• Opplevelsen av å utføre jobbintervjuer under en pandemi 

      Lunde, Marcus; Sivertsen, Benjamin; Østrem, Daniel (Bachelor thesis, 2021)
      Bacheloroppgaven tar for seg hvilke fordeler og ulemper rekrutterere har opplevd under endringen fra fysiske- til digitale intervjuer under koronapandemien. Bakgrunnen for oppgaven er basert på vårt engasjement rundt hvordan ...
    • ”Opplevelsen av å være kvinne gjennom en ansettelsesprosess i et ekstremt mannsdominert yrke” 

      Ballou, Kristin Nichole (Bachelor thesis, 2017-10-06)
      Denne bacheloroppgaven handler om kvinner i finansbransjen, med fokus på deres opplevelse gjennom en ansettelsesprosess. Undersøkelsen tar for seg kvinner som har vært på intervju til analytikerstillinger innenfor ...
    • Opplevelsesøkonomi som driver til bærekraftig helårsdrift 

      Larsen, Anette; Haldorsen, Anniken (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      På bakgrunn av denne oppgaven ønsket vi å se på hvordan Kristiansand Dyrepark som Norges største opplevelsespark kunne nå gruppe- og bedriftsmarkedet med deres tilbud. Event i Dyreparken etter stengetid har eksistert siden ...
    • Oppleves smarttelefoner som et positivt gode eller et tilgjengelighetskrav? 

      Holter, Christina; Midttun, Agnes Helene; Eikeland, Linn Susann (Bachelor thesis, 2014-10-25)
      I denne oppgaven var målet å finne ut hvorvidt arbeidsgiverfinansierte smarttelefoner oppleves som et positivt gode, eller et tilgjengelighetskrav av ansatte i advokatbransjen. I tillegg ønsket vi å undersøke hvordan ...
    • Oppsigelse: en studie av saklighetskravet 

      Myhre, Mariann Dehli; Kristiansen, Camilla; Mauseth, Maria Aschlund (Bachelor thesis, 2016-11-07)
      Denne bacheloravhandlingen er en avhandling i et juridiske teama innenfor norsk arbeidsrett og er således basert på juridisk metode. Nærmere bestemt skal avhandlingen beskrive saklighetskravet begrensninger ved oppsigelse. ...
    • Oppskriften på suksess - En studie av kvinnelige lederes suksesshistorier 

      Eikeri, Thea Emilie; Forsetløkken, Marte; Bostrøm, May Britt (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      Kvinner i lederstillinger er et samfunnsaktuelt og omdiskutert tema, som vi ønsket å skrive om. Samtidig som vi ville kombinere vår interesse for selvledelse, både som fag og som verktøy i egne liv. Dette har inspirert og ...
    • Oppstartsfadesen - Et casestudie av forutsetninger for prosjektsuksess hos digitalbyrået Apt 

      Hagen, Oda; Kotte-Eriksen, Marianne; Vevle, Andreas Roel (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      Denne bacheloroppgaven er et kvalitativt casestudie, med hensikt å undersøke hvilke forutsetninger som ser ut til å skape prosjektsuksess i digitalbyrået Apt. I vårt arbeid har vi forsøkt å kartlegge suksesskriterier for ...
    • Optimal organisering og drift av housekeepingavdelingen 

      Lem, Marie Flåskjer; Landbakk, Martine; Røang, Live Lorck (Bachelor thesis, 2016-11-08)
      Alle kandidatene sitter med lang erfaring fra hotellbransjen, hovedsakelig som resepsjonister, og har gjennom dette tilegnet seg en interesse for den daglige driften av et hotell. Tre år på studie Hotelledelse har også ...
    • Optimal praktisering av dynamisk prising for oppfattet rettferdighet 

      Heiberg, Axel Stensholt; Hoff, Frederick (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Denne forskningen har som formål å kartlegge hva innenfor prisstrategier som skaper en større rettferdighetsfølelse for brukere av hotelltjenester. For å løse problemstillingen tok vi utgangspunkt i tre hypoteser vi mente ...
    • Optimale arbeidsprosesser for Revenue Management 

      Kristiansen, Petter R.; Sandberg, Haakon; Navestad, Christian (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Optimisme – påvirker det salgsprestasjoner? 

