• Emballasje som indirekte kommunikasjonsverktøy for formidling av samfunnsansvar i skjønnhetsindustrien 

      Bergan, Hanna; Niespodzinska, Natalia (Master thesis, 2022)
      Formålet med oppgaven er å utforske hvordan en gruppe forbrukere oppfatter emballasjen som et verktøy i skjønnhetsmerkenes kommunikasjon av samfunnsansvar. Hensikten er å kartlegge hvordan disse forbrukerne synes merkene ...
    • Emballasjens påvirkningskraft. Hvordan kan emballasje påvirke forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje? 

      Supphellen, Kristina; Wetter, Linda (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      I denne studien har vi undersøkt i hvilken grad en emballasje kan påvirke forbrukeren. Oppgaven fokuserer på hvordan emballasjens preg av luksus påvirker forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje. Videre ble det ...
    • Emotionell intelligens - den avgörande ledarkompetensen? 

      Kristensson, Emelie Ida Elise; Johansson, Sanna Erika (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Syftet med denna uppgiften är att uppmärksamma emotionell intelligens som kompetens och vilken påverkan den har i ett allt mer teknologiskt arbetsliv. Det blir specifikt belyst i förhållande till ledarrollen och om det ...
    • Employee Value Proposition: Et verktøy for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarbeidere 

      Smulders, Nathalie; Kaland, Hedda (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      I vår bacheloroppgave har vi valgt å se på hvordan employee value proposition (EVP) kan brukes for å tiltrekke og beholde nøkkelmedarb eidere. For å svare på vår problemstillingen er det formulert tre forskningsspørsmål: ...
    • Empowering leadership: en kvalitativ studie av praktiseringen i Chess 

      Kjellbrott, Eirik; Fidje, Maria Dahl; Ristesund, Thomas Olsen (Bachelor thesis, 2017)
      Formålet med denne oppgaven er å kunne gi en dypere forståelse av fenomenet empowering leadership, et begrep som tilhører ledelsesforskningen, med lite preg av empirisk forskning. Besvarelsen tar utgangspunkt i en bedrift ...
    • EMV eller etablert merkevare? En kvantitativ analyse 

      Pettersen, Eivind Bergerud (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i en antagelse om at etablerte merkevarer reduserer opplevd risiko for forbrukeren, sammenliknet med dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV). Denne antakelsen legges til grunn for en ...
    • En analyse av merkeassosiasjoner generert fra ”Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania 

      Nyquist, Marius; Haugen, Espen Skogheim; Visslund, Martin (Bachelor thesis, 2017)
      ormålet med denne oppgaven er å synliggjøre de merkeassosiasjonene som genereres av reklamefilmen “Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania, og om Høyskolen lykkes i å kommunisere budskapet. For å gjøre dette har vi tatt ...
    • En annerledes onboarding 

      Borch, Ida; Ellingsen, Emilie; Rougthvedt, Hannah (Bachelor thesis, 2021)
      Vi har i denne bacheloroppgaven valgt å undersøke tema onboarding, rettere sagt dagens onboarding; digital onboarding. Dette er et område det finnes lite forskning på. Fremfor å snakke med virksomheter om hvordan onboarding ...
    • -En bit av Norge- Mat som attraksjon. 

      Aasen, Caroline; Bavagoui, Natasha (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      I denne oppgaven har vi sett nærmere på norsk matkultur og interessen rundt dette i forhold til turister og forskernes synspunkter. Formålet med oppgaven er å undersøke om gastronomi kan gjøre Norge til en sterkere ...
    • En casestudie av faktorer som påvirket delingsatferden knyttet til Plan Norges kampanje #stoppbryllupet 

      Kristensen, Ronald Lund; Juliussen, Ida Marie; Gudmestad, Maren (Bachelor thesis, 2015-10-15)
      Denne bacheloroppgaven handler om Plan Norges kampanje #stoppbryllupet, som ble gjennomført høsten 2014 i samarbeid med reklamebyrået Trigger. Oppgaven tar for seg faktorer som gjorde at kampanjen ble delt i sosiale ...
    • En casestudie av gjennomtrekk og retainment i kunnskapsbedriften Knowit 

      Gundhus, Eirik Wegge; Haavik, Erik (Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen er en kvalitativ casestudie av konsulentforetaket Knowit. Oppgavens problemstilling er; “Hvordan kan Knowit bli bedre på å beholde kunnskapsrike ansatte?”, noe denne kvalitative avhandlingen prøver ...
    • En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering 

      Johansen, Silje; Heia, Helene (Master thesis, 2018-11-01)
      denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ...
    • En eksklusiv markedsplan for Studio Jobbsprek. 

      Oseberg, Mathias Ottesen; Navarsete, Roger; Nguyen, Mai Linn M. (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Vi har i denne oppgaven utarbeidet en markedsplan for Studio Jobbsprek i Oslo. De er et luksustreningssenter som tilbyr hard og svært tilrettelagt trening med en totalopplevelse. Kontakt med Frode Raunehaug, som er en av ...
    • En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing 

      Manphom, Phasuk; Johansen, Andreas; Norderhaug, Kristian; Kjelberg, Håvard (Bachelor thesis, 2021)
      Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ...
    • En konseptuell studie av fenomenet «kunnskapsdeling» på kombinerte arbeidsplasser 

      Bakkejord, Anette (Master thesis, 2022)
      Problemet: Kunnskapsdeling på kombinerte arbeidsplasser kan påvirkes av begrenset sosial interaksjon Problemstilling: Hva kan hemme eller fremme kunnskapsdeling på en fleksibel arbeidsplass? Fremgangsmåte og metode: ...
    • En kontekstanalyse av kamera 

      Jensen, Andreas; Raae, Christian; Ronander, Mats (Bachelor thesis, 2015-10-26)
    • En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst 

      Torp, Karianne; Myhre, Thea Thoresen (Master thesis, 2016-11-07)
      Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ...
    • En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk 

      Ceesay, Mamie; Graver, Ingeborg Storm; Brun, Trine (Bachelor thesis, 2017-10-30)
    • En kvalitativ studie av forbrukeratferd på søkemotoren Google 

      Worren, Sara (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne oppgaven tar for seg forbrukeres atferd på søkemotoren Google. Denne atferden vil være delt inn i betalt plassering eller organisk søk. Jeg har undersøkt denne atferden opp mot forbrukerens grad av involvering og ...
    • En kvalitativ studie av rekruttererens arbeid med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen 

      Ingebrigtsen, Johanne; Kivle, Maria (Master thesis, 2022)
      Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan rekrutterere i Norge arbeider med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen. Mer spesifikt, rekrutterere som arbeider i rekrutteringsselskaper med erfaring rundt rekruttering ...