Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Subject "Markedsføring og merkevareledelse"
Now showing items 21-40 of 65
-
Frontfigurer og merkevarer: Ideelle egenskaper for et vellykket samarbeid
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er den økende trenden ved å bruke “influencers” eller kjente personer som frontfigur for en merkevare. Vi ønsket å undersøke hvilke egenskaper disse frontfigurene ideelt burde ha for ... -
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Green Demarketing vs. Green Advertising: En eksperimentell studie av grønn markedsføring, sosiale bevis og effekten på holdninger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tradisjonell markedsføring har på mange måter bidratt til miljøproblemer tilknyttet overproduksjon og overforbruk i dagens samfunn. Formålet med denne bacheloroppgaven er å belyse i hvilken grad markedsføring har potensiale ... -
Grønnvasking sin påvirkning på bedrifters omdømme og forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Bærekraft har blitt et svært viktig tema og har ført til at flere bedrifter utgir seg for å være grønnere enn hva de faktisk er, og følgelig blitt beskyldt for grønnvasking. Denne oppgaven tar for seg grønnvasking i ... -
H&M Conscious: Har forbrukeres holdninger til merkevaren endret seg etter de lanserte mer bærekraftig mote?
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Miljø og bærekraft utfordrer alle samfunnssektorer, ikke minst klesindustriens fast fashionkonsepter som baserer seg på bruk-og-kast og produksjon i lavkostland. Kleskjeden H&M er en av aktørene som imøtekommer forventningene ... -
Hvilke faktorer påvirker holdninger til kjøp av elbil?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Siden 1997 har det vært en kraftig økning av elbiler på bilmarkedet. På det norske bilmarkedet står elbil for 16, 5 prosent av alle nyregistrerte biler ved siden av bensin, diesel og hybrid – bil. Flere attraktive ... -
Hvilken rolle spiller hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk. Etter en omfattende gjennomgang av eksisterende teori rundt kundereisen fikk vi et inntrykk av at det er et gap i forskningen knyttet ... -
Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig ... -
Hvordan har artisten Sigrid og hennes fandom påvirket merkevaren Devold, etter deres samarbeid?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan har merkevaren Devold blitt påvirket av artisten Sigrid sin fandom, etter deres samarbeid». For å besvare den valgte problemstillingen har vi tatt i bruk ... -
Hvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)I denne forskningen har vi undersøkt hvordan influensere har vært med på å påvirke en merkevare, hvor vi har tatt utgangspunkt i den norske gratis-appen Tise. Oppgaven er basert på teori om influensere, markedskommunikasjon, ... -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z?
(Bachelor thesis, 2019)Generasjon Z er den første generasjonen som vokser opp som digital natives . De er svært selektive når det gjelder hva de vier oppmerksomheten sin til, noe som byr på utfordringer for oss markedsførere. Eksisterende ... -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ... -
IGNORANCE IS BLISS
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I den siste tiden har personvern på nett og innsamling av data vært en diskusjon i samfunnet. Bedrifter samler inn data om brukere ved bruk av cookies og andre måter. Å gi samtykke til bruk av cookies på nett gjør at ... -
Influencer Marketing - #Sponset. En kvalitativ studie av influencers påvirkning på sine følgere
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Vi ønsker i denne oppgaven å undersøke hvordan influencere på sosiale medier kan påvirke sine følgeres merkefølelser og merkekjennskap gjennom Instagram. På bakgrunn av en forskningsrapport av Marketing in Asia Group ... -
Influencer marketing - er det så avgjørende som man tror? En kvalitativ studie av generasjon Zs kjøpsbeslutninger
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Generasjon Z er en generasjon som vil være viktig i tiden fremover, både å forstå de, men også for bedrifter som skal markedsføre seg mot de. Dette er et felt det er forsket lite på, noe som fattet vår interesse for ... -
Influencer marketing: Er popularitet viktigere enn troverdighet?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for influencer marketing på Instagram, samt hvilke faktorer som ligger bak påvirkningskraften det har på forbrukerne i denne kanalen. Oppgaven handler om og fokuserer ... -
Innholdsmarkedsføring for Funbit AS
(Bachelor thesis, 2020-06-06)Temaet for denne bacheloroppgaven er inbound- og innholdsmarkedsføring. Vi har i samarbeid med Funbit AS produsert og publisert to artikler som hadde til hensikt å selge nettsider. Artiklene ble distribuert gjennom sosiale ... -
Internettannonsering – en eksperimentell studie på effektiviteten av innholdsmarkedsføring og bannerannonser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Temaet for denne oppgaven er internettannonsering, med spesielt fokus på innholdsmarkedsføring. Innholdsmarkedsføring har fått et oppsving i popularitet i forbindelse med at vår mediehverdag har blitt mer digital i Norge. ... -
KJÆRE BLOGGER, KAN VI STOLE PÅ DEG? En eksperimentell studie om hvordan kongruens mellom blogger og sponsor kan påvirke leserens troverdighet til blogger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i temaene sponsing, kongruens og troverdighet. Sponsing er et markedsføringsverktøy som stadig flere bedrifter benytter seg av. Vi har observert en økende trend for ...