Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 60-79 av 1149
-
Beyond Budgeting: ledelse i kunnskapsindustrien
(Bachelor thesis, 2019)Vi har sett på hvordan Miles Oslo AS benytter styringsmodellen Beyond Budgeting i praksis. Gjennom datainnsamlingen fant vi fem hovedelementer som er viktig for å utøve Beyond Budgeting i Miles. Disse blir presentert med ... -
BLI EN DEL AV GJENGEN; HVORDAN MOTIVASJONSFAKTORER KAN BIDRA TIL Å BEKJEMPE TURNOVER I HOTELLBRANSJEN.
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Denne oppgaven er utarbeidet i samarbeid med et utvalg konferanse- og leisurehoteller i Oslo-området. Studiet er basert på strategier og modeller som i kontekst med vår problemstilling og våre hypoteser forsøker å belyse ... -
Blir det lavere sykefravær av konfetti og hallelujah stemning?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne oppgaven skal vi ta for oss temaet sykefravær i hotellkjeden Nordic Choice Hotels (NCH). Hotellkjeden har de siste årene scoret bedre på sykefraværstall enn andre aktører i bransjen. Vi har avgrenset oppgaven til ... -
Blir fulltidsansatte motivert av andre belønningssystem enn deltidsansatte i butikkbransjen?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Formålet med oppgaven har vært å undersøke om fulltids - og deltidsansatte blir motivert av indre - eller ytre motivasjon for å oppnå jobbengasjement på arbeidsplassen. Oppgaven ble avgrenset til butikkbransjen og ... -
Blockchain-teknologiens muligheter for å løse utfordringer knyttet til datainnsamling og personvern i digital annonsering
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven undersøker vi om blockchain-teknologi kan løse et problem i digital annonsering. Problemet vi vil fokusere på innen digital annonsering er datainnsamling og personvern. For å besvare problemstillingen ... -
Bloggens påvirkningskraft En eksperimentell studie av påvirkningskraften bloggere har på forbrukerens holdninger
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Vår oppgave undersøker bloggeres påvirkningskraft på forbrukeres holdninger. Problemstillingen oppgaven belyser er “i hvilken grad er toppbloggere med på å påvirke holdningen forbrukeren har til EF?” Bloggfenomenet er ... -
Bloggere, sosiale bevis og leseres kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne bacheloroppgaven tar for seg bloggere som påvirkere, sett fra leseres synspunkt. Mitt arbeid med problemstillingen gjennom oppgaven vil være å søke etter forståelse rundt fenomenet sosiale bevis som påvirkning av ... -
Bloggeren man liker å mislike: Troverdighet og negative omtaler i media
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven var å undersøke nærmere hvordan negative omtaler i media påvirker troverdigheten til bloggere. Bloggere har de siste årene utviklet seg til å bli det vi kalle influencers. En influencer er en ... -
Blogging og salg av tjenester
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Blokkjede - en fremtidig løsning for dataregulering og personvern
(Bachelor thesis, 2021)Kryptovalutaer som Bitcoin og Ethereum har blitt sentrale temaer rundt om i verden når vi snakker om teknologisk innovasjonen. Teknologien som står bak disse kryptovalutaene er blokkjede. De fleste er mest kjent med ... -
Boligmarkedet for førstegangskjøpere
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven ønsker vi å se på hvordan Finansdepartementet påvirker boligmarkedet gjennom deres boliglånsforskrifter, hvor vi i hovedsak legger vekt på hvordan førstegangskjøpere vil finansiere boligkjøp. Vår avgrensning ... -
Brand community og personlige identiteter i den digitale verden
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Branded content filmer
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne oppgaven har vi skrevet om branded content filmer, som er forankret under paraplybegrepet Content Marketing. Dette er ikke et nytt begrep, men viser sin aktualitet gjennom økende fremtreden av virksomheter som ... -
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag: Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Samarbeidet mellom høyere utdanning og arbeidslivet er blitt vektlagt sterkere de senere årene. Både NOKUT og Kunnskapsdepartementet prioriterer utvikling av slikt samarbeid på ulike nivåer. Dette er synlig gjennom meldinger ... -
Bruk av Facebook som et profesjonelt verktøy i internkommunikasjonen
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Denne bacheloroppgaven startet med at vi gjennom egne erfaringer og venners uttalelser, hadde inntrykk av at mange butikker benytter Facebook til å kommunisere med sine medarbeidere. Dette fanget vår interesse og snøballen ... -
Bruk av nettverk i kvinners karriereutvikling mot professor- og dosentstillinger i akademia
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I akademia har det vært tradisjon for å assosiere karriere og avansement med personlig talent og særlige kompetanser, og noe som gjerne har blitt forstått som den enkeltes ansvar. Karriereutvikling i Norge blir imidlertid, ... -
Bruk av opinionsledere på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Med utgang punkt i den norske motebransjen har vi valgt å se på bruk av opinionsledere i markedsføring på sosiale medier. Bakgrunnen for valget er vår interesse for mote, og det potensiale som ligger i markedsføring på ... -
Bruk av sosiale medier ved rekruttering.
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Den foreliggende studien prøver å forstå hvordan sosiale medier i rekrutteringsprosessen brukes i norsk næringsliv, for så kunne se på fordeler og ulemper ved dette. Ved kvalitativ metode og herunder dybdeintervjuer har ... -
Bruk av virkemidler i en endringsprosess: - Westerdals School of Communications – Hvor de løfter seg fra et produkt til et annet
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne oppgaven er basert på vår interesse for organisasjonsendring, og vi ville derfor se hvordan bedrifter tar for seg og gjennomfører endring. Vi ville inn i en bedrift å få innblikk i en faktisk ... -
Bruk og utvikling av personas for å skape målrettet kommunikasjon for Norges Snowboardforbund
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan segmentering og bruk av personas kan bidra til å spisse kommunikasjonen mot en spesifikk gruppe mennesker. Problemstillingen er: ”Hvordan kan Norges Snowboardforbund rekruttere ...