Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Subject "kvalitativ metode"
Now showing items 1-20 of 33
-
"Be a traveler, not a tourist" - AirBnb’s påvirkning på hotellnæringen
(Bachelor thesis, 2016-11-09)I denne oppgaven har vi forsket rundt hvorvidt en relativt ny distribusjonskanal som AirBnb kan komme til å påvirke hotellbransjen. Konsumenter er mer prisbevisste enn før og har større oppfatning om verdi. At hotellene ... -
Beacon-teknologi - fremtidens kundebehandling eller en trussel for personvernet?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Smarttelefoner har blitt en naturlig del av våre liv. Alt man gjør på smarttelefonen, blir lagret som såkalte “big data”. Dette er verdifull informasjon for bedrifter, da de får mer detaljert bilde av hva forbrukere ser, ... -
En studie om årsaksfaktorer til valg av spillselskap
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Da vi skrev denne oppgaven om pengespillmarkedet, var målet vårt å indentifisere hvilke faktorer som påvirket unge mennesker mellom 18-26 år, og deres valg av spillselskap. Vi har gjennom oppgaven benyttet oss av både ... -
Er det ytreeller indre motivasjon som predikerer et opprettholdende Snapchatbruk?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Gjennom studiet vårt på Høyskolen Kristiania har vi fått stor interesse for nyskapende og innoverende bedrifter. Snapchat har vært en av de mest populære og nyskapende sosiale plattformen lansert de siste årene. Oppgavens ... -
Forbedringspotensial ved Nudie Jeans Repair Shop
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Oppgaven er skrevet for Nudie Jeans Repair Shop i Oslo. Med bistand fra butikkens ansatte og kunder utarbeidet vi en forståelse og innsikt for ulike problemområder de sto ovenfor som nyetablert bedrift. Selv om varemerket ... -
Hva kan ansatte i en avdeling på XXL Sport & Villmark gjøre for å påvirke kunders lojalitet gjennom servicekvaliteten som ytes?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Med sterkt økende konkurranse i servicenæringen er kravene til effektiv drift kraftig skjerpet, noe som gjør service og kundehåndtering ekstremt viktig. Servicenæringen må derfor skjerpe sin kvalitet innenfor alle områder ... -
Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21) -
Hvordan er Qomo posisjonert på markedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Merkevarebygging, markedsføring og varehandel, er sentrale fagområder for denne oppgaven. Med problemstillingen “Hvordan er Qomo posisjonert på det norske markedet?” beror temaet i oppgaven hovedsaklig på posisjonering, ... -
Hvordan påvirker sponsorobjektets sportslige prestasjoner norske sponsorbedrifter?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Denne bacheloroppgaven tar for seg følgende problemstilling: “Hvordan blir norske sponsorbedrifter påvirket av sportslige prestasjoner til sponsorobjektet sitt i norsk herrefotball innen de to øverste divisjonene?”. ... -
Hvordan skaper blogging persepsjon av lederskap?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår genuine interesse for påvirkning- og ledelsesfagene. Vi finner det interessant å se nærmere på hvordan andre oppfatter ledere som tar i bruk blogg hvor det publiseres både ... -
Hvorfor velger reisende Uber fremfor ordinær taxi?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Uber er en nykommer som på mange måter representerer en global teknologi i sterk vekst. Det som gjør det interessant er at Uber har blitt svært verdifullt uten å eie et eneste kjøretøy eller ha en eneste sjåfør ansatt. ... -
I hodet på de beste selgerne i Aftenposten
(Bachelor thesis, 2016-11-21)I denne oppgaven ser vi på hva som kjennetegner de beste selgerne i Aftenposten fra et nytt teoretisk utgangspunkt som det er forsket lite på. Dette utgangspunktet er selvledelse som kort kan defineres som hvordan man ... -
I hvilken grad påvirker EMV konkurransen i det norske dagligvaremarkedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på dagligvarehandelens egne merkevarer (EMV). De tre store paraplykjedenes satsning på EMV gir en utfordring for merkeleverandørene, og mye av forskningen på temaet omtaler og ... -
Internkommunikasjon av nøkkelkundeforvaltning: - en kvalitativ studie i norsk hotellbransje
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan helhetlig nøkkelkundeforvaltning bør kommuniseres til de ansatte, og hvordan dette kan være med på å påvirke lojaliteten til kundene. Vi har i vårt arbeid benyttet oss ... -
Kjøpsbeslutninger og holdninger til Corporate Social Responsibility
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Vår interesse for Corporate Social Responsibility (CSR) var utgangspunktet for besvarelsen, og vi ønsket å forske spesielt på kunder sin holdning til CSR. På bakgrunn av dette formulerte vi følgende problemstilling: ... -
Kundeverdiers paradoks : disruptiv innovasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Det finnes bedrifter som gjør alt riktig og etter boka, som innehar et sterkt konkurranseinstinkt, som nøye hører etter betydelige kunders ønsker og som investerer i nye teknologier – likevel feiler de. Hvorfor? Fordi ... -
Ledelse - En kjønnsforskjell? : Hvordan påvirker kvinnelig kontra mannlig ledelse kommunikasjon og lederstil i detaljhandelbransjen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Formålet med denne studien baseres på om kjønn har en innvirkning på lederstil og kommunikasjon, samt om det mannlige kjønnet er mer foretrukket enn det kvinnelige da det eksiterer flere menn enn kvinner i lederstillinger. ... -
Merkevarebygging på sosiale medier - Hvordan påvirker kundene til Norwegian hverandre gjennom ”likes” og kommentarer, og hvordan påvirker dette merkevarer?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Besvarelsen tar utgangspunkt i vår interesse for sosiale medier, og påvirkningskraften disse mediene har. Sosiale medier brukes aktivt i dagens samfunn og forskning viser at fenomenet kan være et nyttig verktøy for de ... -
Millisekunder : Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Temaet for oppgaven er det programmatiske økosystemet i Norge, med fokus på fordeler og muligheter, ulemper og farer, makt, og fremtid. Oppgavens hensikt er å skape en bedre forståelse for hvordan programmatisk annonsekjøp ... -
Mobilbetaling og Adopsjonsproblemet : Hvordan kan mobilbetaling som en integrert del av en ’mobil lojalitetsplattform’ fungere som et sterkere incentiv til adopsjon enn å kun tilby transaksjonsløsningen alene?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven hadde som formål å undersøke det vi anser som et “adopsjonsproblem” i mobilbetaling. Tilnærmingen vår er inspirert av våre egne refleksjoner rundt temaet, men også det diverse fagfokuserte artikler ...