedsledende organisasjon. Hensikten med denne oppgaven er å se hvordan organisasjonen tilrettelegger for ... -
Hvordan kan Rosa Sløyfe skape en sterkere relasjon til sine samarbeidspartnere?
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan kan varm/kald kognisjon og ulik tekstur påvirke forbrukerens smakspreferanse og oppfattet kvalitet?
(Bachelor thesis, 2017)Kan bedrifter bevisst påvirke forbrukere gjennom ubevisst påvirkning, og kan dette skape konkurransefortrinn? I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på sensorisk markedsføring gjennom varm/kald kognisjon og berøringssansen. ... -
Hvordan kan virksomheter i vekst dra nytte av en personalfunksjon?
(Bachelor thesis, 2019)Det hele startet med at vi ble nysgjerrige på hvordan bedrifter i vekst kan dra nytte av en personalfunksjon. Problemstillingen ble som følger; ”Hvordan kan virksomheter i vekst dra nytte av en personalfunksjon?”. For ... -
Hvordan kan virksomheter tiltrekke seg teknologitalenter? En studie om employer branding
(Bachelor thesis, 2020-05-18)I denne oppgaven ønsker vi å belyse hvordan virksomheter kan jobbe med employer branding for å tiltrekke seg nødvendig kompetanse innen IT og teknologi. Vårt formål med studien er å opparbeide oss en dypere forståelse ... -
Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i hva kvinner mente om merkevaren ... -
Hvordan lede kunnskapsmedarbeidere? Fra medarbeiderens perspektiv.
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Sammendrag Temaet for vår oppgave har vært hvordan man best kan lede ingeniører. Dette er på bakgrunn av at to av studentene som skrive denne oppgaven skal videreutdanne seg som ingeniører. Vi valgte og gjennomføre et ... -
Hvordan legitimerer norsk PR-bransje seg selv? – En kvalitativ studie av norsk PR-bransje og dens verdensanskuelse.
(Bachelor thesis, 2015-10-12) -
Hvordan lykkes med å tiltrekke og beholde kunder i rådgivningsbransjen.
(Bachelor thesis, 2012-01-24)