• AKA : En samling av norske cosplayere 

      Alnes, Julie Yksnøy (Bachelor thesis, 2019)
      Cosplay er en populær aktivitet blant unge voksne, som har fått mye oppmerksomhet de siste årene. Cosplay handler om å kle seg ut som fiktive karakterer fra ulike medier, der formålet er å hedre karakteren og den fiktive ...
    • Bacheloroppgave 

      Olsen, Katrine (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      Denne bacheloroppgaven går ut på å løse problemstillingen «Hvordan kan man designe en nettbasert læringsplattform for å hjelpe unge grafisk design studenter (18-30 år) som synes koding er vanskelig, å lære HTML5 og CSS3 ...
    • Dynamiske identiteter: et visuelt eksperiment 

      Løneberg, Madeleine (Bachelor thesis, 2017-09-06)
      I dette research baserte prosjektet, er temaet for oppgaven dynamiske visuelle identiteter. Formålet med prosjektet er å utforske, eksprimentere og avdekke sannheter om dynamiske visuelle identiteter, gjennom å utføre ...
    • En digital førstehjelpstjeneste med mål om å gjøre folk tryggere i nødssituasjoner 

      Elvegaard, Martin (Bachelor thesis, 2020-06)
      Førstehjelp er et tema som alltid vil være aktuelt på en eller annen måte. Derimot har førstehjelp fortsatt ikke tatt steget over på digitale plattformer, som gjør at man er avhengige av regelmessige førstehjelpskurs for ...
    • En redaksjonell historiefortelling : Hvordan gjøre geografi mer spennende for barn? 

      Bjørkli, Vegard (Bachelor thesis, 2020-06)
      Med denne bacheloroppgaven har jeg utforsket ulike designfaglige disipliner som redaksjonelt design, historiefortellende design og interaksjonsdesign. Disse er kombinert for å finne ut hvordan man kan formidle tungt innhold ...
    • En skjønnlitterær barnebok om å være født i feil kropp 

      Hole, Ingrid Christine (Bachelor thesis, 2017-08-31)
    • En visuell identitet for et nytt bærekraftig luksus-klesmerke 

      Voll, Sara (Bachelor thesis, 2019)
      Moteindustrien er den nest mest forurensende etter oljeindustrien. Dette har fører med seg både problemer rundt miljø, etikk og store avfallsmengder. Mange kleskjeder i dag begynner å legge om deres verdier og mål, der ...
    • Et digitalt læringsverktøy som øker barns bevissthet rundt marin forsøpling. 

      Tollefsen, Marlin Vanebo (Bachelor thesis, 2018-09-29)
      Marin forsøpling er et av nåtidens største miljøproblemer. Plast er å se overalt. Også i havet. Jeg ønsket med bacheloroppgaven å utnytte min yrkespraksis, grafisk design, til å gjøre noe med denne samfunnsutfordringen ...
    • Glutenfri pakningsserie for barn og unge 

      Torgersen, Jeanette (Bachelor thesis, 2017-09-06)
      Prosjektets tema er valgt med bakgrunn av en personlig interesse og erfaring angående glutenfrie produkter og forpaknings design. Jeg ønsket å studere hvordan design kan påvirke forbrukeren gjennom visuelle virkemidler og ...
    • Helsespråk til besvær 

      Siljan, Marie Aaltvedt (Bachelor thesis, 2018-09-25)
    • Hva er normkritisk og -kreativ grafisk design, og hvordan kan en bruke strategier herfra for å gjøre temaet kjent for grafisk design-bransjen? 

      Kristiansen, Bendik (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      Denne oppgaven utforsker problemstillingen «Hva er normkritisk og -kreativ grafisk design, og hvordan kan en bruke strategier herfra for å gjøre temaet kjent for grafisk design-bransjen?» Gjennom ulike kapitler som metodebruk, ...
    • Hvordan bruke en familiebedrifts historie i utviklingen av en visuell identitet? 

      Jerijærvi, Brita Andrea (Bachelor thesis, 2020-06)
      Øvre Pasvik Camping ble startet av Edith og Svend Randa, et ektepar som hadde vokst opp i Øvre Pasvik og bygda som holdt til der. Livet i bygda var et enkelt og rolig liv, hvor man levde i pakt med naturen. Man sådde ...
    • Hvordan kan pakningsdesign bidra til økt forståelse for et produkts opphav og kulturelle betydning? 

      Andersen, Markus Opkvitne (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med å sy en pose. Den teoretiske delen du i dette øyeblikk har startet å lese, består av et tilhørende praktisk designprosjekt. Jeg vil i denne delen, gjennom faglige valg basert ...
    • Japansk språklærings-app 

      Ajer, Klara (Bachelor thesis, 2017-09-06)
      På bakgrunn av mangel på gode japanske apper for språk så har jeg i denne oppgaven jobbet med utvikling av en brukervennlig app. Denne skal gi nybegynnere en god innføring i japansk med fokus på motivasjonsfaktorer. Det ...
    • Kan typografi gi en ny mening til en tekst? 

      Medin, Remy André (Bachelor thesis, 2017-09-07)
      Denne oppgaven omhandler mening gjennom typografi. Kan mening lages gjennom kombinasjonen av innhold og visuell fremtreden? Med utgangspunkt i boken Fagre nye verden har jeg brukt en blanding av teori, designresearch og ...
    • Lume 

      Aasheim Skei, Sondre (Bachelor thesis, 2020-06)
      I denne oppgaven løser jeg problemstillingen «Hvordan kan man på best mulig måte samle nordmenn som ønsker å kjøpe og selge klokker trygt på en digital plattform?» med å utvikle og designe applikasjonen Lume. Målet med ...
    • Målselv Mat: Hva skal til for å lykkes med salg av ferskvarer på internett? 

      Bergstad, Runar (Bachelor thesis, 2017-09-08)
      Bakgrunn Til tross for at internetthandel har blitt en naturlig del av hverdagen for folk flest, henger kategorien mat og drikke langt etter. Forskning viser at forbrukerne foretrekker vanlige butikker fremfor netthandling, ...
    • Pakningsdesign for insekter som mat 

      Bredesen, Eline Whist (Bachelor thesis, 2017-09-07)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i insekter som mat, med hensikt å utvikle et appellerende pakningsdesign. På grunn av verdens voksende befolkning vil det ikke ta få år før det tilslutt ikke er nok områder til å avle og ...
    • Pakningsdesign for sukkerfrie bakemikser : Hvordan markedsføre sukkerfrie bakemikser? 

      Santamaria, Celine (Bachelor thesis, 2020-06)
      For mange er det en selvfølge å legge vanlig hvitt sukker i handlekurven, men ingen er klare over hvor mye sukker vi får i oss i løpet av én dag. Mangel på kunnskap og gamle vaner har ført til at vi legger vekk den mørke ...
    • Qing Zoo : The Deck Building Zoo Game 

      Kjenstad, Tomas (Bachelor thesis, 2020-06)
      I denne oppgaven blir det jobbet med å svare på problemstillingen: Hvordan lage et kortspill inspirert av kinesisk kunst og historie? For å svare på problemstillingen var det nødvendig å utforske mange ulike felt. Blant ...