Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 1120-1139 av 1149
-
VIL MENNESKER UTNYTTE ANDRE FOR Å MAKSIMERE SIN EGEN GEVINST, OG HVORFOR ER DE VILLIGE TIL Å GJØRE DET?
(Bachelor thesis, 2017)Opportunisme er et sentralt begrep innenfor økonomisk transaksjonsteori. Fenomenet har hatt, og kan ha, stor innvirkning på̊ norsk og internasjonal økonomi. Derfor kan det tenkes å være svært viktig for bedrifter i stor ... -
Vil praktisering av Revenue Management bedre kapasitetsutnyttelsen ved hoteller utenfor kjede?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Dagens hotellnæring er styrt av de store kjedene, som aktivt praktiserer Revenue Management. De har store avdelinger som opererer med prisstrategier, analysering av etterspørsel og ulike former for distribusjon. Dagens ... -
Vilje og evne – en forutsetning for at store ting skal skje på små steder. Toppidrettsveka i Aure: Forutsetninger og begrensinger for sportsarrangementet som driver for destinasjonsutvikling
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Reiselivsnæringen er per 2011 en av Norges regjering sine satsningsområder, dette begrunnet med at næringen viser til enorm vekst verden over. Norge som nasjon er velsignet med naturgitte fordeler som kan dras nytte av ... -
Vilje – Evnen til utvikling og prestasjon
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Mental trening og selvutvikling er i ilden som aldri før. Det skrives bøker og magasiner med klar tale om hvordan vi skal utvikle oss ikke bare fysisk, men også psykisk. Dette er en ny trend og mange hiver seg på bølgen ... -
Viljestyrke - Med Viljestyrke som nøkkel til måloppnåelse.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne oppgaven har vi sett på fenomenene viljestyrke og selvledelse. Vi ønsket å undersøkte om viljestyrken kunne bedres ved å sette seg spesifikke mål, trening av viljestyrken og se på veien for å oppnå de målene man ... -
Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ... -
Virtuelle Influensere: En Ny Form for Merkevarestrategi
(Bachelor thesis, 2019)Problemstillingen i vår bacheloroppgave er hvordan virtuelle influensere kan brukes i merkevarestrategi, slik som menneskelige influensere blir brukt i dag. Vi har tre underspørsmål som skal hjelpe oss med å svare på ... -
”Vis leg” og kjøp alkohol En indirekte effekt relatert til en ikkekommersiell holdningskampanje
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Studiet bygger på våre antagelser om at eksponering av et ikke-kommersielt stimuli kan minne en forbruker ubevisst på et behov, som igjen kan utløse en kjøpsintensjon eller atferd som er imot avsenderens reelle formål. ... -
Vis meg din veske. og jeg skal si deg hvem du er
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Visma Exso - når visjon møter kommunikasjon og læring
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgavens overordnede problemstilling er «Hvordan opplever ledere kommunikasjon og læring i Visma Exso?» Temaet er systemlæring, med hovedfokus på å skape en delt visjon som ett ledd i å bli en lærende organisasjon. ... -
Visuell Retorikk i Reklame
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
What different types of Facebook marketing objectives are there, and what tactics can you use to reach those.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Social media is creating attractive business opportunities for brands and companies worldwide. It is because of the huge amount of businesses and costumers on Facebook, which reflects the importance of research on future ... -
What does the fox say? – En studie av viral markedsføring.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge den strategiske planleggingsprosessen av en viral kampanje, samt effekter og effektmåling knyttet til denne. Vår problemstilling er som følger: Hvordan kan bedrifter arbeide med ... -
When managers believe technological ability is fixed
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Drawing from mindset theory, we predict that managers' fixed mindset about technological ability (FM-TA) will negatively influence the developmental support they provide to their employees and, in turn, their employees' ... -
A working holiday: From home to destination with a guide dog
(Chapter, 2021) -
«Workplace incivility»: En kvalitativ undersøkelse av hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder
(Master thesis, 2021)Hensikten med studien er å undersøke hvordan en tredjepart evaluerer ansattes reaksjoner på usivilisert oppførsel fra en leder. Studien er basert på funn fra dybdeintervjuer, gjennomført våren 2021, med åtte informanter, ... -
YOU skateboards - til topps med visuelt design
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Young professionals forventinger til ledelse. Jobber for å leve, lever ikke for å jobbe
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om transformasjonsledelse møter forventningene til Young Professionals. Young Professionals er dagens og fremtidens arbeidstakere, og vi synes det er spesielt interessant å se ...