Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 250-269 av 626
-
Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne ... -
"Hvordan blir ansatte påvirket av organisasjonsendringer, og hvordan kan en endringsleder bruke kommunikasjon som verktøy for å gjennomføre en endringsprosess på best mulig måte?"
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for valg av tema til dette prosjektet begrunnes i at jeg alltid har hatt en interesse for ledelse og hvordan det fungerer i praksis. Jeg vil også finne ut av hvordan og hvorfor organisasjonsendringer skjer, og ... -
Hvordan bygge merkevarer gjennom sosiale medier
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan bør Cafe Christiania posisjonere seg i dagens marked i Oslo?
(Bachelor thesis, 2013-12-17) -
Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig ... -
Hvordan bør kjedeuavhengige hoteller i Norge forholde seg til OTA-ene?
(Bachelor thesis, 2017) -
Hvordan er Qomo posisjonert på markedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Merkevarebygging, markedsføring og varehandel, er sentrale fagområder for denne oppgaven. Med problemstillingen “Hvordan er Qomo posisjonert på det norske markedet?” beror temaet i oppgaven hovedsaklig på posisjonering, ... -
HVORDAN EVENTS KAN VÆRE ET EGNET PÅVIRKNINGSVERKTØY FOR Å ENDRE HOLDNING OG ATFERD
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Denne oppgaven har tatt for seg strategisk bruk av event, som et egnet påvirkningsverktøy. Hensikten har vært å bedre forståelsen rundt temaet ”strategisk bruk av event”, og hvordan det kan bli brukt til å påvirke deltakere, ... -
Hvordan få MH 68° NORD til å bli et attraktivt sponsorobjekt
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan forbrukeren påvirkes av CSR
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Corporate Social Responsibility (CSR) har i løpet av de siste tiårene blitt en strategi som nesten har blitt obligatorisk for alle organisasjoner. Fra å være et valgfritt strategisk virkemiddel til å bli en strategi som ... -
Hvordan fremme en positiv utvikling av RevPAC i bilutleiebransjen?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Vi har forsket på en sentral og per dags dato markedsledende aktør i bilutleiebransjen for å finne ut hva som skal til for å fremme en positiv utvikling av RevPAC på sikt. Revenue Management (som iblant vil bli forkortet ... -
Hvordan har artisten Sigrid og hennes fandom påvirket merkevaren Devold, etter deres samarbeid?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan har merkevaren Devold blitt påvirket av artisten Sigrid sin fandom, etter deres samarbeid». For å besvare den valgte problemstillingen har vi tatt i bruk ... -
Hvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)I denne forskningen har vi undersøkt hvordan influensere har vært med på å påvirke en merkevare, hvor vi har tatt utgangspunkt i den norske gratis-appen Tise. Oppgaven er basert på teori om influensere, markedskommunikasjon, ... -
Hvordan håndtere en merkekrise for å oppnå høyest holdningsverdi hos forbrukerne? : En studie av hvordan forbrukere responderer på ulike merkekriser og responsstrategier
(Master thesis, 2020-05-10)I denne studien tilnærmer vi oss fenomenet merkekriser og responsstrategier. Her skiller vi mellom merkekrisene CSR (corporate social responsibility associations) og ulykker. Hensikten med denne ... -
Hvordan kan bruken av sosiale medier bidra til å pleie og forsterke kunderelasjoner?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Oppgaven har en hovedproblemstilling og tre forskningsspørsmål. De tre forskjellige forskningsspørsmålene, kan anses som tre ulike aspekter av en helhetlig problemstilling. Forskningsspørsmålene vil hjelpe oss å finne ut ... -
“Hvordan kan en bedrift som markedsfører kosmetikk rettet mot kvinnelige studenter mellom 20-25 år, oppnå et mer effektivt samspill i bruk av salgskanalene butikk og internett?”
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Bakgrunnen for vår bacheloroppgave er den øktende interessen ved handel på internett, noe som har resultert i utfordringer for de tradisjonelle butikkene. Flere og flere butikker opplever at de blir et ”utstillingsvindu” ... -
Hvordan kan grossister styrke sin posisjon i markedet gjennom bedriftsrelasjoner?
(Bachelor thesis, 2015-10-14)Bakgrunn for denne bacheloroppgaven er å studere utviklingen av bedriftsrelasjoner for grossistbedrifter som leverer produkter til sport- og fritidsbransjen i det norske markedet. Vår motivasjon for temaet bygger på at ... -
Hvordan kan hotellbransjen anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan hotellbransjen kan anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet. Revenue Management er en forholdsvis ny fagdisiplin i Norge, som går ut på å øke verdi for kunden ... -
Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Sammendrag I denne oppgaven har vi gått ut i fra følgende problemstilling “Hvordan kan ledere anvende motivasjon for å nå mål bedriften setter? ". Formålet med denne oppgaven har vært å se nærmere på lederes muligheter ...