Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 606-625 av 1149
-
Kinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Vår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår ... -
Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ... -
KJÆRE BLOGGER, KAN VI STOLE PÅ DEG? En eksperimentell studie om hvordan kongruens mellom blogger og sponsor kan påvirke leserens troverdighet til blogger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i temaene sponsing, kongruens og troverdighet. Sponsing er et markedsføringsverktøy som stadig flere bedrifter benytter seg av. Vi har observert en økende trend for ... -
Kjønnet bedrar : forventer man ulik atferd av mannlige og kvinnelige ledere?
(Bachelor thesis, 2016-02-22) -
Kjønnsbalanse i ledelse i 2020
(Master thesis, 2020-06)Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ... -
Kjønnsforskjeller i holdninger til sykefravær i Norge
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Det høye sykefraværet blant kvinner i Norge har skapt mye medieomtale, og det har vært hete debatter rundt temaet. Vi ønsket med vår oppgave å kartlegge ulike holdninger blant menn og kvinner fordi det ikke fantes nok ... -
Kjønnsforventninger fra en leders perspektiv
(Bachelor thesis, 2016-11-09)I denne oppgaven har vi valgt å studere temaene kjønn og ledelse. Fremfor å undersøke faktiske forskjeller mellom mannlige og kvinnelige lederegenskaper, ønsket vi å ta utgangspunkt i ledernes egne oppfatninger. Dette ledet ... -
Kjønnskvotering – et hemmende eller fremmende virkemiddel for likestilling?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Formålet med oppgaven er å kartlegge hvorvidt kjønnskvotering fremmer eller hemmer likestilling i næringslivet, og avdekke om lovbestemmelsene ikke lenger samsvarer med utviklingen i samfunnet. Er det kanskje slik at lov ... -
Kjøp av tjenester til hjemmet- Diskursiv normalisering- morlask motstand
(Journal article; Peer reviewed, 2019-12-03)Det kjøpes lite tjenester til hjemmet. Vår kvantitative undersøkelse avdekker også stor motstand mot kjøp av tjenester i hjemmet. I den offentlige diskursen, derimot, fremstilles det som om slike tjenester etterspørres i ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Klagehåndtering: Relasjonen blir ikke påvirket av en negativ hendelse, men håndteringen av den
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
”Kle deg for suksess! En studie av hvordan bekledning kan påvirke prestasjon”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Er det noen korrelasjon mellom den symbolske betydningen bak bekledning og en persons prestasjon? Dette er et spørsmål vi har forsøkt å finne svar på de siste seks månedene. Hva om noe så enkelt som et klesplagg kan ... -
Kokebok for app-utvikling
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kommersiell blogging.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Tema for denne oppgaven er det økende fenomenet «kommersiell blogging», teoretisk forankret i begrepet «Content Marketing». I 1997 ble de første uavhengige bloggene publisert på internett, i dag finnes det mer enn 650 000 ... -
Kommunikasjon i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2017)I innledningen utdyper vi problemstillingen, og de aspektene rundt det vi vil undersøke. Videre presenterer vi Bedrift Norway AS, organisasjonen vi har brukt i vår undersøkelse. I siste del av innledningen har vi valgt ... -
Kommunikasjon i et mangfoldig samfunn – En kvalitativ studie av koronakommunikasjon til norsksomaliere
(Bachelor thesis, 2021)Interkulturell kommunikasjon handler om hvordan en interagerer i møte med mennesker fra andre kulturer enn sin egen. Kommunikasjon kan defineres som utveksling av meningsfylte tegn (Eriksen og Sajjad 2015, 124), og hvilken ... -
Kommunikasjon og motivasjon under organisatoriske endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2020)Fokuset i denne bacheloren er på hvordan kommunikasjon kan fremme motivasjon og aksept for organisatoriske endringer. Undersøkelsen viser at kommunikasjon er viktig for motivasjon, men at det også er andre forhold som ... -
Kommunikasjon om sponsorater - Effekten av kommunikasjon om et kongruent og et inkongruent sponsorat på forbrukernes sponsorrespons
(Master thesis, 2015-11-23)Bakgrunnen for avhandlingen baserer seg på vår interesse for sponsing, samtidig som vi så et felt innenfor sponsing som manglet forskning; nemlig kommunikasjon om et sponsorat, og hvordan kommunikasjonen kan påvirke ... -
Kommunikasjon som verktøy i endringsprosesser - hvorfor og hvordan? - Et casestudie av Rolls Royce Marine i Norge
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne bacheloroppgaven er skrevet av to studenter ved Markedshøyskolen Campus Kristiania sitt HR og Personalledelse-studieprogram i Oslo våren 2015. Oppgaven inneholder en bearbeidelse av to, på det tidspunkt, pågående og ... -
Kommunikasjon: en casestudie om bedriftsblogg
(Bachelor thesis, 2012-11-28)