Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 779-798 av 1149
-
Miljølobbyistens valg av strategier for politisk innflytelse
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Temaet politisk påvirkning, også kalt lobbyisme, er til stadighet fremtredende både i mediene, kommunikasjonsbransjen og i det politiske landskap. Det er delte meninger rundt i hvilken grad strategisk påvirkning er ... -
Millisekunder : Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Temaet for oppgaven er det programmatiske økosystemet i Norge, med fokus på fordeler og muligheter, ulemper og farer, makt, og fremtid. Oppgavens hensikt er å skape en bedre forståelse for hvordan programmatisk annonsekjøp ... -
Min venn bloggeren : Et eksperimentell studie av parasocial interaction på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I de siste årene har sosiale medier blitt mer og mer en del av vår hverdag. Dette er noe bedriftene har brukt til sin fordel, ved å sponse med ulike produkter. Samtidig har bloggere blitt et utbredt verktøy blant bedrifter ... -
Mind, full eller mindful? En vei til livtilfredshet.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Har prestasjonssamfunnets forventninger om selvrealiserende suksess, gitt oss urealistiske forventninger om det gode liv og hvordan det skal oppnås? Samfunnsvitere og andre forskere rapporterer at i takt med prestasjon ... -
Mine valg speiler ikke min personlighet, eller?: En kvantitativ studie om personlighetstyper og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2021)Enhver merkevare har en bestemt personlighet med hensikt i å vekke interesse hos den rette målgruppen, og emosjonell tilknytning til merkevarer er blitt mer sentralt med introduksjonen av human brands på sosiale plattformer. ... -
Mobilbetaling og Adopsjonsproblemet : Hvordan kan mobilbetaling som en integrert del av en ’mobil lojalitetsplattform’ fungere som et sterkere incentiv til adopsjon enn å kun tilby transaksjonsløsningen alene?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven hadde som formål å undersøke det vi anser som et “adopsjonsproblem” i mobilbetaling. Tilnærmingen vår er inspirert av våre egne refleksjoner rundt temaet, men også det diverse fagfokuserte artikler ... -
Mobilteknologi - en påvirkningsfaktor for servicekvalitet og kundetilfredshet ved Comfort Xpress
(Bachelor thesis, 2017)I denne avhandlingen ser vi på temaet mobilteknologi og dens påvirkning av serviceopplevelsen innenfor hotellnæringen. Kundeservice er kjent som en svært viktig del av leveransen av en tjeneste, og vil i samhandling med ... -
Moderne markedskommunikasjon, forbrukerkritikk og likes.
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Denne oppgaven tar med utgangspunkt i Phillip Kotlers markedsføringsteorier og Thorolf Helgesens teorier om markedskommunikasjon for seg hvilke kriterier som ligger til grunn for avvik i oppslutning på Facebook mellom ... -
Morphogenesis – Beginning of the shape.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne oppgaven tar utgangspunkt i Pronova Biopharma og den integrasjonsprosessen de har gått igjennom etter at de ble kjøpt opp av BASF. Problemstillingen valgte vi ut fra vår nysgjerrighet på hva som er med på å skape ... -
Motivasjon i ensformig arbeid - Et casestudie i posttjeneste-bransjen
(Bachelor thesis, 2016-11-09)I denne oppgaven ønsker vi å besvare problemstillingen: Hvordan kan produksjonslederne og medarbeiderne sammen bidra til økt motivasjon?. Vi har besvart denne ved bruk av et intensivt enkeltcasestudie hvor vi foretok ... -
Motivasjon i nedgangstider - “Hva gjør ledere for å motivere de ansatte i nedgangstider?”
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hva nedgangstider i organisasjoner kan gjøre med motivasjonen til ansatte og hvilke tiltak lederne gjør i en slik situasjon. Vi har tatt for oss tre spesielle faktorer for ... -
Motivasjon og mistrivsel i DNV GL
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Formålet med denne oppgaven er å undersøke Herzbergs tofaktorteori, og teste teoriens gyldighet 55 år etter den ble publisert for første gang. For å gjøre dette har vi valgt å undersøke om Herzbergs tofaktorteori kan ... -
Motivasjon på hjemmekontor: Hvordan kan fjernledere tilrettelegge for motiverte ansatte på hjemmekontor?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven er gjennomført i en tid med pandemi, hvor vårt hovedfokus har vært på hvordan motivasjonen til ansatte utarter seg fra hjemmekontoret. Videre har vi ønsket å kartlegge fjernlederens rolle i dette - ... -
Motiverende og tidseffektivt lederskap: En kvalitativ studie av kjøpmenn i REMA 1000
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven er basert på Global Employee and Leadership Index, en undersøkelse av ledere og medarbeidere i Norge. Deres siste undersøkelse fra 2016 viser at nesten halvparten av Norges ledere mener de ikke bruker nok ... -
Motivert til medlemskap.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Motstand i nedbemanningsprosesser
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan bedrifter kan håndtere motstand blant sine ansatte i nedbemanningsprosesser. Den har særlig fokus på hvordan forankring i ledelsen, kommunikasjon og medarbeiderinvolvering kan ... -
Muligheter og begrensninger for personifiserte merkevarer : En eksplorativ studie om merkeutvidelser av langrennsutøvere
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne eksplorative studien forsøker å belyse en side av merkeutvidelser som er lite forsket på. Hensikten er å utforske mulighetene og begrensningene som settes ved å basere en merkevare på en langrennsutøver. Assosiasjoner ... -
Muligheter og utfordringer for norske bedrifter på det nigerianske markedet
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I denne bacheloravhandlingen har jeg tatt for meg fagfeltet internasjonal markedsføring. Jeg har gått i dybden på hvilke fremgangsmåter norske bedrifter benytter seg av ved internasjonalisering og utfordringene knyttet ... -
Møtevirksomhet på agendaen
(Master thesis, 2022)Det tematiske utgangspunktet i denne masteroppgaven, omhandler lederens innvirkning på møtevirksomhet i det hybride arbeidslandskapet. Om lederen kan fungere som en katalyserende faktor, som bidrar til hensiktsmessige ...