• Merkevaren NRK - Skams påvirkning 

      Karlsen, Ida; Andersen, Tori; Derrick, Sara Bohlin (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      I denne bacheloroppgaven har vi sett på NRK som merkevare for unge, med Skam som case. NRK er Norges største mediebedrift, og som allmennkringkaster jobber de hver dag for å gi et kanaltilbud til hele Norges befolkning. ...
    • Miljølobbyistens valg av strategier for politisk innflytelse 

      Kind, Pia Marlen; Solberg, Rikke; Christophersen, Dina (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Temaet politisk påvirkning, også kalt lobbyisme, er til stadighet fremtredende både i mediene, kommunikasjonsbransjen og i det politiske landskap. Det er delte meninger rundt i hvilken grad strategisk påvirkning er ...
    • Navneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania. 

      Brevik, Stine; Kalland, Natalie (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Vi har i denne oppgaven jobbet med en induktiv tilnærming til det som var en noe uklar problemstilling. Etter hvert som vi har tilegnet oss kunnskap har problemstillingen utviklet seg og blitt mer relevant for hva vi ...
    • Norsk presse og etiske utfordringer – en eksperimentell studie på merking av native advertising 

      Grande, Frida Marie (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Temaet for denne oppgaven er pressens troverdighet og merking av native advertising. Sistnevnte er en relativt ny form for markedsføring norske medier tilbyr på sine flater – en metode som kjennetegnes ved at formatet er ...
    • Nyhetens plass i et digitalt medieunivers: En kvalitativ studie av unge kvinners lave nyhetsforbruk 

      Sandberg, Ane; Ludvigsen, Simen; Mørch, Sarah Emilie (Bachelor thesis, 2017)
      I samtiden preger det digitale og fragmentert medielandskapet nettgenerasjonens preferanser og vaner i hverdagen, også når det kommer til deres konsum av nyheter. Tidligere studier indikerer at spesielt jenter ser ut til ...
    • Oppstartsfadesen - Et casestudie av forutsetninger for prosjektsuksess hos digitalbyrået Apt 

      Hagen, Oda; Kotte-Eriksen, Marianne; Vevle, Andreas Roel (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      Denne bacheloroppgaven er et kvalitativt casestudie, med hensikt å undersøke hvilke forutsetninger som ser ut til å skape prosjektsuksess i digitalbyrået Apt. I vårt arbeid har vi forsøkt å kartlegge suksesskriterier for ...
    • På hvilken måte bør Akvariet i Bergen kommunisere for å fremme sin samfunnsnytte? 

      Wollertsen, Line Louise; Melland, Kristoffer (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      På bakgrunn av en oppfattet endring når det kommer til hold av dyr i fangenskap, og en mulig endret samfunnsoppfatting relatert til dette tema ønsket vi å se nærmere på hvordan dette kan påvirke akvarienæringen. Vi valgte ...
    • På hvilken måte kan klesbutikken REGN, som en liten og nystartet bedrift markedsføre seg for å styrke sin posisjon i Bergen? 

      Haaland, Sonja; Haukedal, Thea; Magnussen, Marie Skjeseth (Bachelor thesis, 2017-10-31)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er markedsføring i små, nystartede bedrifter. Vi ønsket å finne ut hvordan små bedrifter kan bruke markedsføring til å styrke sin posisjon i markedet. Bacheloroppgaven er et resultat av ...
    • Pårørendes kamp 

      Davidsen, Ida Breili; Andersen, Elisabeth (Bachelor thesis, 2021)
      Ifølge Nasjonalforeningen for aldring og helse er det i overkant av 100 000 som lever med demens i Norge, og minst 2000 av dem er under 65 år. Denne gruppen skiller seg fra de eldre på mange områder. Mange er spreke, har ...
    • Personifisert politisk kommunikasjon 

      Eikeland, Maria Tjøm; Torgerhagen, Synne (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      I denne oppgaven har vi tatt for oss utviklingen i politisk kommunikasjon, som har ført til at politikken har blitt mer personifisert. Det har blitt et større fokus på person enn parti, og vi finner mer kjendiseri enn ...
    • Personlig merkevarebygging for jobbsøkere fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon 

      Lande, Fredrik; Froknestad, Ellen; Jørgensen, Melanie Bjørngård; Kalfoss, William (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke i hvilken grad en nyutdannet fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon kan benytte prinsippene bak merkevarebygging, til å gjøre seg attraktiv som kreatør-trainee for ...
    • Politisk kommunikasjon på sosiale medier – Mer brød og sirkus til folket?: Hva kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre (Ap) og Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på Facebook? 

      Tveit, Connie; Orring, Celine Alette; Gransjøen, Nikolai (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven handler om politisk kommunikasjon på sosiale medier. Mer spesifikt er formålet med oppgaven å undersøke hva som kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum på Facebook. Disse ...
    • Politisk merkevare – en studie av Arbeiderpartiets velgere gjennom brand concept maps. 

      Høyer, Annveig; Hoff, Kristoffer; Liland, Anders (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      I denne oppgaven har vi undersøkt kjernevelgere og vippevelger i lys av Arbeiderpartiet. Formålet med studien er å avdekke hvilke assosiasjoner utvalgene har til Arbeiderpartiet som en merkevare, og om assosiasjonene kan ...
    • Populisme: Teknikk for klikk? 

      Østensen, Kirstine Remmem; Kristiansen, Matias Fosso; Gløersen, Peter (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ...
    • POSISJONERING AV EASY MANAGEMENT PÅ BEDRIFTSMARKEDET 

      Borge, Martine; Sand, Camilla (Bachelor thesis, 2015-09-30)
      Målet med studiet bak oppgaven var å kartlegge hvordan den nyetablerte tjenesten Easy Management på en mest hensiktsmessig måte kan posisjonere seg mot bedriftsmarkedet. På bakgrunn av dette valgte vi å se nærmere på ulike ...
    • Positiv påvirkning : Hvordan kan klesindustrien gjennom digital markedskommunikasjon bidra til å gi unge mennesker et bedre selvbilde? 

      Løvold, Lisa; Kandal, Hege Katrin (Bachelor thesis, 2019)
      Ideen for dette prosjektet kom i fjor høst etter Medietilsynet la frem en skisse med etiske retningslinjer mot kroppspress i sosiale medier. Temaet er derfor den digitale markedskommunikasjonen påvirkning på eget selvbilde. ...
    • Reis deg selv spennende – backpackerens selvforståelse og posisjonering i relasjon til andre reisende 

      Bergum, Martin; Rudberg, Marte; Jensen, Pernille Olestad (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Denne oppgaven er en abduktiv, sosialantropologisk studie hvor vi har hatt til hensikt å studere backpackerens selvforståelse og posisjonering i et relasjonelt perspektiv. I arbeidet med dette har vi forsøkt å avdekke ...
    • Seks fot foran – Hvordan bør morgendagens gravferdstjenester utformes og kommuniseres? 

      Fossmo, Sindre; Nordmarken, Mari Elvine Svebak; Christophersen, Anine Kolstad (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne studien har som hensikt å granske gravferdsbransjen fra et kommunikasjonsperspektiv. I vårt arbeid har vi forsøkt å avdekke etterspørsel og behov i henhold til gravferd, for deretter å analysere dette, og utvikle ...
    • Siste sesong av skam: Hva nå? 

      Hveding, Emilie; Fadum, Lasse th.; Solberg, Ragnhild (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ...
    • Skap tillit i en kunstig verden 

      Aarthun Engh, Dina; Ramberg, Marie (Bachelor thesis, 2020-06)
      Vi har i denne oppgaven hatt til hensikt å komme frem til hvilke holdninger forbrukere har til bedrifter sin bruk av kunstig intelligens og personlig data. Dette var for å kunne hjelpe bedrifter å styrke relasjonen til ...