Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 348-367 av 1149
-
Grønnvasking sin påvirkning på bedrifters omdømme og forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Bærekraft har blitt et svært viktig tema og har ført til at flere bedrifter utgir seg for å være grønnere enn hva de faktisk er, og følgelig blitt beskyldt for grønnvasking. Denne oppgaven tar for seg grønnvasking i ... -
Gøy på landet - en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne bacheloroppgaven er å komme opp med en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen. Jeg vil blant annet se på hvordan eksisterende og nye reiselivsprodukter i Vingelen kan bli mer lønnsomme, ... -
H&M Conscious: Har forbrukeres holdninger til merkevaren endret seg etter de lanserte mer bærekraftig mote?
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Miljø og bærekraft utfordrer alle samfunnssektorer, ikke minst klesindustriens fast fashionkonsepter som baserer seg på bruk-og-kast og produksjon i lavkostland. Kleskjeden H&M er en av aktørene som imøtekommer forventningene ... -
H&Ms klesinnsamling; Kartlegging av kjennskap og utvikling av tiltak for økt kundeengasjement
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Hennes&Mauritz Norge (H&M). H&M er en svensk bedrift med klesbutikker verden over og er markedsledende innen klesbransjen i Norge. H&M har stort fokus på sitt ... -
Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ... -
Håndtering av merkekriser
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Håndtering av mostand mot endring
(Master thesis, 2022)Endringsledelse har de siste årene skapt mye engasjement. Det kommer som følge av digitalisering og økt endringstakt i organisasjoner. En reaksjon på de hyppige endringene organisasjoner er nødt til å gjennomgå, er motstand. ... -
Håndtverket øl - Et kvalitativt studie på merkevarebygging av håndtverksøl i Norge
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Denne oppgaven baserer seg på det norske ølmarkedet og hvordan de driver sin merkevarebygging i forhold til forbudet mot alkoholreklame. Ved å se på markedet for håndtverksøl har vi rettet oss inn mot en smalere del av ... -
Helårsturisme på vinterdestinasjoner
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Helter, idoler og idioter. Hvordan påvirker indre motivasjon prestasjoner blant lærere?
(Bachelor thesis, 2020)Det hersker liten tvil om at lærere har en viktig posisjon i arbeidslivet. De skal bidra til at barn og unge gjennomfører grunnskole – i tillegg gjør de en innsats for å forme generasjon på generasjon, slik at de kan bli ... -
“Her er kontoret. Du vet hva du skal gjøre.” : En studie av mellomlederes lederskifter
(Master thesis, 2019)Mellomledere har en krevende hverdag og sitter strategisk plassert som knutepunkter mellom operativt og strategisk nivå i organisasjoner og er sentrale for å iverksette strategier. De føler seg ofte ensomme og møter mange ... -
Hjelpemidlene som kan utvikle en turistdestinasjon
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi sett på hvordan en destinasjon skal kunne klare å utvikle seg fra et sted med store sesongvariasjoner til å komme nærmere helårsturisme. Bakgrunnen for oppgaven har vært å skape en forståelse ... -
Hjemmekontor - den nye normalen
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for denne oppgaven er et ønske om å få en bedre forståelse av hvordan den indre motivasjonen påvirkes når kontoret blir flyttet til de private hjemmene. Dette er et svært dagsaktuelt tema, spesielt med tanke på ... -
HMS ved risikofylt produksjonsarbeid
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Mitt mål med denne forskningen var å få innsikt i om HMS-utfordringer i en bedrift med høy grad av helserisiko har innvirkning på de ansattes psykososiale miljø, i den grad at det gjør dem urolige for egen helse og begrenser ... -
Holdning og atferd mot delfiner i fangenskap
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Formålet var å finne ut om det er en sammenheng mellom holdning og atferd blant generasjon Y og Z. Dette for å få en indikasjon på unge voksnes grad av positiv eller negativ holdning til delfiner i fangenskap. Interessen ... -
Holdninger til bruk av stealth marketing
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Skjult markedsføring er en svært utbredt markedsføringsstrategi, men typen stealth marketing er nokså ukjent for de fleste forbrukere. Vi har i vår bacheloroppgave valgt å skrive om hvilken effekt bruken av stealth ... -
Holdninger til omdømme.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Bakgrunn Denne oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgaves tid og størrelse, og det er derfor blitt foretatt flere avgrensninger. Avgrensningene har blitt tatt på bakgrunn av en omdømmeanalyse som er ... -
Holdninger til produktplassering
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne bachelor-oppgaven har vi tatt for oss temaet produktplassering. Vi har med denne oppgaven valgt å skrive om produktplassering og holdninger, med den hensikt å kunne forske oss frem til en dypere forståelse og ... -
HOLDNINGER TIL REVERSERT PRODUKTPLASSERING
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Fenomenet reversert produktplassering er ukjent for veldig mange, og er en utbredelse av markedsføringsformen produktplassering. Denne nye metoden omhandler å skape fiktive merkevarer i den virkelige verden. Oppgavens ... -
Holdningsvariasjoner blant studenter til personlig merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for personlig merkevarebygging, og påstander om at kjønnene opererer på forskjellige måter i sosiale medier. Vi ønsket derfor å undersøke om det er holdningsforskjeller ...