• Mobilteknologi - en påvirkningsfaktor for servicekvalitet og kundetilfredshet ved Comfort Xpress 

      Eidsvåg, Ingunn; Øksdal, Ida (Bachelor thesis, 2017)
      I denne avhandlingen ser vi på temaet mobilteknologi og dens påvirkning av serviceopplevelsen innenfor hotellnæringen. Kundeservice er kjent som en svært viktig del av leveransen av en tjeneste, og vil i samhandling med ...
    • Moderne markedskommunikasjon, forbrukerkritikk og likes. 

      Bøe, Ole Martin; Svendsen, Christer Andre (Bachelor thesis, 2014-03-19)
      Denne oppgaven tar med utgangspunkt i Phillip Kotlers markedsføringsteorier og Thorolf Helgesens teorier om markedskommunikasjon for seg hvilke kriterier som ligger til grunn for avvik i oppslutning på Facebook mellom ...
    • Morphogenesis – Beginning of the shape. 

      Røsand, Iselin; Vreim, Silje Sandbukt (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i Pronova Biopharma og den integrasjonsprosessen de har gått igjennom etter at de ble kjøpt opp av BASF. Problemstillingen valgte vi ut fra vår nysgjerrighet på hva som er med på å skape ...
    • Motivasjon i ensformig arbeid - Et casestudie i posttjeneste-bransjen 

      Lorentzen, Michael; Kristiansen, Synnøve; Le, Luu Thanh (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      I denne oppgaven ønsker vi å besvare problemstillingen: Hvordan kan produksjonslederne og medarbeiderne sammen bidra til økt motivasjon?. Vi har besvart denne ved bruk av et intensivt enkeltcasestudie hvor vi foretok ...
    • Motivasjon i nedgangstider - “Hva gjør ledere for å motivere de ansatte i nedgangstider?” 

      Haukaas, Sebastiaan; Ytreland, Hanna; Tveit, Nadia (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hva nedgangstider i organisasjoner kan gjøre med motivasjonen til ansatte og hvilke tiltak lederne gjør i en slik situasjon. Vi har tatt for oss tre spesielle faktorer for ...
    • Motivasjon og mistrivsel i DNV GL 

      Bratterud, Thea; Runsbech, Henriette Lea (Bachelor thesis, 2014-10-08)
      Formålet med denne oppgaven er å undersøke Herzbergs tofaktorteori, og teste teoriens gyldighet 55 år etter den ble publisert for første gang. For å gjøre dette har vi valgt å undersøke om Herzbergs tofaktorteori kan ...
    • Motivasjon på hjemmekontor: Hvordan kan fjernledere tilrettelegge for motiverte ansatte på hjemmekontor? 

      Kofteby, Rikke; Myklebust, Tiril (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven er gjennomført i en tid med pandemi, hvor vårt hovedfokus har vært på hvordan motivasjonen til ansatte utarter seg fra hjemmekontoret. Videre har vi ønsket å kartlegge fjernlederens rolle i dette - ...
    • Motiverende og tidseffektivt lederskap: En kvalitativ studie av kjøpmenn i REMA 1000 

      Brødsjømoen, Siv Sønstevold (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven er basert på Global Employee and Leadership Index, en undersøkelse av ledere og medarbeidere i Norge. Deres siste undersøkelse fra 2016 viser at nesten halvparten av Norges ledere mener de ikke bruker nok ...
    • Motivert til medlemskap. 

      Gundersen, Renate (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Motstand i nedbemanningsprosesser 

      Bakken, Silje Anette; Balk, Helene Kolstad; Berg, Andrea Grøndal (Bachelor thesis, 2016-11-08)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan bedrifter kan håndtere motstand blant sine ansatte i nedbemanningsprosesser. Den har særlig fokus på hvordan forankring i ledelsen, kommunikasjon og medarbeiderinvolvering kan ...
    • Muligheter og begrensninger for personifiserte merkevarer : En eksplorativ studie om merkeutvidelser av langrennsutøvere 

      Bakken, Amalie Omsland; Forsmo, Jack Daniel; Børnes, Kenneth (Bachelor thesis, 2016-11-17)
      Denne eksplorative studien forsøker å belyse en side av merkeutvidelser som er lite forsket på. Hensikten er å utforske mulighetene og begrensningene som settes ved å basere en merkevare på en langrennsutøver. Assosiasjoner ...
    • Muligheter og utfordringer for norske bedrifter på det nigerianske markedet 

      Løkkeberg, Sahra (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      I denne bacheloravhandlingen har jeg tatt for meg fagfeltet internasjonal markedsføring. Jeg har gått i dybden på hvilke fremgangsmåter norske bedrifter benytter seg av ved internasjonalisering og utfordringene knyttet ...
    • Møtevirksomhet på agendaen 

      Joramo, Silje; Martinsen, Christian Fuglø (Master thesis, 2022)
      Det tematiske utgangspunktet i denne masteroppgaven, omhandler lederens innvirkning på møtevirksomhet i det hybride arbeidslandskapet. Om lederen kan fungere som en katalyserende faktor, som bidrar til hensiktsmessige ...
    • Naturens helsefordeler: en mulighet for det Norske reiselivet? 

      Stensrud, Mari Kasbo; Godøy, Ingunn; Stranger-Johannessen, Andrea Dokken (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Temaet vi har valgt for oppgaven dreier seg om markedsføringen av Norges største konkurransefortrinn og satsingsområde innenfor turisme; naturen, og effekter naturen har på helse. Idèen er basert på antagelsen om at psykisk ...
    • Navneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania. 

      Brevik, Stine; Kalland, Natalie (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Vi har i denne oppgaven jobbet med en induktiv tilnærming til det som var en noe uklar problemstilling. Etter hvert som vi har tilegnet oss kunnskap har problemstillingen utviklet seg og blitt mer relevant for hva vi ...
    • Når noen tar et valg for deg - en studie av psychological reactance i produktplasseringskontekst 

      Agerup, Karoline H.; Nummedal, Anders T.; Askekjær, Jonas (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Når ulike merker benytter seg av samme kjendis som frontfigur 

      Aastebøl, Ane; Søgnen, Mari H.; Waage, Susanne (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Nedbemanning fra arbeidsgivers perspektiv – HRs mest upopulære arbeidsoppgave 

      Støle, Miriam; Støver, Ingvild (Master thesis, 2022)
      Hensikten med denne oppgaven er å få bedre innsikt i fenomenet nedbemanning fra arbeidsgivers perspektiv. Nedbemanning er en av de mest upopulære arbeidsoppgavene på en arbeidsplass, og det vil av den grunn være interessant ...
    • Nedbemanningstider – hva påvirker de gjenværende ansattes opplevelse? 

      Grønli, Augusta Sophie; Clemensen, Sandra Sørby; Risnes, Mari Bjelland (Bachelor thesis, 2016-11-08)
      I denne oppgaven ønsker vi å belyse vår problemstilling: “Har de gjenværende ansattes positive eller negative opplevelse av nedbemanning en sammenheng med opplevd tillit, rettferdighet, myndiggjøring og endring i ...
    • Nespresso - eksklusiv merkevare uten høy pris? 

      Shabanhaxhaj, Ervina; Viksjø, Anne Sofie; Vågnes, Sofie (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      I denne bacheloroppgaven vil markedsføring, merkevarebygging og forbrukeratferd være sentrale fagområder, da vi har fått stor interesse for dette i løpet av vår utdanning. Med problemstillingen; “Hvordan oppfatter forbrukere ...