Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 792-811 av 1965
-
Hva vi snakker om når vi snakker om innholdsmarkedsføring: et akademisk perspektiv på fenomen, begrep og praksis
(Master thesis, 2016-11-07)Studiets formål: Innholdsmarkedsføring som litterært område er begrenset med tvetydig begrepsapparat og ingen empiriske studier å vise til. Dette gjenspeiles i bransjen og den offentlige debatten. Oppgaven tar tak i denne ... -
Hva vil skje med forbrukerens kjøpsintensjon av elbil dersom statens elbil-insentiver blir fjernet?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Det norske elbilmarkedet har vokst bemerkelsesverdig de siste seks årene, der Norge i dag er blitt det landet i verden som selger flest elbiler pr. innbygger. Det finnes flere årsaksforklaringer til denne voldsomme ... -
Hvem er G-Max?
(Bachelor thesis, 2013-12-10) -
Hverdagsapper
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet hverdagsapper som er blitt mer vanlig på den raskt voksende kommunikasjonsplattformen apper for digitale enheter. Med hverdagsapper mener vi apper som gir fordeler til forbrukere ... -
Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis.
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ... -
Hvilke avvik kan oppstå mellom ledere og deres ansattes oppfatning om motivasjon?
(Bachelor thesis, 2017)I en arbeidshverdag der du som ansatt har en leder over deg, antar vi det kan oppstå misforståelser mellom deg og din leder, om hvordan du motiveres. Dette mener vi kan forekomme i såkalte avvik, som ikke alltid er enkle ... -
Hvilke egenskaper kreves av en god leder?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Formålet med denne oppgaven har vært å øke vår forståelse av gode lederegenskaper som passer ved gründervirksomheter, samt få en bredere innsikt i hvordan en kan lede seg til dette. Hensikten med studien har vært å få ... -
Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21) -
Hvilke faktorer betyr noe for konkurranseevne ved spa resorts? En komparativ casestudie av to norske bedrifter.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hvilke faktorer blir mest vektlagt når ledere skal motivere sine ansatte, og hvilken sammenheng finner vi til Herzbergs to-faktor teori?
(Bachelor thesis, 2015-10-22)I alle valg vi tar i livet er det ofte en motivasjonsfaktor som står bak, en mening eller et formål med det vi gjør. I arbeidslivet er det en leders ansvar å motivere sine ansatte til å bruke sin kompetanse og personlige ... -
Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2013-12-11)Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ... -
Hvilke faktorer påvirker gjenkjøpsintensjonen til en Volkswagen Golf?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Volkswagen er et verdenskjent bilmerke som kriger om å være verdens største bilprodusent med Toyota. Hvem av disse to som faktisk er størst er det litt forskjellige svar på, da ulike journalister har rapportert begge deler. ... -
Hvilke faktorer påvirker holdninger til kjøp av elbil?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Siden 1997 har det vært en kraftig økning av elbiler på bilmarkedet. På det norske bilmarkedet står elbil for 16, 5 prosent av alle nyregistrerte biler ved siden av bensin, diesel og hybrid – bil. Flere attraktive ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpsatferden til bergensstudenter ved valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)I denne oppgaven har vi undersøkt hva som påvirker studenter i Bergen når de skal velge ølmerke, ved kjøp i butikk. Markedsføring av øl og alkohol er forbudt i Norge, noe som gir ølmerkene svært liten påvirkningskraft ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpstilbøyeligheten til Tesla Model S i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Tesla Motors, etablert i 2003, er en amerikansk bilprodusent av eksklusive elektriske biler. Tesla Model S ble lansert i 2012 og har siden de første bilene kom til Norge i 2013 hatt en eksplosiv salgsøkning uten noen form ... -
Hvilke faktorer påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vi har i vår undersøkelse prøvd å avdekke hvilke faktorer som påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse, med forankring i den teoretiske modellen til Mark W. Johnson og Greg W. Marshall. Det ble også tatt i ... -
Hvilke forretningsmessige fortrinn har HR-funksjonen på lang sikt i Norge?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Den overordnede problemstillingen i denne bacheloroppgaven er ” Hvilke forretningsmessige fortrinn har HR-funksjonen på lang sikt i Norge?”. Forskningsspørsmålene er knyttet til HRfunksjonen, teknologi, innovasjon og ... -
Hvilke forutsetninger må ligge til grunn for at autonome team skal lykkes?
(Bachelor thesis, 2021)I mars 2020 gikk verden i lockdown som en konsekvens av den pågående pandemien, noe som førte til store endringer og en ny hverdag for mange. Hjemmekontor med Teams og Zoom har blitt den nye normalen, og det forskes stadig ... -
Hvilke forventninger har generasjon y til sin nettbank? En kvalitativ studie av norske nettbankytelser
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Formålet med denne oppgaven var å lære mer om forventningene generasjon Y har til sin nettbank. Vi ønsket å få vite mer om generasjon Y sine vaner i forbindelse med nettbank, hvilke krav de har og hvor godt bankene er ... -
Hvilke holdninger har terapeutene i Ski kommune til behandling av spedbarn, og hvordan samarbeider disse terapeutene om spedbarnsbehandling?
(Bachelor thesis, 2015-09-29)Dette er en samfunnsvitenskapelig studie om holdninger til behandling av spedbarn i Ski kommune, og om samarbeidet mellom ulike profesjoner/ terapeuter i kommune når det gjelder spedbarnsbehandling. Vi har tatt utgangspunkt ...