Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 522-541 av 626
-
Russland som marked for norske SME-bedrifter
(Bachelor thesis, 2014-03-25) -
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Salgsfremmende vareeksponeringer i dagligvarehandelen.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ... -
Det Samiske: sic: en ressurs for reiselivet. Konsekvenser og utfordringer.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Sammenhengen mellom tidsklemmen og kjøp av tjenester
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Den moderne husholdningen har mange oppgaver og aktiviteter som må gjennomføres i løpet av de 24 timene vi har til rådighet hver dag, dette kan lede dem inn i tidsklemmen. Men er realiteten at småbarnsforeldre er så preget ... -
Samsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning ... -
Sapa – en bærekraftig destinasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har valgt en deduktiv metode på hele oppgaven, altså vi gikk fra å finne teori til å teste det ut empirisk. Oppgaven startet med å finne relevant teori, deretter informanter, for så å utarbeide en intervjuguide til ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
Seeking Pura Vida
(Bachelor thesis, 2014-10-25)I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ... -
Self-concept, en underliggende motivasjon for den norske adventureturisten?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Når vi begynte arbeidet med denne bacheloroppgaven ønsket vi å dykke ned i et tema som tok oss inn i hodet på et gitt segment for å definere mer underliggende grunner til hvorfor vedkommende handlet som de gjorde i forhold ... -
Selgere som suksessfaktor innen bransje for hjulpet salg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Selvledelse og prosessarbeid: Hvilke tanker har kreative studenter om sin egen arbeidsprosess?
(Bachelor thesis, 2017) -
Selvledelse: Å lede seg selv i dagens arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Hierarki, makt og innflytelse er noe av det som har preget det gamle organisasjonssamfunnet, hvor ledelsesteorier dyrket den autoritære ledertypen, altså “den sterke mann”. Det 21. århundret har brakt med seg en rekke ... -
Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ... -
Service på nett og i butikk
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven skal ta for seg servicen i netthandel og i fysiske butikker. Vi ønsker å finne ut hvilken effekt servicekvalitet har på tilfredshet, og videre hvilke faktorer som påvirker kundens inntrykk av service. ... -
Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
SKAMbra bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Rapporter viser at fjernsynsmarkedet er i nedgang og det er spesielt vanskelig å nå unge seere. Dette så vi som en kontrast til TV-serien SKAM sin seersuksess og ønsket å undersøke hvordan dette kunne oppstå. Formålet med ... -
”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ...