Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på tittel
Viser treff 47-66 av 96
-
Is "Doing Good" Good for Business?
(Bachelor thesis, 2020-05)I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ... -
Jentegram: En oppgave i å forstå Instagram og dens innvirkning på unge jenter
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår felles fascinasjon for sosiale medier og hvordan dette påvirker oss mennesker i hverdagen og vår identitet. I oppgaven vil vi derfor forsøke å forstå hvordan et av de nyeste ... -
Kaape : Hvordan kan teknikker fra merkevarebygging og posisjonering gjøre Kaape til en sterk merkevare i Norge?
(Bachelor thesis, 2020-06)I oktober 2019 la Statistisk Sentralbyrå frem oppdaterte tall på nyetablerte foretaks overlevelse og vekst, der vi kunne lese at kun 29,8% av alle nyetablerte bedrifter fortsatt er aktive etter fem år. Vi har på bakgrunn ... -
Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ... -
Kommunikasjon i et mangfoldig samfunn – En kvalitativ studie av koronakommunikasjon til norsksomaliere
(Bachelor thesis, 2021)Interkulturell kommunikasjon handler om hvordan en interagerer i møte med mennesker fra andre kulturer enn sin egen. Kommunikasjon kan defineres som utveksling av meningsfylte tegn (Eriksen og Sajjad 2015, 124), og hvilken ... -
Kommunikasjonsstrategi for by AUMA
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Kommunikasjonsstrategi for SydVest
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept ... -
KONTROLLERT GALSKAP : Hvordan kan Pstereo være top of mind for studenter i et stadig mer mettet festivalmarked i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven vil vi undersøke hvordan musikkfestivalen Pstereo kan være top of mind blant studenter i Trondheim. Dette vil vi gjøre gjennom kvantitativ og kvalitativ datainnsamling, som så skal analyseres, ... -
Kraftige rammer: En analyse av interessegruppers tolkningsrammer i ACER-debatten
(Bachelor thesis, 2019)I løpet av tre år som studenter ved bachelorprogrammet PR og samfunnspåvirkning har vi ervervet mye kunnskap om politisk og strategisk kommunikasjon. Deriblant har vi fått kunnskap om hvordan tolkningsrammer (framing) ... -
#Krise - En forståelse av krisekommunikasjon på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Krisehåndtering og samfunnsansvar i Hydro: En casestudie av Alunorte-situasjonen
(Bachelor thesis, 2019)I februar 2018 førte et kraftig regnvær til oversvømmelser i området rundt Hydros aluminiumsraffineri Alunorte i Brasil. Det ble stilt spørsmål om Hydros utslipp av ubehandlet vann fra raffineriet forurenset drikkevannet ... -
Krisekompetanse i norske PR-byråer - teori eller empiri?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Temaet for denne bacheloroppgaven er krisekompetanse i norske PR-byråer. Vi har undersøkt hvorvidt de norske PR-rådgiverne tar i bruk teori når de jobber med krisehåndtering. For å ytterligere avgrense oppgaven har vi valgt ... -
KUNSTEN Å KJEKLE: «OM POLITIKERE OG RETORIKKENS ROLLE TV-SENDT DEBATT»
(Bachelor thesis, 2015-10-23) -
Kunstig intelligens og omdømmebygging : Hvordan vil økende bruk av chatbots påvirke kunders inntrykk av virksomheten? Et kvalitativt studie av banksektoren.
(Bachelor thesis, 2019)Omdømme og kunstig intelligens er to begreper som har fått økt aktualitet, og som i høy grad preger medienes dagsorden. Økt teknologisk innføring i virksomheter har ført til flere kritikkverdige forhold, blant annet ved ... -
Lederens rolle i bedriftens kommunikative samspill
(Bachelor thesis, 2020-06)Denne bacheloroppgaven er et studie av lederstil og kommunikasjon, med den hensikt å presentere et konkret løsningsforslag for å oppnå enhetlig kundeopplevelse av bedriften. Dette skal løses ved bruk av kreative metoder, ... -
Maktforholdet mellom spinndoktorer og politiske journalister
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Etter å ha studert PR og samfunnspåvirkning i tre år på Markedshøyskolen, har vi blitt svært inspirerte til å skrive en bacheloroppgave om politisk kommunikasjon. I denne bacheloroppgaven er formålet å generere ny kunnskap ... -
Massemedienes fremstilling av Influencere - ufortjent kritikk eller selvdyrkelse? En analyse av influencere i norske medier
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Det vi leser om i media ender ofte opp som tema for samtaler i lunsjen, med kolleger og venner, og kanskje som et sikkerhetsnett om vi havner i en situasjon med pinlig stillhet. Imidlertid blir vi utsatt for bevisst og ... -
Medienes utvikling - en fordel eller en ulempe for norske toppolitikere?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I løpet av våre tre år på bachelorstudiet PR og samfunnspåvirkning har vår kunnskap og interesse for politikk og politisk kommunikasjon gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under ... -
Medier, kjønnsstereotypier og troverdighet i politikken
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Tidligere forskning viser at norske medier har en tendens til å beskrive mannlige politikere i nøytrale termer, mens kvinnene beskrives i mer dramatiske og polariserte vendinger, enten som veldig feminine eller veldig ... -
Medievalgkamp – en kvantitativ studie av mediene under stortingsvalgkampen 2017. Hvilke saker dominerte nyhetsbildet de tre siste ukene av stortingsvalgkampen 2017?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tema for denne oppgaven handler om medienes saksprioriteringer i slutten av stortingsvalgkampen 2017. Tidligere var det vanlig å stemme på parti ut i fra hvilken sosial klasse man tilhørte. I nyere tid er det vanligere ...