Blar i Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon på utgivelsesdato
Viser treff 61-80 av 96
-
Kommunikasjonsstrategi for SydVest
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept ... -
Hvilken kombinasjon av tekst og bilde er best i Heat Experience sine Facebook-annonser?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)I det vi startet på bacheloroppgaven, hadde en av oss akkurat avsluttet praksisperiode hos oppstartsbedriften, Heat Experience. I denne praksisperioden var det en problemstilling som stadig dukket opp, og det var hvordan ... -
Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ... -
Hvordan kan kunstig intelligens påvirke kreativ innholdsproduksjon? - Et komparativt casestudie basert på struktureringsteori
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hvordan kan kunstig intelligens påvirke kreativ innholdsproduksjon? ... Kunstig intelligens er et fenomen det er forsket relativt lite på i sammenheng. Etter dypdykk i teori kom vi frem til at vi ville gjennomføre et ... -
Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ... -
Massemedienes fremstilling av Influencere - ufortjent kritikk eller selvdyrkelse? En analyse av influencere i norske medier
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Det vi leser om i media ender ofte opp som tema for samtaler i lunsjen, med kolleger og venner, og kanskje som et sikkerhetsnett om vi havner i en situasjon med pinlig stillhet. Imidlertid blir vi utsatt for bevisst og ... -
Medievalgkamp – en kvantitativ studie av mediene under stortingsvalgkampen 2017. Hvilke saker dominerte nyhetsbildet de tre siste ukene av stortingsvalgkampen 2017?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tema for denne oppgaven handler om medienes saksprioriteringer i slutten av stortingsvalgkampen 2017. Tidligere var det vanlig å stemme på parti ut i fra hvilken sosial klasse man tilhørte. I nyere tid er det vanligere ... -
Alt er normalt : Et spill for seksualitetsundervisningen
(Bachelor thesis, 2019)Visste du at 44% er misfornøyd med seksualitetsundervisningen i Norge? Eller at pensum som benyttes i undervisningen i dag underbygger fordommer? For dette prosjektet er det tatt utgangspunkt i den manglende og ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling
(Bachelor thesis, 2019)Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ... -
EAT - en endringsagent i samfunnet? : En casestudie i hvordan EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livstil, i lys av Gunhild Stordalen og Greta Thunberg
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i en interesse for bærekraft og påvirkning, er denne oppgaven en studie i hvordan organisasjonen EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livsstil, og ta rollen som en endringsagent i ... -
Brød og sirkus eller politikk og sak? : En kvantitativ studie av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i valgåret 2017.
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er et resultat av en kvantitativ undersøkelse av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i løpet av valgåret 2017.Formålet med oppgaven erå undersøke hvordan Norges to største partier benytter ... -
De nye samfunnspåvirkerne
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven tar jeg for meg hvordan sosiale medier har gitt mennesker makt til å påvirke samfunnet. Målet med reportasjen er å gi et innblikk i og en forståelse av hvordan sosiale medier kan bidra til samfunnspåvirkning. ... -
Hva kjennetegner en vellykket podcast? : Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i problemstillingen: “Hva kjennetegner en vellykket podcast? Suksessfaktorene bak tre av Norges største podcaster” dreier dette bachelorprosjektet seg om å avdekke årsakene til at lytterne på tvers av ... -
Positiv påvirkning : Hvordan kan klesindustrien gjennom digital markedskommunikasjon bidra til å gi unge mennesker et bedre selvbilde?
(Bachelor thesis, 2019)Ideen for dette prosjektet kom i fjor høst etter Medietilsynet la frem en skisse med etiske retningslinjer mot kroppspress i sosiale medier. Temaet er derfor den digitale markedskommunikasjonen påvirkning på eget selvbilde. ... -
Kraftige rammer: En analyse av interessegruppers tolkningsrammer i ACER-debatten
(Bachelor thesis, 2019)I løpet av tre år som studenter ved bachelorprogrammet PR og samfunnspåvirkning har vi ervervet mye kunnskap om politisk og strategisk kommunikasjon. Deriblant har vi fått kunnskap om hvordan tolkningsrammer (framing) ... -
Krisehåndtering og samfunnsansvar i Hydro: En casestudie av Alunorte-situasjonen
(Bachelor thesis, 2019)I februar 2018 førte et kraftig regnvær til oversvømmelser i området rundt Hydros aluminiumsraffineri Alunorte i Brasil. Det ble stilt spørsmål om Hydros utslipp av ubehandlet vann fra raffineriet forurenset drikkevannet ... -
KONTROLLERT GALSKAP : Hvordan kan Pstereo være top of mind for studenter i et stadig mer mettet festivalmarked i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven vil vi undersøke hvordan musikkfestivalen Pstereo kan være top of mind blant studenter i Trondheim. Dette vil vi gjøre gjennom kvantitativ og kvalitativ datainnsamling, som så skal analyseres, ... -
Kunstig intelligens og omdømmebygging : Hvordan vil økende bruk av chatbots påvirke kunders inntrykk av virksomheten? Et kvalitativt studie av banksektoren.
(Bachelor thesis, 2019)Omdømme og kunstig intelligens er to begreper som har fått økt aktualitet, og som i høy grad preger medienes dagsorden. Økt teknologisk innføring i virksomheter har ført til flere kritikkverdige forhold, blant annet ved ... -
Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ...