Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 1307-1326 of 1965
-
Mellomlederen – mer enn bare en budbringer? En bacheloroppgave om hvilken påvirkningskraft mellomleder som endringsagent har på DNB Liv sin verdiskaping.
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Da enkelte hevder det i dagens kunnskapssamfunn foreligger et betraktelig mindre behov for mellomledere, synes vi det var interessant å skrive en oppgave som kan bidra til å sette søkelys på hvilken rolle mellomlederen ... -
MELLOMLEDERENS PÅVIRKNINGSKRAFT
(Bachelor thesis, 2017)Vi ønsker i denne oppgaven å studere relasjoner mellom mellomleder og ansatte i ulike bransjer, og hvilken påvirkningsgrad mellomledere har for ansattes motivasjon. Kvalitative intervjuer, relevant teori fra pensum, ... -
Menn om personlig merkevarebygging på sosiale medier. En kvalitativ studie av menn i alderen 20-29 sine holdninger til personlige merkevarer på sosiale medier.
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vår bacheloroppgave har som hensikt å illustrere og identifisere de ulike holdningene, menn i alderen 20-29 år har til personlig merkevarer på sosiale medier. Vi synes det er interessant å få frem deres perspektiv på ... -
Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ... -
Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Menneskets biologiske natur: Et eldresenter med fokus på tilhørighet, identitetsforsterkning og livsglede gjennom natur. Hvordan skape tilhørighet og identitetsforsterkning for eldre mennesker ved bruk av Biophilic Design?
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Formålet med denne oppgaven var å skape et seniorsenter for personer 50+, med fokus på sosialisering, trivsel og aktivitet i hverdagen. Oppgaven baserte seg på temaet om eldreomsorgen, med Biophilic Design som konsept. ... -
Mental trening – motbakkens styrke for unge gründere?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne bacheloroppgaven er mental trening og unge gründere, med et fokus rettet mot hvordan mental trening kan styrke unge gründere ved motgang. Det viser seg at det finnes lite kunnskap om fenomenet mental ... -
Merkeallianser mellom bedrifter og profilerte personer
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvorfor noen bedrifter har merkeallianser med profilerte personer, og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for denne beslutningen. Det er også interessant å finne ut hva ... -
MERKEASSOSIASJONER TIL NATT&DAG
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en praktisk analyse som vi kan knytte opp mot teori om merkevarebygging, merkekjennskap, merkebevissthet og merkekunnskap (Keller 2013; Keller 1993). Spesielt ønsker vi å ... -
Merkebygging av norsk klesdesign.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Merkebygging av Synsam
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Merkebygging gjennom Facebook.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Merkekonseptets betydning for merkeutvidelser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)For å skape vekst hos en merkevare blir det ofte benyttet en vekstrategi med merkeutvidelser. En merkeutvidelse vil i de fleste tilfeller plassere merkevaren inn i en ny produktkategori. Det vi har sett på i denne oppgaven ... -
Merkekonseptets og personlighetstrekkets påvirkning på forbrukerens betalingsvillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-21)For å øke verdien av produkter og tjenester i et stadig mer komplekst marked har det de siste årene vært rettet mye fokus og forskning på merkevarebygging. Spesielt symbolsk merkekonsept og merkepersonlighet relatert til ... -
Merkekonseptets- og tidsperspektivets effekter på preferanse og betalingsvillighet
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Merkepersonlighet har de seneste årene gjort seg fremtredende innenfor markedsføringsrelatert forskning. Det er viktig å være innforstått med at merkevarens fundament, merkekonsept, må være grundig etablert. Derfor forsøker ... -
Merkelojalitet eller tid? – En studie av faktorer som påvirker studenters kjøpsavgjørelser
(Bachelor thesis, 2015-10-15)I dette studiet har vi tatt utgangspunkt i merkelojalitet og dets effekt på betalingsvillighet og preferanse for produkt ved forskjellige tidsperspektiv. Teorien som ligger til bakgrunn for undersøkelsen baserer seg på et ... -
Merkeposisjonering av Cocosa kokosolje
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven handler om merkevaren Cocosa kokosolje. Motivasjonen bak arbeidet er en observasjon av interessen for økologisk helsekost i samfunnet i dag. I takt med at helsekost blir mer populært, blir markedet stadig ... -
Merkeposisjonering av Ringnes Pilsner
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Oppgaven har ved å benytte kvalitativ metode, innsamlet sekundærdata, teori omkring posisjoneringsstrategi og merkevarebygging, forsøkt å svare på problemstillingen; Hvordan bør Ringnes Bryggeri posisjonere sitt Produkt ... -
Merker i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å belyse hvordan man kan ivareta kunderelasjoner når merker går igjennom endringer, og hvordan riktig kommunikasjon kan være med på å bidra til dette. Forbrukernes behov endrer seg ...