• Grønn innflytelse. Bedrifters valg av hotelltjenester 

      Uttisrud, Niklas; From, From; Fehn Olsen, Sander (Bachelor thesis, 2020)
      Bedrifter i dag kjenner stadig mer på presset av å drive mer miljøvennlig. Dette kan føre til nye muligheter for hoteller å drive grønt. Denne oppgaven tar for seg bedrifters kjøpsprosess når de skal velge hotell og ...
    • Humor i reklame - Er du overbevist? 

      Nilsen, Emma; Merg, Andrea Emilie; Myksvoll, Rachel Follesøy (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvilke faktorer som spiller inn på forholdet mellom humor og vareprat. Den går dypere inn på effekter som kommer av humor, da spesielt distraksjonseffekten som en hovedfaktor. Vi ...
    • Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke? 

      Myhre, Thea Thoresen; Pedersen, Mari; Rosenlund, Stefania (Bachelor thesis, 2013-12-11)
      Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ...
    • Hvilke verdier burde Norge satse på for å bli en sterk merkevare i Kina? 

      Backe, Ida Christine; Lilleby, Caroline Syversen; Engsmyr, Ida Christine (Bachelor thesis, 2012-01-23)
    • Hvilken påvirkning har kvinners eggløsning på forholdet mellom skjønnhetsideal i markedskommunikasjon og holdninger/kjøpsintensjon til slankeprodukter? 

      Nakkeid, Merete (Bachelor thesis, 2013-12-17)
      Denne studien kan bidra til å øke forståelsen for kvinnelig forbrukeratferd, og resultatene har potensialet til å gi et markedskommunikativt skift. Med det menes at dersom eggløsningsfasen har en direkte påvirkning på ...
    • Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal? 

      Arneberg, Emilie; Dahlen, Silje (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne ...
    • Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer. 

      Haga, Line Marie; Ugelvik, Andrea Margrethe Henriksen; Kalvik, Lasse (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Denne oppgaven omhandler tema sponsing. Med problemstillingen: “Hvordan lykkes som sponsor av kultur- og sportsarrangementer? “For at vi skulle få det fokuset vi ønsket under oppgaven, så valgte vi å ta i bruk noen undertema: ...
    • Hvordan påvirkes kundens lojalitet ved bruk av cult branding? 

      Christensen, Beate; Lian, Ina; Haga, Jeanine (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • En introduksjon til metodene bloggere bruker for å promotere produkter, og hvordan dette kan påvirke deres lesere. 

      Karlsen, Madeleine; Thoresen, Sylvia Therese; Olsen, Kine Mari (Bachelor thesis, 2013-12-05)
      I denne oppgaven skulle vi se på hvordan forbrukere blir påvirket av eksponering av en produktomtale via sosiale medier, nærmere bestemt blogg. Vi ønsket å få en forståelse av hvordan blogginnlegg er utformet på en ...
    • Key Account Management i Atea 

      Strand, Christian; Westby, Henrik; Sandli, Jonas (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      I første del av oppgaven blir problemstillingen for oppgaven presentert og det blir gjort rede for teoretiske prinsipper bak ideen om key account management. Videre følger en presentasjon av bedriften Atea, deres markedsområder ...
    • Kraften bak viljestyrke - Mobilisering av viljestyrke for å ta lederskap 

      Haugen, Camilla; Ledsaak, Tina; Gjestad, Rikke Carlsen (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Dagens samfunn er i stadig utvikling og globaliseringen fører til et tøffere marked for selskapene. Dette fører til at lederyrket blir svært krevende, og spriket mellom gode og dårlige ledere blir mer synlig. Hva er det ...
    • Kreativitet gjennom de siste 50 årene 

      Løvseth, Marthe; Lien, Elin Madelene; Lindberg, Sophie (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Bacheloroppgaven du nå har foran deg handler om kreativitet, mer spesifikt om kreativitet gjennom de siste 50 årene. Vi synes det er spennende å undersøke hva som ligger til grunn for dette temaet og dets betydning for ...
    • Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge. 

      Malmli, Patrick; Kleven, Line Svea; Murberg, Marthe (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ...
    • Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi. 

      Husby, Madeleine; Fylling, Katrine (Master thesis, 2014-10-01)
      Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ...
    • Kvikk Lunsj- nordmenns turkamerat i 75 år 

      Svendsen, Maja Krogh; Stegerød, Jonas Fritzvold (Bachelor thesis, 2014-01-06)
    • Kvinnelige studenters snusvaner 

      Mæland, Elise; Njølstad, Johanne; Rennesand, Mette Klessen (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Bakgrunn Oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgave i forhold til tid og størrelse, og det er derfor foretatt flere avgrensninger. Slike avgrensninger er tatt på bakgrunn av en kvantitativ undersøkelse ...
    • Kvinner, vin og nytelse 

      Bergershagen, Julie; Bjørgum, Ida; Bakken, Susanna (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i et nokså tabubelagt tema som har vakt oppmerksomhet i media de siste årene, nemlig vin. Denne leskedrikken har lenge eksistert i norske hjem, og har for mange en sentral rolle i ...
    • Ledere og sosiale medier 

      Tønnessen, Cathrine; Esp, Tonje Beate; Egenæs, Nora Wisløff (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er interesse og nysgjerrighet rundt hvordan ledere bruker sosiale medier, hvorfor noen lykkes og andre ikke. Vi ønsker å avdekke hva ledere mener skal til for og lykkes i sin bruk av sosiale ...
    • En markedsanalytisk oppgave om den norske bakeribransjen 

      Hestbråten, Marius; Jensen, Nikolai; Ellefsrød, Jørgen (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Sammendrag Med denne oppgaven ønsker vi å undersøke forbrukerens oppfatning av den norske bakeribransjen og hvordan de forskjellige merkene er posisjonert. United Bakeries er et forholdsvis nytt bakeri, men har i de siste ...
    • Mikrobryggerienes kamp mot den industrialiserte ølbransjen: En analyse av ølmarkedet i Oslo 

      Malmin, Fredrik; Lindseth, Benjamin; Haugerud, Jonas (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven omhandler det norske ølmarkedet og hvordan mindre bryggerier står ovenfor flere barrierer når det gjelder oppstart, lovverk og konkurrerende aktører. Dette spesielt være seg forbudet mod alkoholreklame, og ...