Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 499-518 av 626
-
PS:hotell – en annerledes måte å drive hotell på? - Mangfoldsledelse i praksis
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunn for vår oppgave er ønsket om å avdekke i hvilken grad PS:hotell tilfredsstiller kravene til god mangfoldsledelse, som også er vårt forskningsspørsmål. Vår interesse for temaene mangfold og ledelse, oppstod under ... -
Psykologisk distanse og effekten av Internett som evalueringskontekst
(Master thesis, 2015-11-23)Masteravhandlingen tar for seg temaet psykologisk distanse og forbrukerevaluering på Internett. Psykologisk distanse forklares ved at opplevd subjektiv avstand til en situasjon, hendelse eller et objekt påvirker hvordan ... -
Psykologiske motiver for elektronisk vareprat
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Stadig flere søker gjennom internett før de kjøper et produkt eller de ønsker andres erfaringer om en tjeneste de vurderer å bruke. Forum, blogger eller andre lignende nettsider kan være plattformer man bruker for å finne ... -
Reisemotivasjon i Norge
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for ... -
Reisemotiver og opplevelser innen vinturisme
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet vinturisme og hva som driver norske turister til å reise på vinturer. Dette fenomenet er blitt forsket på en del internasjonalt, men svært lite i norsk sammenheng. Formålet ... -
Reklame på blogg – hva fungerer og hvorfor?
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ulik bloggreklame kan påvirke forbrukerens holdning til produktet. Oppgaven består av to studier, hvor vi i det første studiet skiller mellom to ulike former for bloggreklame: sponset ... -
Reklamens effekt - En balanse mellom følelser og påvirkning.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å besvare problemstillingen; ” I hvilken grad påvirker de følelsesmessige appellene glede, sinne og redsel effekten av reklamebudskapet, og i hvilken grad modereres dette av tilstedeværelsen ... -
Relasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonen
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Formålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til bedriften. Grunnen til at vi syns dette ... -
Relasjonen mellom kunde og leverandør: Viktige faktorer for tilblivelse, utvikling og tilknytning i relasjonen
(Master thesis, 2015-11-23)Formålet med denne masteravhandlingen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av kundeforhold i konsulentbransjen. Med særlig fokus på hvordan en relasjon mellom kunde og tilbyder av tillitstjenester oppstår, hvordan ... -
Relasjoner, gaver og innkjøp i norsk klesbransje
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Renewable Energy Corporation ASA – Strategiske muligheter for å forsterke konkurranseevnen internasjonalt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Reservnor: Et instrument for måling av servicekvalitet i den norske eiendomsmeglerbransjen.
(Master thesis, 2014-10-01) -
Respons på negativ kundeanmeldelse på Facebook - Hvordan påvirker det forbrukerens kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)På grunn av sosiale mediers raske utvikling, har bedrifter mistet mye av kontrollen på hvilken informasjon som deles, og hvordan og hvem som mottar og tolker denne. For å være tilstede der forbrukerne er, bør derfor ... -
Restaurant Revenue Management – en oppskrift på lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Restaurantbransjen i Oslo er preget av høy konkurranse om attraktive priser og markedsandeler. For å kunne drive mer lønnsomt finnes det en rekke strategier som kan iverksettes for å øke omsetningen. På bakgrunn av dette ... -
Resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier: norske konsulenters perspektiv
(Bachelor thesis, 2014-03-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg resultatmåling av markedskommunikasjon på sosiale medier. Ut i fra egne erfaringer og det inntrykket vi har fått av teorien, viser det seg at det finnes lite kunnskap om hvordan ... -
Revenue management - En oppgave om optimale kompetansekrav for en resepsjonist
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Med denne oppgaven har vi som forskere hatt som mål å belyse hvorfor det er viktig at resepsjonen på et hotell har nødvendig fagkunnskap om Revenue Management. Vi mener det er holdepunkter for å si at dette er essensielt ... -
Revenue management i alpinbransjen: - Hvordan påvirker dynamisk verdibaserte priser kapasitetsutnyttelsen?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)I denne oppgaven har vi valgt å studere fenomenet revenue management i alpinbransjen. Vi har innhentet informasjon fra informanter med bakgrunn i arbeid med revenue management, samt informanter med bakgrunn i alpinbransjen. ...