Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 449-468 av 1154
-
Hvilken påvirkning har kvinners eggløsning på forholdet mellom skjønnhetsideal i markedskommunikasjon og holdninger/kjøpsintensjon til slankeprodukter?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Denne studien kan bidra til å øke forståelsen for kvinnelig forbrukeratferd, og resultatene har potensialet til å gi et markedskommunikativt skift. Med det menes at dersom eggløsningsfasen har en direkte påvirkning på ... -
HVILKEN PLATTFORM HAR STØRST PÅVIRKNINGSKRAFT – BLOGG ELLER NETTMAGASIN?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om hvorvidt produktomtaler på blogger genererer høyere merkeholdninger og kjøpsintensjon, til sammenligning med produktomtaler i digitale magasiner. Dette begrunnes med den antatte effekten ... -
Hvilken rolle spiller hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk. Etter en omfattende gjennomgang av eksisterende teori rundt kundereisen fikk vi et inntrykk av at det er et gap i forskningen knyttet ... -
«Hvilket verktøy kan ledere bruke for å motivere sine ansatte i en endringsprosess?»
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hensikten med denne bacheloroppgaven er å undersøke hvilke verktøy en leder kan bruke for å motivere sine ansatte. Vi valgte følgende problemstilling for å dekke ønsket fagområdet: “Hvilke verktøy kan ledere bruke for å ... -
Hvor ble det av læreren min? En kvalitativ oppgave om hvorfor grunnskolelærere slutter til fordel for andre yrker
(Bachelor thesis, 2020-05-31)Denne bacheloroppgaven tar for seg hvorfor grunnskolelærere velger å forlate læreryrket til fordel for andre yrker. Utgangspunktet for oppgaven er rapporter, tall og undersøkelser på turnover i sammenheng med teori omkring ... -
Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne ... -
Hvordan ansette rett person i riktig stilling ved bruk av ekstern rekruttering?
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgaven vår tar for seg jobbanalysen og ulike seleksjonsmetoder knyttet til rekrutteringsprosessen. Bakgrunnen for oppgaven er basert på vår nysgjerrighet rundt de eksterne rekruttererne, og hvordan de rekrutterer ... -
"Hvordan blir ansatte påvirket av organisasjonsendringer, og hvordan kan en endringsleder bruke kommunikasjon som verktøy for å gjennomføre en endringsprosess på best mulig måte?"
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for valg av tema til dette prosjektet begrunnes i at jeg alltid har hatt en interesse for ledelse og hvordan det fungerer i praksis. Jeg vil også finne ut av hvordan og hvorfor organisasjonsendringer skjer, og ... -
Hvordan bygge merkevarer gjennom sosiale medier
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan bygge tillit ved hjelp av kommunikasjon?
(Bachelor thesis, 2015-10-22)I denne oppgaven ønsker vi å besvare problemstillingen “Hvordan kan ledere i RailCombi bygge tillit ved å bedre kommunikasjonen”. Oppgaven ser på hvordan ulike verktøy kan bidra til økt tillit, ved hjelp av faktorene; ... -
Hvordan bør Cafe Christiania posisjonere seg i dagens marked i Oslo?
(Bachelor thesis, 2013-12-17) -
Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig ... -
Hvordan bør kjedeuavhengige hoteller i Norge forholde seg til OTA-ene?
(Bachelor thesis, 2017) -
Hvordan er Qomo posisjonert på markedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Merkevarebygging, markedsføring og varehandel, er sentrale fagområder for denne oppgaven. Med problemstillingen “Hvordan er Qomo posisjonert på det norske markedet?” beror temaet i oppgaven hovedsaklig på posisjonering, ... -
HVORDAN EVENTS KAN VÆRE ET EGNET PÅVIRKNINGSVERKTØY FOR Å ENDRE HOLDNING OG ATFERD
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Denne oppgaven har tatt for seg strategisk bruk av event, som et egnet påvirkningsverktøy. Hensikten har vært å bedre forståelsen rundt temaet ”strategisk bruk av event”, og hvordan det kan bli brukt til å påvirke deltakere, ... -
Hvordan få MH 68° NORD til å bli et attraktivt sponsorobjekt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan finne den best kvalifiserte kandidaten? En studie om rekruttering i offentlig helsesektor
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med oppgaven er å avdekke hvordan man i rekrutteringsprosessen i offentlig helsesektor kommer frem til kandidaten som best vil passe til en aktuell stilling. Problemstillingen lyder derfor slik: “Hvordan finne ... -
Hvordan forbrukeren påvirkes av CSR
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Corporate Social Responsibility (CSR) har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som nesten har blitt obligatorisk for alle organisasjoner. Fra å være et valgfritt strategisk virkemiddel til å bli en strategi som ... -
Hvordan fremme en positiv utvikling av RevPAC i bilutleiebransjen?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Vi har forsket på en sentral og per dags dato markedsledende aktør i bilutleiebransjen for å finne ut hva som skal til for å fremme en positiv utvikling av RevPAC på sikt. Revenue Management (som iblant vil bli forkortet ... -
Hvordan gjøre bærekraft bærekraftig?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Temaet for denne oppgaven er basert på vår interesse for bærekraftige bedrifter, og hvordan slike bedrifter kan legge til rette for en bærekraftig utvikling i både et norsk og globalt perspektiv. Formålet for dette ...