Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 370-389 av 1149
-
How police leaders learn to lead
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
How to promote citizens' brain health? Insights from the Global Brain Health Survey on citizens' perceptions of brain health interventions
(Research report, 2021)Brain health is about your mental well-being and the ability to remember, learn, plan and concentrate. The report is based on answers from 27,590 respondents from 81 countries who took part in the Global Brain Health Survey, ... -
How trust was maintained in Scandinavia through the first crisis of modernity
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
HR Analytics: sikre kvalitet gjennom kvantitet
(Bachelor thesis, 2019)Samfunnet utvikles i en enorm hastighet, hvor organisasjoner må være tilpasningsdyktige for å ha mulighet til å henge med. Vi lever i en verden som blir mer datadrevet og som styres av teknologiske fremskritt, hvor mange ... -
HR business-partner, gjennom strategi, digitalisering og mulighetsrealisering
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven var å se på hvordan HR kan oppnå status som troverdig business-partner, ved å arbeide med strategi og digitalisering. I arbeidet med oppgaven har jeg tatt utgangspunkt i teori, av eldre og nyere dato. ... -
HR FRA ET ØKONOMISK PERSPEKTIV - Hvordan kan HR vise til resultat på bunnlinjen?
(Bachelor thesis, 2015-10-21)Denne bacheloroppgaven omhandler Gjensidige Forsikrings ASA, tema er HR-strategi og hvordan vi kan optimalisere denne gjennom å benytte analyse i utvikling av HR-tiltak. Mer spesifikt ønsket vi å se på: «Hvordan kan HR ... -
HR som en strategisk partner: Hvordan arbeider HR-avdelinger for å være en relevant deltaker i ledergruppen?
(Bachelor thesis, 2017)Som avslutning på tre års studier ved Høyskolen Kristiania med studieretning HR og personalledelse har vi valgt å fordype oss i temaet strategisk HR. Oppgavens problemstilling “Hvordan arbeider HR-avdelinger for å være ... -
HR-chatbot - en ny digital assistent
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Denne bacheloroppgaven handler om HR-avdelingens nye digitale assistent: «HR-chatbot». Formålet med studien er å undersøke hvordan HR-ansatte opplever en arbeidshverdag som i dag preges av robotisering, digitalisering ... -
HR-lederes involvering og innflytelse som strategiske støttespillere til toppledelsen under Covid-19
(Bachelor thesis, 2020)Temaet vi har valg er strategisk HR i krisetid, med problemstillingen: “Hvilken involvering og innflytelse har HR-ledere som strategisk støttespiller til toppledelsen i krisehåndteringsplanleggingen under Covid-19 ... -
HRM-praksiser i TV-produksjon
(Chapter, 2023)The research on and practice of human resource management (HRM) typically are related to standard employment relationships and the HRM triad of line managers, employees and a HRM department. In this chapter we describe and ... -
Humanitære organisasjoner og skreddersydd annonsering
(Bachelor thesis, 2019)Vi ønsker med denne oppgaven å undersøke muligheten rundt bruken av skreddersydd annonsering for humanitære organisasjoner. Da to av oss har jobberfaring fra humanitære organisasjoner var dette et naturlig tema å ta et ... -
Humor i reklame - Er du overbevist?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvilke faktorer som spiller inn på forholdet mellom humor og vareprat. Den går dypere inn på effekter som kommer av humor, da spesielt distraksjonseffekten som en hovedfaktor. Vi ... -
Humor i reklame og risikovillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Humor er et virkemiddel som brukes mye i reklame, og effektene av dens bruk er delvis kartlagte. Det er først og fremst det affektive som påvirkes av humoren, videre er det rapportert om mindre sterke effekter, både i ... -
HUMOR x MERKEKONSEPT: En studie om effekten av humor i reklame på symbolske og funksjonelle merkekonsepter, og hvilken effekt denne interaksjonen har på høyinvolveringsprodukter
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan humor i reklame for høyinvolveringsprodukter påvirker forbrukernes holdning til annonsen og holdning til merket, samt hvordan denne effekten påvirkes av forskjellige merkekonsepter ... -
HUR KAN REVENUE MANAGEMENT ANVÄNDAS I RESTAURANGBRANSCHEN
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denna uppsats har vi valt att studera hur restaurangbranschen kan använda sig av Revenue Management-metoder och verktyg. För att inhämta data så har vi genom kvalitativ metod genomfört semistrukturerade intervjuer där ... -
Hurra for sosiale medier i rekruttering! Eller...?
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Denne bacheloroppgaven besvarer hvordan seks researchere bruker sosiale medier og effektene ved å implementere bruk av sosiale medier i rekrutteringsprosessen. Målet med oppgaven er å belyse hvilke negative effekter som ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva driver oss til luksuskonsum?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne avhandlingen er vår felles interesse for mote og klær. Det som til sist vekket vår nysgjerrighet til å gå temaet nærmere i sømmene, var en artikkel publisert i D2 høsten 2014. Denne artikkelen tok for ... -
Hva er aktørenes handlingsbetingelser i det norske dagligvaremarkedet, og hvilke strategier kan nye aktører velge for å lykkes med sin etablering?
(Master thesis, 2014-10-01)Det norske dagligvaremarkedet er preget av sterk maktkonsentrasjon. Gjennom flere tiår har det skjedd en maktforskyvning i det norske dagligvaremarkedet som har resultert i at fire kjeder styrer leverandørers tilgang til ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ...