Studentarbeider fra Institutt for markedsføring: Nye registreringer
Viser treff 81-100 av 626
-
Hvorfor kjøper du ikke brukte klær? En studie om hvordan forbrukernes atferdsintensjon til brukte klær kan styrkes
(Master thesis, 2019)Overforbruk er en utfordring, og særlig da den ekspansive økningen i mengden klær forbrukere eier. Å redusere forbruket er et sentralt utgangspunkt for en mer bærekraftig livsstil. Bekymring for miljøet og interesse for ... -
Bør bedrifter alltid fortelle om sitt samfunnsansvar? En studie om effekten av CSR på oppfattet pris og kvalitet
(Master thesis, 2019)Vår masteroppgave tar for seg sammenhengen mellom det å kommunisere CSR (bedrifters samfunnsansvar) og forbrukeres oppfattelse av pris og kvalitet. Mer konkret har vi først undersøkt hvordan CSR påvirker forbrukerens ... -
Semiotisk analyse av United Colors of Benetton : En kvalitativ studie om Benetton’s bruk av tegn og provokasjon i merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan provokasjon og semiotikk bidrar både positivt og negativt til å skape kjennskap til merkevaren Benetton. Vi ønsket å utforske dette nærmere på bakgrunn av at klesmerket har ... -
Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z?
(Bachelor thesis, 2019)Generasjon Z er den første generasjonen som vokser opp som digital natives . De er svært selektive når det gjelder hva de vier oppmerksomheten sin til, noe som byr på utfordringer for oss markedsførere. Eksisterende ... -
Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig ... -
Merkevarebygging i et kulturelt perspektiv - “Hva kan nyetablerte norske bedrifter gjøre for å skape en merkevare i et kulturelt perspektiv?”
(Bachelor thesis, 2019)Hvordan kan kultur brukes som et virkemiddel for en sterkere merkevare? Merkevarebygging er i et kulturelt perspektiv et aspekt som er lite forsket på, særlig i norsk sammenheng. Etter et dypdykk i det teoretiske rammeverket ... -
Vy eller fy? : Har alder hos befolkningen en effekt på merkeverdien når en statlig organisasjon endrer navn?
(Bachelor thesis, 2019)Vår bacheloroppgave omhandler hvordan folk i forskjellige målgrupper oppfatter navneendringer. Dette vil vi belyse ved hjelp av merkekjennskap, merkeholdninger, merkeomdømme og merkeassosiasjoner. Vi har i vår oppgave ... -
Influencer marketing: Er popularitet viktigere enn troverdighet?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for influencer marketing på Instagram, samt hvilke faktorer som ligger bak påvirkningskraften det har på forbrukerne i denne kanalen. Oppgaven handler om og fokuserer ... -
Humanitære organisasjoner og skreddersydd annonsering
(Bachelor thesis, 2019)Vi ønsker med denne oppgaven å undersøke muligheten rundt bruken av skreddersydd annonsering for humanitære organisasjoner. Da to av oss har jobberfaring fra humanitære organisasjoner var dette et naturlig tema å ta et ... -
Forbrukerens rasjonaliseringsstrategier : En kvalitativ studie av forbrukerens rasjonaliseringsstrategier etter kjøp fra merkevarer som har utført uetiske handlinger
(Bachelor thesis, 2019)I denne besvarelsen ønsket vi en bedre forståelse av hvordan forbrukere rasjonaliserer når de kjøper produkter fra merkevarer som har opptrådt uetisk. Uetiske handlinger begått av bedrifter er en definisjon av merkekriser ... -
Hva påvirker selgers prestasjoner?
(Bachelor thesis, 2019)I vår undersøkelse har vi forsket på hvilke faktorer som påvirker en selgers prestasjoner i Orkla House Care, som er ledende leverandør av kjente merkevarer til faghandelen. Modellens hovedpunkter støttes av flere ... -
Augmented Reality (AR) - en transformerende innovasjon for netthandel i fashion industrien?
(Bachelor thesis, 2019)Netthandel har hatt en stor påvirkning i fashion industrien. Konkurransesituasjonen er intens mellom de aktørene som befinner seg i denne kanalen. For å få suksess i en slik kanal, er det essensielt å skille seg ut, og ... -
Påvirkningskraften til en influencers egenskaper og samsvar mellom influencer og produkt på forbrukerrespons
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i den stadig økende bruken av og viktigheten influencere og influencer marketing har fått. Vi ønsket å studere i hvilken grad gitte egenskaper med utgangspunkt i et gitt produkt ... -
Er det en sammenheng mellom formen for søkeresultat (organisk eller betalt treff) og klikkatferden til forbrukeren på søkemotoren Google?
(Bachelor thesis, 2019)I denne studien har vi undersøkt om formen for søkeresultat påvirker forbrukerens klikkatferd. Oppgaven er blant annet basert på teori om søkemotormarkedsføring (SEM) og Persuasion Knowledge. Problemstillingen for oppgaven ... -
Var det ikke mitt fjell likevel?
(Bachelor thesis, 2019)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke “hvordan kan det skje et stedstap som emosjonell konsekvens av økt turisme, for lokalbefolkningen i Flakstad kommune?”. Vi har undersøkt stedsidentiteten til våre informanter (og ... -
Merkevarelojalitet som produkt av sosiale nettverk
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan kan sosiale nettverk og asymmetrisk motivasjon brukes til å bygge sterke, kulturelle merkevarer?». Som et teoretisk bakteppe har jeg benyttet litteratur fra primært Douglas ... -
Virtuelle Influensere: En Ny Form for Merkevarestrategi
(Bachelor thesis, 2019)Problemstillingen i vår bacheloroppgave er hvordan virtuelle influensere kan brukes i merkevarestrategi, slik som menneskelige influensere blir brukt i dag. Vi har tre underspørsmål som skal hjelpe oss med å svare på ... -
Bærekraftig markedsføring: HVORDAN OG HVORFOR KUNDER SKAL DELTA I SIRKULÆRE CSR-AKTIVITETER?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven har undersøkt forbrukerresponser og forbrukeratferd til CSR eller Corporate Social Responsibility innen sirkulære tjenester. Denne oppgaven undersøker hvordan samsvar mellom bedriften og CSR-aktiviteter ...