      Teien, Caroline Marie; Söderberg, Malin (Bachelor thesis, 2016-11-18)
      I denne bacheloroppgaven ser vi på disposisjonell optimisme og hvordan dette kan påvirke salgsprestasjoner blant telefonselgere. Vi ønsket samtidig å belyse hvorfor optimisme kan være nyttig og effektivt for bedrifter å ...
    • Ord og handling – Et innblikk på ledelse i servicebransjen 

      Steinsholm, Christian; Larsen, Christina; Myhre, Veronica (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      I denne oppgaven har vi studert om ledere er bevisste på sine egne lederteorier og om det er samsvar mellom leders ord og handling. Dette er gjort basert på datainnsamling på fire forskjellige hoteller. Vi har tatt ...
    • Organisasjonskultur i TINE SA. 

      Jørgensen, Henrik; Jacobsen, Julie Skogen (Bachelor thesis, 2012-01-25)
    • Organisasjonssosialisering - en stressende prosess? 

      Berg, Emil; Hangeland, Daniel (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven undersøker hva som kan gjøres i oppstartsfasen av onboardingsprosessen for å redusere nyansattes stressnivå. Dette er et tema vi mener fortjener mer forskning. Vi har tatt utgangspunkt i to ...
    • Organizational and Occupational Innovation when Implementing a Covid-19 Live Tracker in VG Newsroom 

      Mtchedlidze, Junai; Barland, Jens; Konow-Lund, Maria (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Academic research on whether and how innovation during crises results in durable changes in practice remains scant. The Covid-19 pandemic brought with it new opportunities to look at both innovation and transformations in ...
    • Oslos forbudte markedsføring - Hvordan markedsføres cannabis til rekreasjonsbrukere i Oslo? 

      Skandsen, Karin; Sebulonsen, Christopher (Bachelor thesis, 2015-03-12)
      Hensikten med vår undersøkelsen er å forstå meningen bak forbruk av cannabis og hvordan det markedsføres til rekreasjonsbrukere i Oslo. Undersøkelsen har en fenomenologisk tilnærmning hvor vi studerer rekreasjonsbrukere, ...
    • Outbound markedføringseffekt på forbrukerens holdninger til merkevarer gjennom internettbaserte kanaler 

      Krosilovaite, Deimante (Bachelor thesis, 2020-06-17)
      Denne oppgaven tar for seg outbound markedsføring. Bruk av denne type annonsering har eksistert siden den første digitale annonsen ble lagt ut på internett i 1994. De moderne markedsførere er skeptiske til bedrifter som ...
    • Outcome of collaborative emergency exercises: Differences between full‐scale and tabletop exercises 

      Roud, Ensieh Kheiri Pileh; Gausdal, Anne Haugen; Asgary, Ali; Carlström, Eric (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      The degree to which exercises improve the collaboration among different organizations during an emergency is under debate. This study aims to contribute to the scarce research on this topic by giving insight into the ...
    • Outsourcing – En kortsiktig strategi for renhold på hotell? 

      Ringsby, Josefin; Przadka, Eva Anna; Brakstad, Haakon Høiby (Bachelor thesis, 2017-10-06)
      Problemstillingen vi har valgt i denne undersøkelsen er “Hvordan påvirker tilknytningsform arbeidets organisering og arbeidsmiljø innen renhold i hotell?” Formålet med denne oppgaven er å avdekke organisatoriske forskjeller ...
    • Overbooking sin innvirkning på økonomisk gevinst og kundelojalitet 

      Skolås, Silje; Misfjord, Camilla (Bachelor thesis, 2015-10-12)
      Bakgrunn for denne oppgaven startet for en god stund siden da vi begge jobbet som hotellresepsjonister i Oslo. Vi var på den tiden relativt ferske i bransjen, og den største utfordringen vi opplevde på jobb var overbooking. ...