• Bacheloren er fullført, hva nå? 

      Fossum, Charlotte; Sollund, Sandra; Berger, Tonje (Bachelor thesis, 2016-11-07)
      Vår bacheloroppgave omhandler nyutdannede kvinner og deres første møte med arbeidslivet etter avsluttet utdanning. Vi undersøkte dette fenomenet ved hjelp av problemstillingen: ”Har kjønn og alderssammensetning i bedrifter ...
    • Bacheloroppgave 

      Borgås, Malin N.; Lunder, Astrid Gran; Lier, Eyvind; Støles, Christian Edvard (Bachelor thesis, 2021)
      Temaet vi har valgt for oppgaven omhandler kaffebarmarkedet i Norge med hovedfokus på Oslo. Ideen er basert på vårt inntrykk av at kaffebarmarkedet i Oslo har blitt større og vokst frem som et urbant fenomen. Vi er også ...
    • Bacheloroppgave 

      Sørlie, Marie Mercedes; Kværner, Amalie; Braaten, Cathrine Asp (Bachelor thesis, 2018-09-26)
      Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i problemstillingen; “På hvilken måte benyttes muntlig kommunikasjon som et virkemiddel for å øke motivasjon og mestring blant de ansatte i organisasjonen Plan-B.” . Formålet ...
    • Bacheloroppgaven 

      Lindstad, Christina; Sætre, Sebastian (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Hotellmarkedet preges i dag av sterke etterspørselssvingninger, som videre resulterer i varierende etterspørsel etter arbeidskraft. Dette er spesielt gjeldende sesongbasert hotelldrift ved perifere destinasjoner. ...
    • Backpackere i Norge: En Kartlegging av deres Behov og Motiver 

      Ukjent forfatter (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Backpacking: Motivasjon - Identitet - Refleksjon 

      Helleseth, Elise; Albrigtsen, Line; Aaraas, Therese (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Bak enhver fremragende mann står en kvinne – eller flere kvinner. 

      Larsen, Katrine Bakken; Larsen, Maren (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      Kommunikasjonsbransjen har fått mye blest om dagen, ikke bare i forhold til at de opererer med skjulte lister og lobbyisme, men mye oppmerksomhet har også blitt rettet mot hvem disse i bransjen egentlig er. De bestemmer ...
    • Bakgrunnsmusikkens påvirkning på kvinners kjøpsatferd 

      Høgalmen, Cecilie; Hovland, Ingrid; Høimyr, Monika (Bachelor thesis, 2017)
      I denne bacheloroppgaven ønsket vi å kartlegge hvordan musikk kan påvirke kvinner i en kjøpsprosess. Vi valgte å avgrense til kvinner da forskning viser at kvinner har et annet handlemønster enn menn. Problemstillingen ...
    • BCR3100(mangler tittel. red. merk) 

      Tai, Pui Ling; Undall, Kristine; Thune-Larsen, Ruby Dawes (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Vi har tatt for oss hvordan motivasjonen til ansatte eventuelt kan bli påvirket av å få en ny leder. Vi har tatt for oss fire temaer vi vil undersøke som er relatert til problemstillingen; Motivasjon, lederstil, tilbakemeldinger ...
    • "Be a traveler, not a tourist" - AirBnb’s påvirkning på hotellnæringen 

      Lindqvist, Ida; Smedsland, Lena Gislefoss; Andersson, Nicole (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      I denne oppgaven har vi forsket rundt hvorvidt en relativt ny distribusjonskanal som AirBnb kan komme til å påvirke hotellbransjen. Konsumenter er mer prisbevisste enn før og har større oppfatning om verdi. At hotellene ...
    • Beacon-teknologi - fremtidens kundebehandling eller en trussel for personvernet? 

      Jyrkinen, Anna; Kamås, Kamilla (Bachelor thesis, 2016-11-21)
      Smarttelefoner har blitt en naturlig del av våre liv. Alt man gjør på smarttelefonen, blir lagret som såkalte “big data”. Dette er verdifull informasjon for bedrifter, da de får mer detaljert bilde av hva forbrukere ser, ...
    • Bedriftens verdier – et ledervektøy eller kun fine ord på et papir? 

      Olimb, Julie Evje; Megård, Migle (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      I en verden hvor næringslivet stadig er i endring og bedrifter får mer like konkurranserammer, må den enkelte bedrift finne sitt konkurransefortrinn for å lykkes. Verdier er det grunnleggende i en bedrift og det som kan ...
    • Behovet til investoren ved Equity crowdfunding 

      Abrahamsson, Ine Sofie; Møller, Marthe; Langseth, Lise; Trengereid, Amalie (Bachelor thesis, 2021)
      Markedet for crowdfunding utfordrer den tradisjonelle bankvirksomheten for oppstarts- og små bedrifter. Hvorav bedrifter søker kapital fra enkeltpersoner. Til tross for økt vekst i markedet er det likevel lite forskning ...
    • Bemanningsbransjens rolle i det fremtidige arbeidsmarkedet 

      Haugen, Rebecca Victoria; Haugen, Ines Berget; Gudbrandsen, Even Engkrog (Bachelor thesis, 2016-11-09)
      Hva lurer vi egentlig på, og kan vi faktisk få svar? Dette var spørsmål vi stilte oss selv tidlig i prosessen. Forskere og eksperter fra ulike felt er nå i gang med å predikere på hvilken måte ny teknologi vil transformere ...
    • Bergans og 71 garder nord. Forbrukerenes respons på sponsorsamarbeidet 

      Øyen, Ellen Jeanett; Tverborgvik, Ida; Flo, Kristine Simonsen (Bachelor thesis, 2013-11-27)
    • Beslutningstaking og prosesser i stressede situasjoner 

      Moen, Thor Olav; Korsgård, Vegard; Havreberg, Jon Inge (Bachelor thesis, 2013-12-05)
    • Beste praksis key account management i en profesjonell tjenesteytende virksomhet 

      Vik, Filip (Bachelor thesis, 2017)
      Hensikten med denne oppgaven var å få innsikt og forståelse for hvordan et stort internasjonalt konsulentselskap utøver beste praksis key account management (KAM), og hvordan forholdet forløper seg mellom selskapets ...
    • Better together? How evolution of co-branding alliance affects performance 

      Nygaard, Arne; Dahlstrom, Robert (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      This study underscores the need to examine alliances via time series. Research that attempts to generalise from data collected at a single point in time is unlikely to be able to capture the dynamics associated with the ...
    • Between anger and love: A multi-level study on the impact of policy issues on user reactions in national election campaigns on Facebook in Germany, Hungary, and Norway 

      Tønnesen, Hedvig; Bene, Márton; Haßler, Jörg; Larsson, Anders Olof; Magin, Melanie; Skogerbø, Eli; Wurst, Anna-Katharina (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Eliciting user reactions is an important tactic for political actors using social media like Facebook to seek attention for campaign messages on policy issues. Still, little is known about policy issues’ effect on user ...
    • Betydningen av unike hotellkonsepter 

      Wessel, Julia; Skaanes, Kristin; Bølgen, Anna; Vestby, Anne Cathrine (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvilken betydning unikhet i hotellkonsept vil ha for betalingsviljen i ferie- og fritidsmarkedet. Hotellmarkedet har i senere tid endret seg fra det å være et sted å sove, til å ...