Browsing Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon by Subject "Kreativ markedskommunikasjon"
Now showing items 21-34 of 34
-
Lederens rolle i bedriftens kommunikative samspill
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne bacheloroppgaven er et studie av lederstil og kommunikasjon, med den hensikt å presentere et konkret løsningsforslag for å oppnå enhetlig kundeopplevelse av bedriften. Dette skal løses ved bruk av kreative metoder, ... -
Merkevaren NRK - Skams påvirkning
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ... -
Navneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania.
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi har i denne oppgaven jobbet med en induktiv tilnærming til det som var en noe uklar problemstilling. Etter hvert som vi har tilegnet oss kunnskap har problemstillingen utviklet seg og blitt mer relevant for hva vi ... -
Oppstartsfadesen - Et casestudie av forutsetninger for prosjektsuksess hos digitalbyrået Apt
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Denne bacheloroppgaven er et kvalitativt casestudie, med hensikt å undersøke hvilke forutsetninger som ser ut til å skape prosjektsuksess i digitalbyrået Apt. I vårt arbeid har vi forsøkt å kartlegge suksesskriterier for ... -
På hvilken måte bør Akvariet i Bergen kommunisere for å fremme sin samfunnsnytte?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)På bakgrunn av en oppfattet endring når det kommer til hold av dyr i fangenskap, og en mulig endret samfunnsoppfatting relatert til dette tema ønsket vi å se nærmere på hvordan dette kan påvirke akvarienæringen. Vi valgte ... -
På hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen?
(Bachelor thesis, 2017-10-31)Temaet for denne bacheloroppgaven er markedsføring i små, nystartede bedrifter. Vi ønsket å finne ut hvordan små bedrifter kan bruke markedsføring til å styrke sin posisjon i markedet. Bacheloroppgaven er et resultat av ... -
Personlig merkevarebygging for jobbsøkere fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke i hvilken grad en nyutdannet fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon kan benytte prinsippene bak merkevarebygging, til å gjøre seg attraktiv som kreatør-trainee for ... -
Positiv påvirkning : Hvordan kan klesindustrien gjennom digital markedskommunikasjon bidra til å gi unge mennesker et bedre selvbilde?
(Bachelor thesis, 2019)Ideen for dette prosjektet kom i fjor høst etter Medietilsynet la frem en skisse med etiske retningslinjer mot kroppspress i sosiale medier. Temaet er derfor den digitale markedskommunikasjonen påvirkning på eget selvbilde. ... -
Seks fot foran – Hvordan bør morgendagens gravferdstjenester utformes og kommuniseres?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne studien har som hensikt å granske gravferdsbransjen fra et kommunikasjonsperspektiv. I vårt arbeid har vi forsøkt å avdekke etterspørsel og behov i henhold til gravferd, for deretter å analysere dette, og utvikle ... -
Siste sesong av skam: Hva nå?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ... -
Skap tillit i en kunstig verden
(Bachelor thesis, 2020-06)Vi har i denne oppgaven hatt til hensikt å komme frem til hvilke holdninger forbrukere har til bedrifter sin bruk av kunstig intelligens og personlig data. Dette var for å kunne hjelpe bedrifter å styrke relasjonen til ... -
Sponsing av idrettsutøvere som et virkemiddel for å styrke organisasjonskulturen
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Oppgaven er en studie av hvordan sponsing av en kjent idrettsutøver kan bidra internt i organisasjonen som sponser. Petter Northug jr. har vært en mye omtalt idrettspersonlighet i mediene de siste årene. Dette skyldes ... -
VALGETS KVAL: Hvordan få unge til å bruke stemmeretten under Stortingsvalget 2021?
(Bachelor thesis, 2021)I 2017 var det 815 000 nordmenn av 3 765 000 stemmeberettigede som ikke benyttet seg av stemmeretten ved stortingsvalget. Disse tallene tilsier at en stor gruppe nordmenn sitter hjemme på valgdagen. Dette er et økende ... -
Å dulte en sniker: Hvordan kan vi bruke atferdsteori for å påvirke passasjerer som sniker til å kjøpe billett når de reiser med Ruters kollektivtransport?
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for denne bacheloroppgaven handler om å unngå å kjøpe billett på Ruters kollektivtransport i Oslo, eller rettere sagt – det å snike. Vi har hatt stor interesse av det å forstå hva som ligger til grunn for denne ...