Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 519-538 of 626
-
Revenue Management og lojalitet
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Vi har gjennom denne oppgaven forsket på hvordan Revenue Management kan fremme kundelojalitet. Lojale kunder er viktig for hotellene, da dette kan bidra til høyere gjenkjøpsintensjon og dessuten danne en kundebase. Vi har ... -
Revenue management under Covid-19 pandemien: En studie som undersøker hvordan utøvelsen av revenue management har blitt påvirket av Covid-19
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å ta for oss utøvelsen av revenue management og hvordan kjerne- og støtteprosesessene i modellen av McGuire (2016) har blitt påvirket som følge av Covid-19 pandemien. Oppgavens formål er å ... -
Rosa sløyfe-aksjonen: Merkebygging i et veldedig perspektiv
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Russland som marked for norske SME-bedrifter
(Bachelor thesis, 2014-03-25) -
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Salgsfremmende vareeksponeringer i dagligvarehandelen.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Samfunnsansvarlig markedsføring (CSR): Påvirkningen ”fit” og personlig relevans har på forbrukerresponser til CRM-tiltak
(Master thesis, 2016-11-07)Temaet for denne masteroppgaven er “Corporate Social Responsibility” (CSR). Av Vaaland et al. (2008) defineres begrepet slik: Corporate social responsibility is management of stakeholder concern for responsible and ... -
Det Samiske: sic: en ressurs for reiselivet. Konsekvenser og utfordringer.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Sammenhengen mellom tidsklemmen og kjøp av tjenester
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Den moderne husholdningen har mange oppgaver og aktiviteter som må gjennomføres i løpet av de 24 timene vi har til rådighet hver dag, dette kan lede dem inn i tidsklemmen. Men er realiteten at småbarnsforeldre er så preget ... -
Samsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endring
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning ... -
Sapa – en bærekraftig destinasjon?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har valgt en deduktiv metode på hele oppgaven, altså vi gikk fra å finne teori til å teste det ut empirisk. Oppgaven startet med å finne relevant teori, deretter informanter, for så å utarbeide en intervjuguide til ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
Seeking Pura Vida
(Bachelor thesis, 2014-10-25)I denne oppgaven har vi undersøkt interkulturelle opplevelser og utfordringer som oppstår i møtet mellom norske turister og de lokale i Puerto Viejo. Vi innhentet vår data ved å benytte oss av kvalitativ metode, og videre ... -
Self-concept, en underliggende motivasjon for den norske adventureturisten?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Når vi begynte arbeidet med denne bacheloroppgaven ønsket vi å dykke ned i et tema som tok oss inn i hodet på et gitt segment for å definere mer underliggende grunner til hvorfor vedkommende handlet som de gjorde i forhold ... -
Selgere som suksessfaktor innen bransje for hjulpet salg
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Selvledelse og prosessarbeid: Hvilke tanker har kreative studenter om sin egen arbeidsprosess?
(Bachelor thesis, 2017) -
Selvledelse: Å lede seg selv i dagens arbeidsliv
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Hierarki, makt og innflytelse er noe av det som har preget det gamle organisasjonssamfunnet, hvor ledelsesteorier dyrket den autoritære ledertypen, altså “den sterke mann”. Det 21. århundret har brakt med seg en rekke ... -
Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ... -
Service på nett og i butikk
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven skal ta for seg servicen i netthandel og i fysiske butikker. Vi ønsker å finne ut hvilken effekt servicekvalitet har på tilfredshet, og videre hvilke faktorer som påvirker kundens inntrykk av service. ... -
Servicekvalitet og påvirkning av kundens lojalitet
(Bachelor thesis, 2012-11-28)