• Under fire øyne: En studie på forskjeller mellom fulltids- og deltidsansattes utbytte av medarbeidersamtalen 

      Sognar, Even; Sofienlund, Kristin; Solsvik, Adrian (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      Formålet med denne studien er å sette lys på hvordan ledere og HR-avdelinger bør forholde seg til sine fulltids- og deltidsansatte under medarbeidersamtaleprosessen. Vi har undersøkt om det er forskjeller i hva fulltidsansatte ...
    • Unge folk med gamle briller – en kvalitativ studie av ungdomspartienes bruk av sosiale medier 

      Sandberg, Nora Alette; Skogseth, Karstein Alvestad (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Temaet for denne oppgaven er ungdomspartiers politiske kommunikasjon i sosiale medier. Tall fra datatilsynet i 2013 forteller at 76% av den norske befolkningen har en Facebookprofil. Dette gjør Facebook til et av de ...
    • Unge jenters forhold til Instagram 

      Sandberg, Maria Louise; Schau-Liberg, Betina; Traaseth, Ragnhild (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Unge jenter bruker i dag det sosiale mediet Instagram på hverdagslig basis. Hensikten med denne undersøkelsen er å få en dypere forståelse av ungdommers forhold til applikasjonen Instagram. Målgruppen i undersøkelsen er ...
    • Unge jenters påvirkning av retusjert reklame 

      Farsjø, Margrethe; Jankovic, Dragana (Bachelor thesis, 2014-03-31)
      Debatter i media og tidligere forskning den senere tid har gjenspeilet en bekymring for den offentlige markedsføringen i dagens samfunn. Det blir hevdet at markedsføringen har blitt preget av seksualisering og gjemte budskap ...
    • Unge menneskers holdninger til økologisk mat og spisesteder 

      Jensen, Tina; Dusart, Amélie (Bachelor thesis, 2017)
      Vi har valgt å skrive vår bacheloroppgave om et reiselivsrelatert tema, slik at vi får mulighet til å bruke kunnskapen vi har tilegnet oss som studenter på Høyskolen Kristiania. Temaet for oppgaven er økologisk mat og ...
    • Unge voksnes tilfredshet med nettbaserte selvbetjeningsløsninger 

      Wronska, Cathrine; Stalheim, Nina (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Unpacking Value Creation Dynamics in Journalism Education. A Covid-19 Case Study 

      Olsen, Ragnhild Kristine; Olsen, Gunhild Ring; Røsok-Dahl, Heidi (Peer reviewed; Journal article, 2022)
    • Using claims in the media to teach essential concepts for evidence-based healthcare 

      Oxman, Matt; Habib, Laurence Marie Anna; Jamtvedt, Gro; Kalsnes, Bente; Molin, Marianne (Peer reviewed; Journal article, 2020)
    • [Uten tittel] 

      Remen, Natasha; Meyer, Anette (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      I vår bacheloroppgave har vi valgt å se på hvordan nedbemanningsprosessen i Aker Solutions Sandsli har påvirket de ansattes motivasjon for arbeidet. For å svare på vår problemstilling er det formulert to undersøkelsesspørsmål - ...
    • Utfordringer i møte med indisk forretningskultur 

      Johansen, Anniken; Mæhle, Marie Elise Sterri (Bachelor thesis, 2012-01-09)
    • Utfordringer ved mangfoldsledelse 

      Enga, Stine; Forr, Kaja (Bachelor thesis, 2020-06-17)
      I dagens samfunn, så opplever bedrifter å bli mer og mer internasjonale, dette med tanke på at det ansettes personal av utenlandsk opprinnelse, i tillegg til at bedrifter gjerne har samarbeidspartnere og konkurrenter som ...
    • Utøvelse av HR-faglig skjønn ved styringsrettsbeslutninger 

      Vøybu, Eline; Berthelsen, Christine Colling Westerbø (Bachelor thesis, 2021)
      Arbeidsgivers styringsrett er et av de mest sentrale temaene innenfor arbeidsretten generelt og den individuelle arbeidsretten spesielt. Den tradisjonelle behandlingen av styringsretten har imidlertid knyttet an mot de ...
    • VALGETS KVAL: Hvordan få unge til å bruke stemmeretten under Stortingsvalget 2021? 

      Andresen, Julie; Beck, Benedicte Amalie Kongsøre; Baumann, Ingri (Bachelor thesis, 2021)
      I 2017 var det 815 000 nordmenn av 3 765 000 stemmeberettigede som ikke benyttet seg av stemmeretten ved stortingsvalget. Disse tallene tilsier at en stor gruppe nordmenn sitter hjemme på valgdagen. Dette er et økende ...
    • Var det ikke mitt fjell likevel? 

      Dalermoen, Tuva Riise; Nygård, Elisabeth (Bachelor thesis, 2019)
      Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke “hvordan kan det skje et stedstap som emosjonell konsekvens av økt turisme, for lokalbefolkningen i Flakstad kommune?”. Vi har undersøkt stedsidentiteten til våre informanter (og ...
    • Vår mediehverdag i endring: Fra flatskjerm til mobil. 

      Berg, Magnus Woie; Gaarder, Stine; Chowdhury, Amit Kumar (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      I denne bacheloroppgaven er temaet hvordan mediebruken endrer seg ved at vi konsumerer mer videoinnhold fra nett enn fra tradisjonell lineær-TV. Vår mediehverdag er i endring og utvikling, og dette gjør at markedsførere ...
    • Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner 

      Engelsen, Marlene; Øvretveit Bakken, Maria (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ...
    • Veien til gullklokka - En studie om hva som gjør at ansatte blir i en bedrift over tid 

      Haugen, Iselin; Nordhagen, Julie; Hovden, Mari (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Temaet for oppgaven er motivasjon. Nærmere bestemt ønsket vi å se på faktorene som er bakenforliggende for at en ansatt ønsker å bli værende i en bedrift over tid. Formålet er å se hvorvidt det er faktorer som skiller seg ...
    • VEKSTSTRATEGI + KOMPETANSESTRATEGI = SANT? 

      Moberg, Frøydis; Fredriksen, Evy Eide (Bachelor thesis, 2019)
      I takt med de raske endringene i dagens samfunn undret vi oss over hvordan det jobbes med kompetanse og hvordan en kompetansestrategi i en bedrift. I utgangspunktet tenkte vi at det ville være interessant å se hvordan ...
    • Vellykket CRM - en kvalitativ studie om fellestrekk for suksess 

      Engberg, Tine Kirkeby (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      CRM står for Costumer Relationship Managment og betyr på norsk kunderelasjonshåndtering. CRM er en teknologisk løsning for håndtering av kundeinformasjon, men fremfor alt en strategi for å ivareta kunderelasjoner og ...
    • Ventetid, [sic] En dominerende faktor for tilfredshet 

      Johnsen, Dag Kristian; Lunde, Andreas; Vikholt, Alexandra J. (Bachelor thesis, 2012-11-28)