Browsing Kristiania Open Archive by Title
Now showing items 402-421 of 1966
-
En kontrollert, ikke-blindet effektstudie vedrørende ernæring for premature barn med fødselsvekt 1500-2000 gram
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn for oppgaven: I Norge fødes ca 550 barn med fødselsvekt mellom 1500 og 2000 gram hvert år som utgjør i underkant av 1 % av alle barnefødsler. Feil næringsstofftilførsel kan bidra til økt sykelighet og påvirkning ... -
En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst
(Master thesis, 2016-11-07)Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ... -
En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk
(Bachelor thesis, 2017-10-30) -
En kvalitativ studie av forbrukeratferd på søkemotoren Google
(Master thesis, 2018-11-01)Denne oppgaven tar for seg forbrukeres atferd på søkemotoren Google. Denne atferden vil være delt inn i betalt plassering eller organisk søk. Jeg har undersøkt denne atferden opp mot forbrukerens grad av involvering og ... -
En kvalitativ studie av rekruttererens arbeid med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan rekrutterere i Norge arbeider med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen. Mer spesifikt, rekrutterere som arbeider i rekrutteringsselskaper med erfaring rundt rekruttering ... -
En kvalitativ studie av stigma, single enpersonshusholdninger og ferdige middagsprodukter
(Master thesis, 2015-11-23)Undersøkelsens formål: Det er skrevet lite om hvordan single og aleneboende opplever ferdige enporsjonsprodukter i dagligvare. Hensikten med oppgaven er å skape forståelse for stigmaets aktualitet hos norske enpersonshusholdninger ... -
En kvalitativ studie for hvordan digital onboarding påvirker nyansattes læring og tilhørighet
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne avhandlingen er å belyse hvordan digital onboarding påvirker de nyansattes læring og tilhørighet til organisasjonen. God onboarding er viktig for at nyansatte skal trives og ha et ønske om å bli i ... -
En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo
(Master thesis, 2020-06)Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter. Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo? Hensikt: ... -
En kvalitativ studie for hvordan ledere lærer ledelse
(Master thesis, 2022)Det er lite som er så lett å omtale med store ord, og samtidig så vanskelig å få til i praksis som ledelse. Ettersom det settes stadig høyere krav til lederrollen og lederens utøvelse av ledelse er dette noe som vi mener ... -
En kvalitativ studie om betydningen av kjønn i lønnsforhandlinger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Oppgavens overordnende problemstilling er: Hvilken betydning har kjønn i individuelle lønnsforhandlinger? Oppgavens hensikt er å få en dypere forståelse for de elementene som kan påvirke under en lønnsforhandling. Ettersom ... -
En kvalitativ studie om hvordan osteopater tilnærmer seg pasienter med akillestendinopati
(Bachelor thesis, 2018-10-03)Bakgrunn: Bakgrunnen for valg av tema er at det finnes få studier som omhandler hvordan osteopater tilnærmer seg pasienter med akillestendinopati. En stor del av befolkningen rammes av denne tilstanden, og opp mot halvparten ... -
En kvalitativ studie om kjønn og lønnsforhandlinger
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan menn og kvinner opptrer i individuelle lønnsforhandlinger, og om fremtreden kan bidra til å forklare lønnsforskjeller knyttet til kjønn som vi finner i dag. For å finne ... -
En kvalitativ studie som undersøker kompetanseheving på hybride arbeidsplasser
(Master thesis, 2022)Hensikten med vår studie er primært å belyse viktigheten av kompetanseheving hos ansatte på en arbeidsplass. Vi lever i en tid preget av eksponentiell vekst og forhold i virksomheten krever tilpasning av ressurser. Da ... -
«En kvalitativ studie: Et strategisk møte med millennium generasjonen»
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er lojalitet blant de norske ansatte av millennium generasjonen i organisasjoner. For det første har vi funnet ut at den mest sentrale forskningen av lojalitet i organisasjoner som er relevant ... -
En kvantitativ studie om annonser som vet hva du heter
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven tar for seg atferdsmålrettet reklame. Til tross for økende bruk av denne type annonsering, er det noe begrenset forskning på området. Oppgaven har som formål å undersøke hvordan kunnskap om ... -
En litteraturstudie om barn og unge med nedsatt funksjonsevne
(Bachelor thesis, 2016-10-11)SAMMENDRAG I 2009 skrev Norge under på FN-konvensjonen der det står at alle har rett til fysisk aktivitet. Denne konvensjonen er spesielt rettet mot personer med nedsatt funksjonsevne(27). Den innebærer at alle skal ha ... -
En positiv onboarding
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Viktigheten av gode onboardingprosesser vektlegges stadig mer som en forutsetning for å klare å beholde de nyansatte. En organisasjon består av individer, og nettopp derfor må fokuset rettes mot individene. I forskning ... -
En redaksjonell historiefortelling : Hvordan gjøre geografi mer spennende for barn?
(Bachelor thesis, 2020-06)Med denne bacheloroppgaven har jeg utforsket ulike designfaglige disipliner som redaksjonelt design, historiefortellende design og interaksjonsdesign. Disse er kombinert for å finne ut hvordan man kan formidle tungt innhold ... -
En retorisk analyse av hvordan bloggere bygger ethos i kommersielle blogginnlegg for å oppnå markedsmål
(Bachelor thesis, 2017)Blogging er blitt til en kjent kanal for annonsering av produkter. Flere virksomheter ønsker å benytte store bloggere for å formidle informasjon om deres produkt og få budskapet ut til så mange som mulig. I dag leser 1.3 ... -
En sammenligning av Brand Concept Maps og Sakseierskap - en studie av Arbeiderpartiets og Høyres velgere
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven setter vi markedsføringsteori inn i norsk politikk ved å undersøke assosiasjonskartene til Høyre- og Arbeiderpartivelgere. For å gjøre dette har vi tatt i bruk metoden Brand Concept Maps (BCM), som ...