Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 841-860 av 1974
-
Hvilken påvirkning har kvinners eggløsning på forholdet mellom skjønnhetsideal i markedskommunikasjon og holdninger/kjøpsintensjon til slankeprodukter?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Denne studien kan bidra til å øke forståelsen for kvinnelig forbrukeratferd, og resultatene har potensialet til å gi et markedskommunikativt skift. Med det menes at dersom eggløsningsfasen har en direkte påvirkning på ... -
HVILKEN PLATTFORM HAR STØRST PÅVIRKNINGSKRAFT – BLOGG ELLER NETTMAGASIN?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om hvorvidt produktomtaler på blogger genererer høyere merkeholdninger og kjøpsintensjon, til sammenligning med produktomtaler i digitale magasiner. Dette begrunnes med den antatte effekten ... -
Hvilken rolle spiller hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk. Etter en omfattende gjennomgang av eksisterende teori rundt kundereisen fikk vi et inntrykk av at det er et gap i forskningen knyttet ... -
«Hvilket verktøy kan ledere bruke for å motivere sine ansatte i en endringsprosess?»
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hensikten med denne bacheloroppgaven er å undersøke hvilke verktøy en leder kan bruke for å motivere sine ansatte. Vi valgte følgende problemstilling for å dekke ønsket fagområdet: “Hvilke verktøy kan ledere bruke for å ... -
Hvor ble det av læreren min? En kvalitativ oppgave om hvorfor grunnskolelærere slutter til fordel for andre yrker
(Bachelor thesis, 2020-05-31)Denne bacheloroppgaven tar for seg hvorfor grunnskolelærere velger å forlate læreryrket til fordel for andre yrker. Utgangspunktet for oppgaven er rapporter, tall og undersøkelser på turnover i sammenheng med teori omkring ... -
Hvor systematisert brukes blogg som markedsføringskanal?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Bakgrunnen for denne oppgaven er at vi ønsket å lære mer om og få en dypere forståelse for hvordan blogger blir brukt som markedsføringskanal. Nærmere bestemt hvor strukturert og systematisert bedrifter bruker denne ... -
Hvordan ansatte ved skolefritidsordningen kan bidra til å fremme retningslinjene for mat og måltider blant barn
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunn: Verden står overfor helseutfordringer som domineres av ikke-smittsomme sykdommer som overvekt, hjerte og karsykdommer, diabetes, kreft med mer. Gode kostholdog helsevaner kan motvirke dette. Barn er morgendagens ... -
Hvordan ansette rett person i riktig stilling ved bruk av ekstern rekruttering?
(Bachelor thesis, 2020)Bacheloroppgaven vår tar for seg jobbanalysen og ulike seleksjonsmetoder knyttet til rekrutteringsprosessen. Bakgrunnen for oppgaven er basert på vår nysgjerrighet rundt de eksterne rekruttererne, og hvordan de rekrutterer ... -
Hvordan balansere mellom digitale og sosiale innovasjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Ledere som ønsker at deres bedrift skal være relevant og attraktiv, må bedre balansere forholdet mellom to innovasjonsstrategier: digitalisering av kundefronten og innovasjoner forankret i samfunnsansvar. Sistnevnte kaller ... -
Hvordan behandles erektil dysfunksjon med akupunktur og hvilken effekt har det?
(Bachelor thesis, 2016-04-14)Bakgrunn for oppgaven: Det kan være vanskelig for menn å søke hjelp for ED (1,2). Det kan være mange grunner til dette, blant annet manglende støtte og fornektelse av problemet. Menn som knytter sin selvfølelse opp mot ... -
"Hvordan blir ansatte påvirket av organisasjonsendringer, og hvordan kan en endringsleder bruke kommunikasjon som verktøy for å gjennomføre en endringsprosess på best mulig måte?"
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for valg av tema til dette prosjektet begrunnes i at jeg alltid har hatt en interesse for ledelse og hvordan det fungerer i praksis. Jeg vil også finne ut av hvordan og hvorfor organisasjonsendringer skjer, og ... -
Hvordan bruke en familiebedrifts historie i utviklingen av en visuell identitet?
(Bachelor thesis, 2020-06)Øvre Pasvik Camping ble startet av Edith og Svend Randa, et ektepar som hadde vokst opp i Øvre Pasvik og bygda som holdt til der. Livet i bygda var et enkelt og rolig liv, hvor man levde i pakt med naturen. Man sådde ... -
Hvordan bygge merkevarer gjennom sosiale medier
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvordan bygge tillit ved hjelp av kommunikasjon?
(Bachelor thesis, 2015-10-22)I denne oppgaven ønsker vi å besvare problemstillingen “Hvordan kan ledere i RailCombi bygge tillit ved å bedre kommunikasjonen”. Oppgaven ser på hvordan ulike verktøy kan bidra til økt tillit, ved hjelp av faktorene; ... -
Hvordan bør Cafe Christiania posisjonere seg i dagens marked i Oslo?
(Bachelor thesis, 2013-12-17) -
Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?
(Bachelor thesis, 2019)Oppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig ... -
Hvordan bør kjedeuavhengige hoteller i Norge forholde seg til OTA-ene?
(Bachelor thesis, 2017) -
Hvordan diagnostiserer osteopater spedbarnskolikk?
(Bachelor thesis, 2015-09-29) -
Hvordan er ernæringskunnskapene til personlig trenere sammenliknet med den generelle befolkningen?
(Bachelor thesis, 2016-10-13)Livsstilssykdommer er i dagens samfunn et voksende problem. Spiser du sunt og er tilstrekkelig fysisk aktiv i hverdagen, kan du redusere risikoen for livsstilssykdommer, som omfatter blant annet hjerte- og karsykdommer, ... -
Hvordan er Qomo posisjonert på markedet?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Merkevarebygging, markedsføring og varehandel, er sentrale fagområder for denne oppgaven. Med problemstillingen “Hvordan er Qomo posisjonert på det norske markedet?” beror temaet i oppgaven hovedsaklig på posisjonering, ...