• Emotionell intelligens - den avgörande ledarkompetensen? 

      Kristensson, Emelie Ida Elise; Johansson, Sanna Erika (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Syftet med denna uppgiften är att uppmärksamma emotionell intelligens som kompetens och vilken påverkan den har i ett allt mer teknologiskt arbetsliv. Det blir specifikt belyst i förhållande till ledarrollen och om det ...
    • An Empirical Investigation of Performance Overhead in Cross-Platform Mobile Development Frameworks 

      Biørn-Hansen, Andreas; Rieger, Christoph; Grønli, Tor-Morten; Majchrzak, Tim A.; Ghinea, Gheorghita (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The heterogeneity of the leading mobile platforms in terms of user interfaces, user experience, programming language, and ecosystem have made cross-platform development frameworks popular. These aid the creation of mobile ...
    • Employee Value Proposition: Et verktøy for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarbeidere 

      Smulders, Nathalie; Kaland, Hedda (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      I vår bacheloroppgave har vi valgt å se på hvordan employee value proposition (EVP) kan brukes for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarb eidere. For å svare på vår problemstillingen er det formulert tre forskningsspørsmål: ...
    • Empowering Homes with Intelligence: An Investigation of Smart Home Technology Adoption and Usage 

      Gøthesen, Sara; Haddara, Moutaz; Kumar, Karippur Nanda (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      The increasing interconnectedness of the world, coupled with the proliferation of connected devices, networks, and intricate systems, has paved the way for unparalleled opportunities in automation and sophisticated digital ...
    • Empowering leadership: en kvalitativ studie av praktiseringen i Chess 

      Kjellbrott, Eirik; Fidje, Maria Dahl; Ristesund, Thomas Olsen (Bachelor thesis, 2017)
      Formålet med denne oppgaven er å kunne gi en dypere forståelse av fenomenet empowering leadership, et begrep som tilhører ledelsesforskningen, med lite preg av empirisk forskning. Besvarelsen tar utgangspunkt i en bedrift ...
    • Empowerment for vektreduksjon hos overvektige individer 

      Johnsen, Anniken Slette (Bachelor thesis, 2016-10-13)
      Bakgrunn De senere årene har fokuset på helse begynt å fått en dreining; fra å behandle smittsomme sykdommer, til å skulle forebygge livsstilsykdommer. Salutogenese fokuserer på hva som fremmer god helse og gir mennesker ...
    • EMV eller etablert merkevare? En kvantitativ analyse 

      Pettersen, Eivind Bergerud (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i en antagelse om at etablerte merkevarer reduserer opplevd risiko for forbrukeren, sammenliknet med dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV). Denne antakelsen legges til grunn for en ...
    • En analyse av boligprisene i Oslo fra et makroøkonomisk perspektiv 

      Dolmseth, Nora Marie; Hammer, Ingrid; Konjhodzic, Ajsa (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgavens bakgrunn og tema I denne bacheloroppgaven ser vi nærmere på boligmarkedet i Oslo de siste 15 årene. Vi undersøker hvordan ulike økonomiske makrofaktorer påvirker boligprisene. Vi har tatt utgangspunkt i ...
    • En analyse av merkeassosiasjoner generert fra ”Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania 

      Nyquist, Marius; Haugen, Espen Skogheim; Visslund, Martin (Bachelor thesis, 2017)
      ormålet med denne oppgaven er å synliggjøre de merkeassosiasjonene som genereres av reklamefilmen “Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania, og om Høyskolen lykkes i å kommunisere budskapet. For å gjøre dette har vi tatt ...
    • En analyse og rekonseptualisering av konseptet og begrepet somatisk dysfunksjon, og dets plass i en holistisk pasienttilnærming: en narrativ litteraturstudie 

