Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1921-1940 av 1965
-
Vilje – Evnen til utvikling og prestasjon
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Mental trening og selvutvikling er i ilden som aldri før. Det skrives bøker og magasiner med klar tale om hvordan vi skal utvikle oss ikke bare fysisk, men også psykisk. Dette er en ny trend og mange hiver seg på bølgen ... -
Viljestyrke - Med Viljestyrke som nøkkel til måloppnåelse.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne oppgaven har vi sett på fenomenene viljestyrke og selvledelse. Vi ønsket å undersøkte om viljestyrken kunne bedres ved å sette seg spesifikke mål, trening av viljestyrken og se på veien for å oppnå de målene man ... -
Vilken effekt har MET behandling av m. Iliopsoas på cyklisters prestation?
(Bachelor thesis, 2017-09-20)Bakgrund Litteraturen säger att det är viktigt för en utövare att sitta bra på cykeln för att kunna prestera optimalt och få ut maximal effekt. (2, 3) Det finns ingen forskning som beskriver m. Iliopsoas betydning och ... -
Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ... -
Vinmonopolets håndtering av politisk delegert samfunnsansvar
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Samfunnsansvar omhandler bedriftens aktiviteter som går ut på å oppfylle krav som er fastlagt i nasjonalt lovverk. Menneskerettigheter og menneskets ukrenkelighet framtrer som bedriftens lovpålagte og viktigste prioritering ... -
Virkningene av yoga for livskvaliteten til personer med korsryggsmerter
(Bachelor thesis, 2016-10-13)Bakgrunn: Det er en stor forekomst av korsryggsmerter i Norge. Med korsryggsmerter følger ofte tilleggslidelser, og dette kan med tid føre til lav livskvalitet. Fysisk aktivitet, og heriblant yoga, har lenge vært i ... -
Virtuelle Influensere: En Ny Form for Merkevarestrategi
(Bachelor thesis, 2019)Problemstillingen i vår bacheloroppgave er hvordan virtuelle influensere kan brukes i merkevarestrategi, slik som menneskelige influensere blir brukt i dag. Vi har tre underspørsmål som skal hjelpe oss med å svare på ... -
”Vis leg” og kjøp alkohol En indirekte effekt relatert til en ikkekommersiell holdningskampanje
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Studiet bygger på våre antagelser om at eksponering av et ikke-kommersielt stimuli kan minne en forbruker ubevisst på et behov, som igjen kan utløse en kjøpsintensjon eller atferd som er imot avsenderens reelle formål. ... -
Vis meg din veske. og jeg skal si deg hvem du er
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Visma Exso - når visjon møter kommunikasjon og læring
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgavens overordnede problemstilling er «Hvordan opplever ledere kommunikasjon og læring i Visma Exso?» Temaet er systemlæring, med hovedfokus på å skape en delt visjon som ett ledd i å bli en lærende organisasjon. ... -
Visual processing deficits in patients with schizophrenia spectrum and bipolar disorders and associations with psychotic symptoms, and intellectual abilities
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Abstract Objective Low-level sensory disruption is hypothesized as a precursor to clinical and cognitive symptoms in severe mental disorders. We compared visual discrimination performance in patients with schizophrenia ... -
Visuell historiefortelling som formidlingsmetode: de helseskadelige kjemikaliene som brukes i hudproduktene våre
(Bachelor thesis, 2017-09-06) -
Visuell historiefortelling som læringsverktøy: visuell historiefortelling som bidragsyter til kompetanse i skolegangen
(Bachelor thesis, 2017-09-07)Tatt utgangspunkt i dagens tradisjonelle undervisningsmetoder, går denne oppgaven ut på å løse problemstillingen «Hvordan kan visuell historiefortelling bidra til økt kompetanse blant 10 klasse digital natives innen ... -
Visuell identitet for det ukjente konseptet eventdesign i Norge
(Bachelor thesis, 2017-08-31)Oppgaven tar for seg utviklingen av visuell identitet for et nytt eventdesignbyrå, et konsept som per i dag er ukjent i Norge. Bakgrunnen for valget av dette konseptet er min egen interesse for eventdesign, og idéen om ... -
Visuell identitet for en second-hand kjede
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Samtidig som kjøpekraften har økt, har også prisen på klær gått ned, og i dag forbruker vi klær som aldri før. Videre går mote- og tekstilbransjen frem som en av verdens mest forurensende industrier. Second-hand viser ... -
Visuell identitet for et nytt restaurant- og loungekonsept i Gamlebyen, Fredrikstad
(Bachelor thesis, 2017-09-07)Min egen personlige relasjon til Gamlebyen i Fredrikstad var i hovedsak det som førte til bakgrunnen for valg av tema til oppgaven. Etter mange års observasjon som en forbruker, har jeg hele tiden fundert på hvordan ... -
Visuell Retorikk i Reklame
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
Web basert kvitteringsmal-bygger for Zeipt - En brukersentrert prototype
(Bachelor thesis, 2021)Denne rapporten omhandler hvordan vi har utviklet en web basert kvitteringsmal-bygger hos Zeipt - en løsning som Zeipt kan bruke til å senke onboardingstiden for fremtidige kunder og løser et problem ved at kunder slipper ...