• H&M Conscious: Har forbrukeres holdninger til merkevaren endret seg etter de lanserte mer bærekraftig mote? 

      Dons, Siri; Rasmussen, Karoline (Bachelor thesis, 2020-06-01)
      Miljø og bærekraft utfordrer alle samfunnssektorer, ikke minst klesindustriens fast fashionkonsepter som baserer seg på bruk-og-kast og produksjon i lavkostland. Kleskjeden H&M er en av aktørene som imøtekommer forventningene ...
    • H&Ms klesinnsamling; Kartlegging av kjennskap og utvikling av tiltak for økt kundeengasjement 

      Wold, Henriette; Willumstad, Marte (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Hennes&Mauritz Norge (H&M). H&M er en svensk bedrift med klesbutikker verden over og er markedsledende innen klesbransjen i Norge. H&M har stort fokus på sitt ...
    • Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon 

      Johannesen, Anja Aasegg; Sørflaten, Marthe Margrete (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ...
    • Håndtering av merkekriser 

      Røberg, Tom Erik; Ødegård, Vegard (Bachelor thesis, 2012-01-27)
    • Håndtering av mostand mot endring 

      Cronsteen, Mathias; Dunne, Lukas Angelo (Master thesis, 2022)
      Endringsledelse har de siste årene skapt mye engasjement. Det kommer som følge av digitalisering og økt endringstakt i organisasjoner. En reaksjon på de hyppige endringene organisasjoner er nødt til å gjennomgå, er motstand. ...
    • Håndtverket øl - Et kvalitativt studie på merkevarebygging av håndtverksøl i Norge 

      Jakobsen, Marthe; Pedersen, Simen (Bachelor thesis, 2015-09-30)
      Denne oppgaven baserer seg på det norske ølmarkedet og hvordan de driver sin merkevarebygging i forhold til forbudet mot alkoholreklame. Ved å se på markedet for håndtverksøl har vi rettet oss inn mot en smalere del av ...
    • Helårsturisme på vinterdestinasjoner 

      Larsen, Anette; Larsen, Kristin (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Helter, idoler og idioter. Hvordan påvirker indre motivasjon prestasjoner blant lærere? 

      Brestrup, Christian fredrik; Kvalø Engelund, Kyrre; Dunne, Lukas Angelo (Bachelor thesis, 2020)
      Det hersker liten tvil om at lærere har en viktig posisjon i arbeidslivet. De skal bidra til at barn og unge gjennomfører grunnskole – i tillegg gjør de en innsats for å forme generasjon på generasjon, slik at de kan bli ...
    • “Her er kontoret. Du vet hva du skal gjøre.” : En studie av mellomlederes lederskifter 

      Sando, Tuva Frølich; Agerbo, Ane Tenvik (Master thesis, 2019)
      Mellomledere har en krevende hverdag og sitter strategisk plassert som knutepunkter mellom operativt og strategisk nivå i organisasjoner og er sentrale for å iverksette strategier. De føler seg ofte ensomme og møter mange ...
    • Hjelpemidlene som kan utvikle en turistdestinasjon 

      Kildal, Martin; Mehammer, Helge (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven har vi sett på hvordan en destinasjon skal kunne klare å utvikle seg fra et sted med store sesongvariasjoner til å komme nærmere helårsturisme. Bakgrunnen for oppgaven har vært å skape en forståelse ...
    • Hjemmekontor - den nye normalen 

      Kronstad, Karine; Kvitberg, Emilie; Bjørgengen, Mariann (Bachelor thesis, 2021)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er et ønske om å få en bedre forståelse av hvordan den indre motivasjonen påvirkes når kontoret blir flyttet til de private hjemmene. Dette er et svært dagsaktuelt tema, spesielt med tanke på ...
    • HMS ved risikofylt produksjonsarbeid 

      Randen, Linda Margrethe (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Mitt mål med denne forskningen var å få innsikt i om HMS-utfordringer i en bedrift med høy grad av helserisiko har innvirkning på de ansattes psykososiale miljø, i den grad at det gjør dem urolige for egen helse og begrenser ...
    • Holdning og atferd mot delfiner i fangenskap 

      Strand, Kristine; Follo, Gro Karina Stoa (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Formålet var å finne ut om det er en sammenheng mellom holdning og atferd blant generasjon Y og Z. Dette for å få en indikasjon på unge voksnes grad av positiv eller negativ holdning til delfiner i fangenskap. Interessen ...
    • Holdninger til bruk av stealth marketing 

      Garthus, Ingunn; Haugen, Jeanette (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Skjult markedsføring er en svært utbredt markedsføringsstrategi, men typen stealth marketing er nokså ukjent for de fleste forbrukere. Vi har i vår bacheloroppgave valgt å skrive om hvilken effekt bruken av stealth ...
    • Holdninger til omdømme. 

      Castilla, Andreas; Gløersen, Jørgen; Øgård, Morten Jørgensen (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Bakgrunn Denne oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgaves tid og størrelse, og det er derfor blitt foretatt flere avgrensninger. Avgrensningene har blitt tatt på bakgrunn av en omdømmeanalyse som er ...
    • Holdninger til produktplassering 

      Altenborn, Vegard; Boberg, Aleksander (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      I denne bachelor-oppgaven har vi tatt for oss temaet produktplassering. Vi har med denne oppgaven valgt å skrive om produktplassering og holdninger, med den hensikt å kunne forske oss frem til en dypere forståelse og ...
    • HOLDNINGER TIL REVERSERT PRODUKTPLASSERING 

      Nordby, Sindre Pernell; Strøm, Malene; Elverum, Ingvild Stensrud (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Fenomenet reversert produktplassering er ukjent for veldig mange, og er en utbredelse av markedsføringsformen produktplassering. Denne nye metoden omhandler å skape fiktive merkevarer i den virkelige verden. Oppgavens ...
    • Holdningsvariasjoner blant studenter til personlig merkevarebygging i sosiale medier 

      Kveim, Mia; Jensen, Helene (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for personlig merkevarebygging, og påstander om at kjønnene opererer på forskjellige måter i sosiale medier. Vi ønsket derfor å undersøke om det er holdningsforskjeller ...
    • How can Norwegians successfully do negotiations i China and/or Singapore? 

      Aakesen, Helle; Hauge, Caroline (Bachelor thesis, 2013-12-09)