      Tjærandsen, Mikal Tverbakk; Tjærandsen, Anders (Bachelor thesis, 2017-09-15)
      Somatisk dysfunksjon er et sentralt konsept i osteopatisk teori og praksis. Oppgaven er en narrativ litteraturstudie som presenterer konseptets opprinnelse og historiske utvikling fra osteopatisk lesjon til somatisk ...
    • En annerledes onboarding 

      Borch, Ida; Ellingsen, Emilie; Rougthvedt, Hannah (Bachelor thesis, 2021)
      Vi har i denne bacheloroppgaven valgt å undersøke tema onboarding, rettere sagt dagens onboarding; digital onboarding. Dette er et område det finnes lite forskning på. Fremfor å snakke med virksomheter om hvordan onboarding ...
    • En bacheloroppgave om låtskriving, kreativitet og inspirasjon. 

      Johansen, Benedikte Ring (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven ønsker jeg å analysere låtene mine for å se om det finnes noen fellestrekk eller rød tråd, og hvilke faktorer som påvirker min låtskrivingsprosess. Jeg håper på å finne noen svar som kan gjøre meg i stand ...
    • -En bit av Norge- Mat som attraksjon. 

      Aasen, Caroline; Bavagoui, Natasha (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      I denne oppgaven har vi sett nærmere på norsk matkultur og interessen rundt dette i forhold til turister og forskernes synspunkter. Formålet med oppgaven er å undersøke om gastronomi kan gjøre Norge til en sterkere ...
    • En casestudie av faktorer som påvirket delingsatferden knyttet til Plan Norges kampanje #stoppbryllupet 

      Kristensen, Ronald Lund; Juliussen, Ida Marie; Gudmestad, Maren (Bachelor thesis, 2015-10-15)
      Denne bacheloroppgaven handler om Plan Norges kampanje #stoppbryllupet, som ble gjennomført høsten 2014 i samarbeid med reklamebyrået Trigger. Oppgaven tar for seg faktorer som gjorde at kampanjen ble delt i sosiale ...
    • En casestudie av gjennomtrekk og retainment i kunnskapsbedriften Knowit 

      Gundhus, Eirik Wegge; Haavik, Erik (Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen er en kvalitativ casestudie av konsulentforetaket Knowit. Oppgavens problemstilling er; “Hvordan kan Knowit bli bedre på å beholde kunnskapsrike ansatte?”, noe denne kvalitative avhandlingen prøver ...
    • En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering 

      Johansen, Silje; Heia, Helene (Master thesis, 2018-11-01)
      denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ...
    • En digital førstehjelpstjeneste med mål om å gjøre folk tryggere i nødssituasjoner 

      Elvegaard, Martin (Bachelor thesis, 2020-06)
      Førstehjelp er et tema som alltid vil være aktuelt på en eller annen måte. Derimot har førstehjelp fortsatt ikke tatt steget over på digitale plattformer, som gjør at man er avhengige av regelmessige førstehjelpskurs for ...
    • En digital tjeneste som øker donasjoner til veldedige organisasjoner : Act with CARE 

      Bøhn-Lie, Nathalie (Bachelor thesis, 2020-06)
      Det finnes en rekke ulike veldedige organisasjoner i Norge i dag. Eksempelvis Kirkens Bymisjon, Redd Barna, Kreftforeningen og Leger uten grenser som jobber innenfor forskjellige områder. Blant dem finner man organisasjonen ...
    • En eksklusiv markedsplan for Studio Jobbsprek. 

      Oseberg, Mathias Ottesen; Navarsete, Roger; Nguyen, Mai Linn M. (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Vi har i denne oppgaven utarbeidet en markedsplan for Studio Jobbsprek i Oslo. De er et luksustreningssenter som tilbyr hard og svært tilrettelagt trening med en totalopplevelse. Kontakt med Frode Raunehaug, som er en av ...
    • En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing 

      Manphom, Phasuk; Johansen, Andreas; Norderhaug, Kristian; Kjelberg, Håvard (Bachelor thesis, 2021)
      Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ...